AnonymBruker Skrevet 13. mai #1 Del Skrevet 13. mai Hei Datteren min skal selge noe på Finn, men hun må ikke selge det og ønsker derfor ikke skambud. Har lagt det inn på en grei pris, det er bra tilstand osv. Vi har fått noen meldingen om at de vil betale en del mindre. Jeg sier bare at hun ønsker den prisen på grunn av alt ekstra utstyret osv. Men fått en del meldingen av noen om at vi selger for dyrt, og at det er andre annonser på Finn som selger for 1/3 av det vi gjør. Jeg gikk gjennom den delen av Finn og fant 1 lik som var litt billigere men uten ekstra utstyr. Er det normalt å bløffe på den måten? Så at vi er den 3 billigste og at de andre ikke har ekstra utstyr så merkelige greier. Er det normalt at folk bløffer og sånt? Anonymkode: 5edaa...bfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bippeti Skrevet 13. mai #2 Del Skrevet 13. mai (endret) Ja, du må selv ta ansvar for å vite hva du driver med. Man må forholde seg til skambud og andre som prøver å fortelle deg at du helst bør nærmest gi det bort. Jeg vet hva jeg driver med, av og til svarer jeg at om jeg ender med å selge til den prisen er det bare å sette ned i annonsen så får jeg solgt på null komma niks. Men etter hvert sier jeg bare "Nei" som regel. Eller svarer ikke. Fortsetter de å mase, eller sender skambud på ting jevnlig, så blokkerer jeg dem. De er bare støy. Jeg selger, jeg bestemmer. Endret 13. mai av Bippeti 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 13. mai #3 Del Skrevet 13. mai Dere skal sette den summen dere vil ha og lar være å kommunisere med skambud og sutring over at tingen er for dyr. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #4 Del Skrevet 13. mai Ikke veldig vanlig tror jeg, men har opplevd det selv. Det er bare å ignorere slikt, evt fortelle dem at da får de heller kjøpe den som ligger ute så mye billigere da 😂 Jeg solgte en stor gjenstand for en stund siden, som jeg la ut for 10 000. En helt fair pris. Fikk noen meldinger av folk som gjerne ville ha den, men mente at den ikke var verdt mer enn 2000, og at de nærmest gjorde meg en tjeneste om de kjøpte den for et par tusen siden jeg aldri ville bli kvitt tingen ellers... Solgte den en uke etterpå for 10 000, såeh 🙄 Anonymkode: 05b07...5db 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #5 Del Skrevet 13. mai Folk finner på myye rart for å få prutet ned pris. Lyving, prøve å få deg til å synes synd på dem, bli sinte... Enkelte har ingen grenser. Bare å overse. Du velger selv hvilken pris du vil sette, ingen har noe med det. Anonymkode: 8cb2d...2d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #6 Del Skrevet 14. mai Ja, veldig vanlig med mange frekke folk. Jeg bruker å skrive «prisen diskuteres ikke» om jeg ikke er åpen for bud på varen. Og er jeg usikker når jeg skal sette pris så sjekker jeg hva andre selger for Anonymkode: a37fd...425 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai #7 Del Skrevet 15. mai Billige ting opplever jeg ikke det på. Men på dyre ting er det nok definitivt flere som ønsker å gjøre kupp, for å selv selge dyrere igjen. Og de bløffer ja. «Da anbefaler jeg at du kjøper fra en av de som selger billig, min pris er satt» kan su fint svare. Anonymkode: 9c876...2a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 15. mai #8 Del Skrevet 15. mai Ja det er mange som vil mye rart og er egoistiske, både på finn og ellers i livet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #9 Del Skrevet 16. mai Du bestemmer selv hva du vil selge for. Det er ingen regler mot å legge ut noe til en høy pris på finn.no. Om prisen er høyere enn markedet er villig til å betale, så får du ikke solgt. Men det er en risiko du må ta selv. Til folk som argumenterer med at "Alle andre selger billigere" så er det bare å svare "Du får kjøpe en av dem" eller bare la være å svare i det hele tatt. Om du virkelig hadde satt prisen for høyt, og noen kontaktet deg med gode argumenter, som en henvisning til steder der de kan kjøpe ny vare billigere enn din brukte, og du VIL selge, så går det jo an å vurdere å sette ned prisen. Her har dere vurdert, og sett at kjøper ikke tillegger ekstrautstyr o.l. verdi. Da er ikke dette rett kjøper for dere. Anonymkode: 17b8b...010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #10 Del Skrevet 17. mai herregud det er så mye rart på finn. Jeg godtar ikke at kjøper dikterer pris eller andre forhold. Anonymkode: 14975...c06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå