Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oppdaget at mannen min hadde lastet ned tre forskjellige lydbøker for hvordan  komme i kontakt med kvinner. Altså slik som er beregnet på enslige menn. Jeg ble dypt skuffet over at mannen min som jeg trodde var så redelig viste seg å være en slik mann. Jeg fortalte ham med en gang hva jeg hadde oppdaget og han ble helt stille, jeg kunne se at han ikke visste hva han skulle si. Vi har altid hatt det fint sammen på alle måter, men nå føler jeg at jeg ikke vet hvem mannen min er. Skuffelsen over å oppdaget at han aktivt prøver å treffe andre damer er stor. Jeg vet at dette klarer jeg aldri å glemme. Vi har vært sammen i 26 år, gift i 20 av dem, vi er i midten av 50 åra. Han sier at han ikke har vært fornøyd på en stund fordi vi (han mener da meg) ikke er så flink å finne på ting. Da svarer jeg at han selvfølgelig må avslutte det som han er i før han begynner på noe nytt. Spør om han har skilsmisse papirene klare så skal jeg skrive under med en gang. Nei, han vil ikke skilles. Jeg svarer at selvfølgelig skal vi skilles. Jeg kan ikke være gift med en mann som er så kynisk at han går bak ryggen på meg og prøver aktivt å være utro. Han kan jo ikke elske meg lenger for da ville han ikke gjort dette. Men joda, han elsker meg. Jeg sa at jeg oppfatter han som desperat etter å være med andre damer når han blir så patetisk at han må laste ned lydbøker for å finne ut hvordan han skal treffe de. Jeg må innrømme at jeg mistet så mye respekt for han, og jeg vet at jeg ikke klarer å glemme dette. Han vil ikke ha noen andre sier han, men jeg sa at det vil han jo tydeligvis. Han er en kjekk og attraktiv mann og altid oppfattet han som trofast og redelig, aldri vært usikker på han, men dette føler jeg har ødelagt hele vårt forhold. Jeg har aldri vært sjalu før og føler ingen sjalusi nå heller, bare skuffelse. Det er ikke lett å avslutte dette ekteskapet da jeg trodde det skulle være oss resten av livet. Selv har jeg aldri hatt tanken på å være utro mot mannen min og han har vært min eneste etter at jeg traff han. Det yngste barnet vårt er 18 år, men begge barna bor hjemme fortsatt. Vi har god økonomi, men vet ikke så mye om hvordan jeg skal gå frem. Har googlet litt, men er det noen som har noen spesifikke råd til hvordan jeg går fremover nå?. Jeg fant ut at jeg ikke kan levere inn separasjonspapirer så lenge vi bor sammen, så en av oss må flytte først. Vi har ganske mye penger på bok, usikker på hvordan dette fordeles. Usikker på om vi må ha advokat, og må vi i såfall ha hver vår advokat eller kan vi bruke den samme? Beklager langt og sikkert rotete innlegg, håper dere forstår.

Anonymkode: 0787e...013

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med en advokat. Ikke kvinneguiden. 

Anonymkode: 85f21...ed0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Snakk med en advokat. Ikke kvinneguiden. 

Ja, men kan man ikke skille seg uten advokat?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Joda. Det kommer helt an på dere to det. Om dere blir enige om fordelingen eller ei. 

Anonymkode: 5bbaf...a48

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Joda. Det kommer helt an på dere to det. Om dere blir enige om fordelingen eller ei. 

Anonymkode: 5bbaf...a48

Ok, tusen takk.

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Joda, men du snakker om at dere har "ganske mye penger" på bok.... Da er det kjekkest å dra inn advokat. Ihvertfall for deg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om han ikke har vært utro enda, så kan det jo være at dere kan få reparert forholdet hvis dere går i parterapi og ev. også sexolog.

Om han følte noe manglet i forholdet burde han selvfølelig ha snakket med deg tidligere. Men nå har han snakket (selv om det var under uheldige omstendigheter..), og da har dere faktisk også muligheten til å reparere forholdet - og til og med få et bedre forhold enn dere har hatt til nå. Du har vært fornøyd, men begge to må være fornøyde i et forhold om det skal være bra. Dere har lang historie sammen, han har ikke vært utro, dere har alle muligheter til å reparere forholdet til å bli bra for begge to igjen. Han sier han ikke vil skilles - er han villig til parterapi? Er begge villige til å jobbe for forholdet, da kan dere skape et bedre forhold. Er du villig til det? Er du villig til parterapi?

Om du likevel ønsker å skilles, da bør dere ha hver deres advokat, hvis advokat blir nødvendig.

Anonymkode: 33975...fcb

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Oppdaget at mannen min hadde lastet ned tre forskjellige lydbøker for hvordan  komme i kontakt med kvinner. Altså slik som er beregnet på enslige menn. Jeg ble dypt skuffet over at mannen min som jeg trodde var så redelig viste seg å være en slik mann. Jeg fortalte ham med en gang hva jeg hadde oppdaget og han ble helt stille, jeg kunne se at han ikke visste hva han skulle si. Vi har altid hatt det fint sammen på alle måter, men nå føler jeg at jeg ikke vet hvem mannen min er. Skuffelsen over å oppdaget at han aktivt prøver å treffe andre damer er stor. Jeg vet at dette klarer jeg aldri å glemme. Vi har vært sammen i 26 år, gift i 20 av dem, vi er i midten av 50 åra. Han sier at han ikke har vært fornøyd på en stund fordi vi (han mener da meg) ikke er så flink å finne på ting. Da svarer jeg at han selvfølgelig må avslutte det som han er i før han begynner på noe nytt. Spør om han har skilsmisse papirene klare så skal jeg skrive under med en gang. Nei, han vil ikke skilles. Jeg svarer at selvfølgelig skal vi skilles. Jeg kan ikke være gift med en mann som er så kynisk at han går bak ryggen på meg og prøver aktivt å være utro. Han kan jo ikke elske meg lenger for da ville han ikke gjort dette. Men joda, han elsker meg. Jeg sa at jeg oppfatter han som desperat etter å være med andre damer når han blir så patetisk at han må laste ned lydbøker for å finne ut hvordan han skal treffe de. Jeg må innrømme at jeg mistet så mye respekt for han, og jeg vet at jeg ikke klarer å glemme dette. Han vil ikke ha noen andre sier han, men jeg sa at det vil han jo tydeligvis. Han er en kjekk og attraktiv mann og altid oppfattet han som trofast og redelig, aldri vært usikker på han, men dette føler jeg har ødelagt hele vårt forhold. Jeg har aldri vært sjalu før og føler ingen sjalusi nå heller, bare skuffelse. Det er ikke lett å avslutte dette ekteskapet da jeg trodde det skulle være oss resten av livet. Selv har jeg aldri hatt tanken på å være utro mot mannen min og han har vært min eneste etter at jeg traff han. Det yngste barnet vårt er 18 år, men begge barna bor hjemme fortsatt. Vi har god økonomi, men vet ikke så mye om hvordan jeg skal gå frem. Har googlet litt, men er det noen som har noen spesifikke råd til hvordan jeg går fremover nå?. Jeg fant ut at jeg ikke kan levere inn separasjonspapirer så lenge vi bor sammen, så en av oss må flytte først. Vi har ganske mye penger på bok, usikker på hvordan dette fordeles. Usikker på om vi må ha advokat, og må vi i såfall ha hver vår advokat eller kan vi bruke den samme? Beklager langt og sikkert rotete innlegg, håper dere forstår.

Hvis han ellers er redelig og rettferdig så kan dere kanskje fordele eiendeler uten advokat. Men vær forsiktig her, for det er viktig at du får din del helt og holdent. Hvis du derimot er usikker på om han vil gå riktig frem med fordelingen bør du kontakte en advokat. Jeg er ingen ekspert på dette og det er nok ikke dere heller, så pass godt på deg selv i denne prosessen. Mannen din er nok ikke helt som du trodde.💔

Endret av Mayer
AnonymBruker
Skrevet

Han kjeder seg i ekteskapet?
Begge parter må gi og ta. Kanskje ikke dømme så hardt. Ingen skade skjedd. Kanskje liten wakeup for dere begge?

Anonymkode: ce42c...5e9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han kjeder seg i ekteskapet?
Begge parter må gi og ta. Kanskje ikke dømme så hardt. Ingen skade skjedd. Kanskje liten wakeup for dere begge?

Anonymkode: ce42c...5e9

Å miste tillit, tro og respekt for mannen er at stor skade har skjedd. Det er selve grunnmuren et forhold står på som da er skadet.

Om det er eller ikke er motivasjon til å jobbe med å få dette tilbake kan kun ts vurdere. 

Mannen kunne selv tatt initiativ til at de fant på ting dersom han savnet dette. Han kunne også vært ærlig om at han savnet slikt, så ts og de sammen kunne tatt tak i det. Istedenfor valgte han noe annet, med dette resultatetet. Valg man gjør gir konsekvenser. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det må være mulig å tilgi dette. Det er jo ikke sikkert at han noen gang hadde satt det ut i livet. Det er en stor ting, det som har skjedd, men kanskje det kan være en velsignelse for dere på lang sikt? Kanskje er det noe som kan endres i et langt samliv der man går inn i rutiner? Dere har mye penger, mange muligheter, og dere har vært gift lenge. Leeenge. 

Jeg tenker at år med troskap, år med oppofring for hverandre, familie osv- det skal bety noe. Nå må dere snakke sammen, og du må høre med mannen din hva han savner, og han må begynne å snakke! Så får dere på sikt finne ut av om dere faktisk skal være sammen eller ei. Men det er ingen vits å være sammen om man skal være levende død. Dere må begge to trives, og kanskje det er på tide å finne på ting sammen?

Anonymkode: 67307...8cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...