AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #1 Skrevet 13. mai 2024 Opplevd en del traumatiserende og negativt på relativt kort tid. Opplever nå at jeg har forandret personlighet litt.. kan fortsatt føle noe for folk, men har blitt veldig avstumpet og mye mer kynisk og lite tillitsfull. Det har gått år, liksom, og jeg blir ikke bedre. Jeg har ikke så mye følelser, kjenner nesten ikke igjen meg selv hvis jeg tenker på hvordan jeg var før. Nå liker jeg å fokusere på arbeid og få praktiske ting utført, og funker bra i hverdagen. Men varme og gode følelser er det veldig lite av. Kjennes nesten helt følelsesløs ut! Jeg har det likevel bra 😅 Men synes det er merkelig at det har blitt sånn. Trodde man liksom en dag skulle få kontakt, få litt «knekken». Men hånden på hjertet tror jeg aldri det blir å skje, da jeg tror jeg bare har blitt nummen og endret meg. Hvordan kan man eventuelt forhindre at dette blir verre og verre? Ja, jeg har en terapeut, men føler liksom ingenting når jeg er det heller. Umulig å få særlig kontakt med følelser. Anonymkode: fe76d...d86
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #2 Skrevet 13. mai 2024 Du liker å fokusere på arbeid og få det praktiske unnagjort. Litt av et arbeidsmenneske du? Tar du deg noe tid til å bare være, bare slappe av? Forsøk ta mer i bruk naturen. Finn deg et tre og sitt ved det uten at du har noe arbeid eller noe du skal gjøre. Bruker du å strikke, ikke gjør det heller. Bare se ut på naturen og legg merke til det nære rundt deg. Pust. Ta det rolig. Har du en venn eller andre, ta de gjerne med på tur. Frisk luft og naturen gjør underverker for kropp og sjel.... Finn frem til ditt indre barn, den du har glemt. Den er der inni deg et sted. 🐈 Livet er ikke kun jobb selv om det kan føles godt å fokusere på arbeid og få det praktiske utført. Anonymkode: eeca6...520
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå