AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #1 Del Skrevet 13. mai 2024 Jeg er så heldig at jeg får hjelp til å komme ut av en vanskelig inkasso spiral. Ønsker konkrete tilbakemeldinger på hvordan gå fram: Foreldre kan stille som kausjonist med sikkerhet i sinbolig, jeg betjener selvsagt lånet. Har fast stilling. Snakk om et lån på ca 100 000. Hvilken bank tilbyr slike lån, om noen? Anonymkode: bb667...7f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #2 Del Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er så heldig at jeg får hjelp til å komme ut av en vanskelig inkasso spiral. Ønsker konkrete tilbakemeldinger på hvordan gå fram: Foreldre kan stille som kausjonist med sikkerhet i sinbolig, jeg betjener selvsagt lånet. Har fast stilling. Snakk om et lån på ca 100 000. Hvilken bank tilbyr slike lån, om noen? Anonymkode: bb667...7f1 Jeg er litt betenkt over at du skriver at du selvsagt skal betjene lånet. Det er ikke selvsagt, for hadde det vært det så hadde du ikke hatt behov for å låne 100000,- for å nedbetale inkassosaker. Anonymkode: b31a0...997 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #3 Del Skrevet 13. mai 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er så heldig at jeg får hjelp til å komme ut av en vanskelig inkasso spiral. Ønsker konkrete tilbakemeldinger på hvordan gå fram: Foreldre kan stille som kausjonist med sikkerhet i sinbolig, jeg betjener selvsagt lånet. Har fast stilling. Snakk om et lån på ca 100 000. Hvilken bank tilbyr slike lån, om noen? Anonymkode: bb667...7f1 Jeg ville startet i egen bank eller andre "vanlige banker", der vil du få best rente. Dersom de ikke kan hjelpe, hadde jeg sett hva banker som spesialiserer seg på slike lån, som Kraft Bank og Bank2. Beste renta hadde dere nok fått om foreldrene dine lånte de 100 000 i sin bank, men jeg vet ikke om dette er et alternativ. Anonymkode: 0860b...a1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #4 Del Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er så heldig at jeg får hjelp til å komme ut av en vanskelig inkasso spiral. Ønsker konkrete tilbakemeldinger på hvordan gå fram: Foreldre kan stille som kausjonist med sikkerhet i sinbolig, jeg betjener selvsagt lånet. Har fast stilling. Snakk om et lån på ca 100 000. Hvilken bank tilbyr slike lån, om noen? Anonymkode: bb667...7f1 Kudos for at du tar tak i det, og ser på det som en inkasso-spiral. Sett deg som mål å betale ned lånet i løpet av året, det skal la seg gjøre med enhver alminnelig inntekt. Ikke unn deg noe ekstra denne perioden. Ikke noe «jamen jeg vil bare ha en sånn». Dropp kafebesøk, dropp alle abonnementer. Og viktigst av alt, dropp alle sommerferie-planer. Anonymkode: 2f901...290 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #5 Del Skrevet 13. mai 2024 Jeg vil sterkt fraråde foreldrene dine å stille som kausjonister. Mannen gjorde det med sønnen, stilte som kausjonist for et billån. Så skjedde det en hendelse jeg ikke vil gå nærmere inn på her, som førte til at sønnen ble ute av stand til å betale lånet. Mannen måtte da ta opp lån i egen bank for å betale ut lånet på bilen for deretter å selge bilen. Tapet for salget ble cirka like stort som summen du sliter med. Hvis de virkelig vil hjelpe deg så er det kanskje bedre de låner opp de 100.000 på huset med en gang. Men jeg hadde vært svært skeptisk som forelder at du havnet i samme gjeldsspiral ved senere anledning. Noen ganger må man faktisk bare ta ansvar for eget liv, egen økonomi og dumme valg man tar. Anonymkode: cbda5...10a 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #6 Del Skrevet 13. mai 2024 Det er hovedsakelig bluestep og andre lignende dyre banker som godtar lånetaker med betalingsanmerkninger. De fleste vanlige banker gir ikke lån til noen med betalingsanmerkninger, selv med kausjonist. Anonymkode: 239f1...ad8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #7 Del Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg er så heldig at jeg får hjelp til å komme ut av en vanskelig inkasso spiral. Ønsker konkrete tilbakemeldinger på hvordan gå fram: Foreldre kan stille som kausjonist med sikkerhet i sinbolig, jeg betjener selvsagt lånet. Har fast stilling. Snakk om et lån på ca 100 000. Hvilken bank tilbyr slike lån, om noen? Anonymkode: bb667...7f1 Dine foreldre bør jo låne i sin bank med sikkerhet i egen bolig for å få lav rente. Å låne i låneinstitusjoner er jo veldig dyrt, og om du skal komme deg ut av de greiene der så bør du ha lært av dine feil. Vanlig bank gir lavest rente så lenge du betaler som avtalt. Anonymkode: e9af4...bd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #8 Del Skrevet 13. mai 2024 100.000 er en veldig lav sum, så hvordan hjelper det deg ut av en inkassospirall,som du kaller det? Hvis det bare er det du skylder, så bør du klare å betale uten å få noe lån. Hvis dette er på toppen av andre lån, men det som brenner mest, så er det veldig stor risiko for at dine foreldre taper pengene. Foreldre som skal hjelpe sine barn, bør ha god nok økonomi til at pengene taes fra egne konti, aldri med sikkerhet i bolig. Anonymkode: d6938...27b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #9 Del Skrevet 13. mai 2024 Hvorfor venter du ikke i 1 eller 2 år slik mange gjør på luksusfellen? Da får du gjeldsorning, noe alle som har gammel gjeld kan få. Gjør ikke livet ditt vanskeligere nå enn det allerede er. De på gjeldsordning har mer å leve av enn det jeg som jobber har. Anonymkode: 0c996...f3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #10 Del Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvorfor venter du ikke i 1 eller 2 år slik mange gjør på luksusfellen? Da får du gjeldsorning, noe alle som har gammel gjeld kan få. Gjør ikke livet ditt vanskeligere nå enn det allerede er. De på gjeldsordning har mer å leve av enn det jeg som jobber har. Anonymkode: 0c996...f3e Gjeldsordning er virkelig ikke å anbefale, særlig ikke med en så liten sum som TS sliter med. Dessuten så syns jeg at man bør ta ansvar for å betale sin gjeld. Det er faktisk noen som må ta kostnaden for den gjelden man slipper å betale... Anonymkode: cbda5...10a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #11 Del Skrevet 13. mai 2024 Kr. 100.000 er da ikkje mye penger idag, men selvsagt mye for dem som ikkje har dem. Du skriver ingentin om hva som ligg ti grunn for at du har pådratt deg denne innkasso gjelden. Åt din foreldre må vera nødt å pantesette huset for å hjelpe den utav innkassoen er eit dårleg alternativ. Anonymkode: 8bb72...9d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #12 Del Skrevet 13. mai 2024 Dave Ramsey Anonymkode: 7f1ff...665 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #13 Del Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er litt betenkt over at du skriver at du selvsagt skal betjene lånet. Det er ikke selvsagt, for hadde det vært det så hadde du ikke hatt behov for å låne 100000,- for å nedbetale inkassosaker. Anonymkode: b31a0...997 Det kan jo ha bygget seg opp slik at mnd utgiftene nå er såpass høye at det er umulig å betjene. Ved en refinansiering går mnd.beløp ofte ned. Jeg rotet det til for meg, og klarte å komme ut av det ved refinansiering. Selvsagt betinger det at man slutter å ta opp lån videre etter refinansiering! Anonymkode: 8c871...f02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #14 Del Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvorfor venter du ikke i 1 eller 2 år slik mange gjør på luksusfellen? Da får du gjeldsorning, noe alle som har gammel gjeld kan få. Gjør ikke livet ditt vanskeligere nå enn det allerede er. De på gjeldsordning har mer å leve av enn det jeg som jobber har. Anonymkode: 0c996...f3e Du snakker som om alle som søker får godkjent gjeldsordning. Det gjør de ikke, det er veldig mange som får avslag. Det er virkelig ikke noe å gå rundt og drite i å betale gjeld i to år, fordi man belager seg på eller regne med at man får gjeldsordning. Man kan like gjerne få avslag. Du kjenner f.eks. ikke til hva ts sin gjeld består av, for det er ikke nevnt. Dersom det f.eks er skyldig barnebidrag eller restskatt i den gjelden, gis jo aldri gjeldsordning. Anonymkode: 3f6cc...460 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå