AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #1 Skrevet 13. mai 2024 Hei, jeg har kjøpt leilighet fra husbanken og har bodd her i 3 år. Jeg har kun et soverom og bor med min datter som ønsker seg egen soverom. Jeg er uføretrygdet pga sykdom og jeg får ikke kjøpt noe annet i den prisklasse jeg er i denne byen, men byen vedsiden av har jeg rå til. Men så er spørsmålet om jeg kan kjøpe bolig i en annen kommune? Hvordan fungerer dette? Noen med erfaring? Får man ikke kjøpt bolig i en annen kommune *? Dersom man ikke har bodd der en stund? Anonymkode: 519a1...052
Fountaine Skrevet 13. mai 2024 #2 Skrevet 13. mai 2024 Du kan søke i en annen kommune men hovedregelen er at man kan få lån i den byen man bor i. Men siden det er nabokommunen så tror jeg det er lettere.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #3 Skrevet 13. mai 2024 Jeg søkte i flere kommuner i husbanken da jeg skulle flytte i fjor. Fikk tilslag i flere kommuner, så at man bor på søkertidspunktet i den akutelle kommunen ser ikke ut til å være hovedregelen her. Søkte da i kommuner i Innlandet. Anonymkode: a532e...e2f
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #4 Skrevet 13. mai 2024 Fountaine skrev (3 minutter siden): Du kan søke i en annen kommune men hovedregelen er at man kan få lån i den byen man bor i. Men siden det er nabokommunen så tror jeg det er lettere. Skal man bare søke? Burde man ikke snakke med saksbehandler ifra kommunen om dette ? Anonymkode: 519a1...052
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #5 Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg søkte i flere kommuner i husbanken da jeg skulle flytte i fjor. Fikk tilslag i flere kommuner, så at man bor på søkertidspunktet i den akutelle kommunen ser ikke ut til å være hovedregelen her. Søkte da i kommuner i Innlandet. Anonymkode: a532e...e2f Bor selv i innlandet 😊 Tenkte å søke på nabokommunene. Men blir det lånet jeg har da overført over til nytt lån? Anonymkode: 519a1...052
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #6 Skrevet 13. mai 2024 Just now, AnonymBruker said: Skal man bare søke? Burde man ikke snakke med saksbehandler ifra kommunen om dette ? Anonymkode: 519a1...052 Du kan jo høre med dem, men generelt får du først en saksbehandler når du har søkt. Alle kan søke, men hovedregelen er at de prioriterer beboere i søkerkommunen. Er det få av dem, eller du har en spesielt god sak, kan du ha en sjanse. Anonymkode: a088c...8df
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #7 Skrevet 13. mai 2024 Du får vel huslån fra husbanken kun en gang? Om det er startlån du mener, da er det som oftest kun innen den kommunen du bor opg søker du får Anonymkode: 126e3...88d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå