AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #1 Skrevet 13. mai 2024 Hei. Jeg har vært sammen med mannen min i snart 20 år. Sakte men sikkert de siste par årene har følelsene mine for han visnet. Han har lagt merke til dette og blitt en gradvis bedre utgave av seg selv men følelsene mine endrer seg ikke. Nå har jeg lyst til å gå fra han og føler nærmest ingenting for han mer. Vi har barn sammen så dette er ikke noe jeg ønsker men kan dette endre seg tilbake igjen uten at vi går fra hverandre først? Jeg forstår ikke hvorfor dette skjer og det er ikke noen spesiell grunn til det annet en at vi er veldig forskjellige. har noen opplevd at følelsene har kommet tilbake? Og hvordan fikk dere til dette? Jeg vil ikke ødelegge familien min men kan ikke leve sånn da det ikke er bra for noen av oss. Anonymkode: f9967...e78 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #2 Skrevet 13. mai 2024 Følelser etter 20 år i et forhold, kommer sjelden av seg selv. Man må jobbe for et forhold, det er de færreste hvor alt går på skinner uten noen innsats. Det springende punktet er hvor lenge du har det slik. Du svarer at det startet for 2 år siden, men at det ikke var så sterkt da? Normalt vil jeg svare at man må gi tid til følelser over tid. Men om du i to år har følt det samme, så vil jeg si at du trygt kan stole på de følelsene. De er da noe mye mer enn en ''dårlig periode''. Siden dere har barn; det viktigste du gjør nå er at bestemmer du deg å gå, så gjør du det for deg selv. Ikke forelsk deg i noen andre. Går du, så er det for at forholdet er over, og at du tror det er bedre for deg å leve alene. Anonymkode: e769f...acd 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #3 Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Følelser etter 20 år i et forhold, kommer sjelden av seg selv. Man må jobbe for et forhold, det er de færreste hvor alt går på skinner uten noen innsats. Det springende punktet er hvor lenge du har det slik. Du svarer at det startet for 2 år siden, men at det ikke var så sterkt da? Normalt vil jeg svare at man må gi tid til følelser over tid. Men om du i to år har følt det samme, så vil jeg si at du trygt kan stole på de følelsene. De er da noe mye mer enn en ''dårlig periode''. Siden dere har barn; det viktigste du gjør nå er at bestemmer du deg å gå, så gjør du det for deg selv. Ikke forelsk deg i noen andre. Går du, så er det for at forholdet er over, og at du tror det er bedre for deg å leve alene. Anonymkode: e769f...acd Takk for nyttig svar. Følelsen startet for to år siden og har blitt sterkere og sterkere. Jeg har en stor trang til å bo alene uten han. Uten at jeg klarer å sette fingeren på hvorfor. Man skulle jo tro at slike følelser kommer av en grunn og ikke bare av seg selv. Anonymkode: f9967...e78
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #4 Skrevet 13. mai 2024 Jeg tror ikke det trenger å være annen grunn enn at man går lei og at alt blir rutine. Da blir man mer og mer obs på det som er dårlig med forholdet. I deres tilfelle at dere er ganske ulike. Jeg tror dine første tanker er mest riktige. Jeg tror mange rasjonaliserer følelsene i ettertid ved å finne feil med partneren og glemmer det positive. Anonymkode: 260aa...c7b 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #5 Skrevet 13. mai 2024 Jeg gikk etter 20 år fordi jeg følte jeg ikke hadde følelser igjen. Alt var rutine, jeg var sliten og helt tom. For min del merket jeg ganske fort etter vi hadde gått fra hverandre at jeg fortsatt hadde følelser for ham, men da var det for sent. 5 år siden vi gikk fra hverandre, og jeg savner han fortsatt. Skulle ønske vi hadde jobbet med forholdet i stedet..😢 Anonymkode: 71f3b...5e0 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #6 Skrevet 13. mai 2024 Jeg mistet følelsene veldig gradvis, men hadde ett kjempe sterkt ønske om å få de tilbake. Jeg prøvde lenge å få de frem. Vi hadde gode perioder innimellom, men sorgene og svikene ble ikke fikset og bygget seg bare opp med tiden. Til slutt var det ikke mer igjen. Det var tungt å gå, jeg trodde hele livet mitt skulle bli ødelagt og at alle kom til å hate meg. Tenk om jeg tok feil.. tenk om… Det gikk bra, jeg har det bra og angrer ikke ett sekund på at jeg dro. Det var det rette å gjøre, selv hvor vanskelig det var. Tror alle har det bedre nå. Anonymkode: 0e116...ab9 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #7 Skrevet 13. mai 2024 Er du ikke glad i personen du har hatt i livet i 20 år? Er forelskelse så viktig? Anonymkode: 0ddda...b62
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #8 Skrevet 13. mai 2024 Helt vanlig at kvinner mister interessen i mannen sin. Sånn er det bare. Det er biologisk betinget. For du inngikk kompromisser når du valgte han i utgangspunktet. Det må de fleste kvinner når de skal velge noen å bli sammen med. Alle kan ikke bli sammen med de få beste mannfolka. Anonymkode: 5440c...368
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #9 Skrevet 13. mai 2024 Gift i 20 år her å. Altså er jo ikke super forelsket i han. Men jeg er jo glad i fyren. Jeg klarer meg helt utmerket alene. Og det er han klar over. Jeg som tar tak i ting. Jeg har helt slutta å spørre om han kan gjøre noe. Jeg gjør det selv. Har ikke noe å si hva det er. Jeg sager. Jeg skifter lamper. Er noe ødelagt så fikser jeg det eller bestiller hjelp. Når jeg tok vasken fordi den var tett så ble han litt sånn men det er jo min jobb. Jeg betaler regningene. Jeg fikser bilen. Så ja jeg ser at han er litt redd for at jeg kan finne på å dra. For han sier han ikke klarer seg uten meg. Men jeg kan svare at jeg klarer meg utmerket uten han. Men jeg har jo ikke lyst å dra. Vi er veldig forskjellig. Han er ekstrovert. Jeg er introvert. Jeg elsker å få være alene. Men han klarer ikke det. Det må gjøres noe hele tiden. Han er flink til å gjøre mye ting uten meg fordi han vet jeg elsker å være hjemme. Så det funker. Vi er flink til å finne på no sammen. Fra bort ei helg. Ut og spise. Vi har en avtale at en gang i uka så skal vi ha fri en hel helg og finne på noe. Vi har reist bort i nærmiljøet. Ligget over. Og bare være meg og han. Anonymkode: 1b5b2...dc9
Fremmed fugl Skrevet 14. mai 2024 #10 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hei. Jeg har vært sammen med mannen min i snart 20 år. Sakte men sikkert de siste par årene har følelsene mine for han visnet. Han har lagt merke til dette og blitt en gradvis bedre utgave av seg selv men følelsene mine endrer seg ikke. Nå har jeg lyst til å gå fra han og føler nærmest ingenting for han mer. Vi har barn sammen så dette er ikke noe jeg ønsker men kan dette endre seg tilbake igjen uten at vi går fra hverandre først? Jeg forstår ikke hvorfor dette skjer og det er ikke noen spesiell grunn til det annet en at vi er veldig forskjellige. har noen opplevd at følelsene har kommet tilbake? Og hvordan fikk dere til dette? Jeg vil ikke ødelegge familien min men kan ikke leve sånn da det ikke er bra for noen av oss. Anonymkode: f9967...e78 Et ungt par som jeg kjenner godt. Etter seks år så hadde jenta mistet følelsene. Dem hadde suksess med bruk av pause med hensikt. Null kontakt i seks uker. Det var to år siden, og følelsene er der. Min utro eks som var sikker på at følelsene var borte. Dem kom tilbake raskt når jeg fikk nok av hennes utroskap, er sikker på at dem fortsatt er der mange år etterpå (også etter at hun har vært gift med enn annen). Min magefølelse er at dere har havnet i stagnasjonsfase i deres kjæresteforhold. Du skriver at mannen din har merket at noe er galt og at han gjør tiltak. Men vil tro at det er ting som å passe på kroppen og utseendet sitt, bidra mer i hus og hjem, og være oppmerksom på de behov du kommuniserer. Samtidig er han kanskje litt kvelende og kanskje masete om bekreftelse? I så fall blir ikke ting bedre av det han prøver å gjøre. Få nye vanner, oppdag nye ting sammen og hos hverandre. Kom i situasjoner der du ser han fra et annet perspektiv. Få litt bevegelse og røre i deres liv som kjærester.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå