Gå til innhold

Hva tenker dere om helsepersonell som kjøper fargerike, klokker, navneskilt, sakser osv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Farger skremmer meg ikke det minste.

Arrogante mennesker som klikker og slenger dritt om andre yrkesgrupper (som vi på min avdeling aldri har noen som helst problemer med), og som sprer feilinformasjon, de skremmer meg litt.

At det finnes personell på sykehus som tror det er fritt frem for dem å utføre prosedyrer som de ikke har lov til, det skremmer meg enda mer 🫣

Anonymkode: 5f2a5...4bc

• Liker 2

Fortsetter under...

Altså, hva skjer her med sykepleiere som biter hodene av hverandre? 😂

Ellers: Ja takk til litt farger. Alt som kan bryte med hvitt på hvitt er behagelig for øynene når man er pasient.

AnonymBruker
Lorieen skrev (3 minutter siden):

Altså, hva skjer her med sykepleiere som biter hodene av hverandre? 😂

Ellers: Ja takk til litt farger. Alt som kan bryte med hvitt på hvitt er behagelig for øynene når man er pasient.

Er vel i grunn én her som er litt mer hissig enn resten

Anonymkode: 80faf...f3b

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Dersom anestesilegen er opptatt har to anestesisykepleiere lov å innlede på egenhånd 

Mulig du har vært borti noen ubrukelige anestesisykepleiere, jeg har også det. Jeg har også vært borti ubrukelige intensivsykepleiere. Det er ikke grunnlag nok til å rakke ned på alle som jobber i anestesien.  Det får deg i grunn bare til å fremstå som et lite empatisk menneske

Dersom anestesileger eller intensivleger er opptatt, noe de ofte er; har intensivsykepleiere lov til å sedere pasienten alene dersom det er til det beste for pasienten og vi gjør det ikke uten at det foreligger en dobbeltkontroll og closed loop av medikamentene og situasjonen. Så der sa du det selv. 😂👍

Anonymkode: 50b9a...7ff

AnonymBruker

Som tidligere pasient, og også som pårørende, satte jeg stor pris på sykepleiere og leger med litt farger. Når man ligger der, med ulike grader av smerter, angst og delirium, er det veldig fint med alt som kan distrahere og muntre opp. 

Jeg la merke til at alle rom hadde kunstverk i klare farger. Det tror jeg ikke er tilfeldig.

Anonymkode: 07cba...09f

• Liker 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dersom anestesileger eller intensivleger er opptatt, noe de ofte er; har intensivsykepleiere lov til å sedere pasienten alene dersom det er til det beste for pasienten og vi gjør det ikke uten at det foreligger en dobbeltkontroll og closed loop av medikamentene og situasjonen. Så der sa du det selv. 😂👍

Altså, når du sier sedere mener du å gi midazolam, sobril o.l?

For ikke under noen omstendigheter har du lov å innlede generell anestesi 

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Rakker ned på? Gir deg min ærlige mening og mitt syn på saken. Ikke overasket over at du som anestesispl her i tråden digger seg selv og bedriver herskerteknikker, parallelt med at dere bestiller morsomme gadgets fra Temu. Dere er noen overvurderte klovner, like så greit at dere møter pasientene på ærlig vis og som dere er. What else is new?😂💯🤡

Tror jeg mye heller fortrekker de du kaller for klovner fremfor deg om jeg må på et sykehus. Du fremstår som en meget usjarmerende person.

Anonymkode: 00162...cae

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det artigste er at jeg kan erstatte deg, du får ikke lov å erstatte meg😀

Anonymkode: 4b4a8...17c

Nok en løgn fra deg.😂💯👍

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nok en løgn fra deg.😂💯👍

Det jobber jo masse vanlige spl på int. Og også mange anestesispl. Du har lov til å sedere, de gjør de på alle andre utposter og 

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det jobber jo masse vanlige spl på int. Og også mange anestesispl. Du har lov til å sedere, de gjør de på alle andre utposter og 

Hvor tar du det fra?😂😅

AnonymBruker

Tror jeg mye heller fortrekker de du kaller for klovner fremfor deg om jeg må på et sykehus. Du fremstår som en meget usjarmerende person.

Det gjør jammen du selv også. Snakke meg om drittslenging og svartmaling uten å lese hva som faktisk blir skrevet av en motpart og da kun basert på at regnbuefarger og div. tilbehør ikke sees på som søtt av en enkeltperson.

AnonymBruker

Altså, når du sier sedere mener du å gi midazolam, sobril o.l?

For ikke under noen omstendigheter har du lov å innlede generell anestesi 

Det har i allefall ikke du lov til. Det er helt sikkert.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.5.2024 den 18.10):

Jeg krenka? Se hva du og dine likesinnede svarer når jeg personlig mener at det ser jævlig barnslig, uprofessjonelt og lite tillitsvekkende ut med alle regnbuens farger på uniformen vi i helsevesenet bærer i møte med pasienter og pårørende i sitt livs verste krise. 😅👍💯

Agro much?

Vi har mange fine forskjellige roller innen helse. Noen der mye farger er passende enn andre. Uavhengig av det, er det nå litt opp til den enkelte å ha litt farger på seg. Så lenge man faktisk overholder  hygieniske og andre krav, er det ikke så mange pasienter som stryker med av å se en søsterklokke i regnbuefarger.

Det er noen politikonstabler fra helse her inne altså.

Spar kruttet til de idiotene som gir helt tulleruske helseråd😅

Anonymkode: d5c14...353

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker

Jeg hopper bukk over den interne krangelen, jeg er her som tidligere pasient.

Jeg liker ikke mye farger, men jeg liker at folk får uttrykke sin personlighet. Dersom en person med unorsk etnisk bakgrunn kom inn med et spennende mønster på uniformen, så hadde det vært udelt positivt for meg. Alt utenom klokker (?!) er helt greit.

Jeg hadde personlig vært ekstra positiv til helsepersonell med Palestinafarger på uniformen, men det er selvsagt umulig.

Anonymkode: 26237...2d3

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det gjør jammen du selv også. Snakke meg om drittslenging og svartmaling uten å lese hva som faktisk blir skrevet av en motpart og da kun basert på at regnbuefarger og div. tilbehør ikke sees på som søtt av en enkeltperson.

Nå har jeg lest tråden to ganger og det er da vitterlig bare EN kommentar du har fått på den meningen?? Og personen lurte bare på om du var gammel i gamet. Drittslenging og svartmaling, virkelig?

De øvrige svarene du har fått baserer seg jo på det lange angrepssvaret du fyrte av med en gang på side 2, ikke hva du personlig mener om farger. Og ikke minst de ufine svarene dine videre i tråden, eksempelvis disse;

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tusen takk, føler det samme om deg din slarvete, kroppsvæskesløsende, skjødesløse anestesispl.😂😘

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

(...)Gir deg min ærlige mening og mitt syn på saken. (...)Dere er noen overvurderte klovner, like så greit at dere møter pasientene på ærlig vis og som dere er. What else is new?😂💯🤡

Står du virkelig inne for disse svarene? :sjokkblå:

Håper du kan fortelle hvilken helseforetak du hører til, det er sikkert mange her som lurer på om det kan være lurt å flytte. 

Anonymkode: 5f2a5...4bc

• Liker 3
AnonymBruker

AB 7ff  må faen meg ta seg en kraftig bolle. Noe så ekkelt og ukollegialt! Håper virkelig ikke vi er kollegaer på samme sykehus. Hilsen helt vanlig sykepleier i akuttmottak. Med rosa sko.

Anonymkode: cb02b...208

• Liker 2
  • Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg hopper bukk over den interne krangelen, jeg er her som tidligere pasient.

Jeg liker ikke mye farger, men jeg liker at folk får uttrykke sin personlighet. Dersom en person med unorsk etnisk bakgrunn kom inn med et spennende mønster på uniformen, så hadde det vært udelt positivt for meg. Alt utenom klokker (?!) er helt greit.

Jeg hadde personlig vært ekstra positiv til helsepersonell med Palestinafarger på uniformen, men det er selvsagt umulig.

Anonymkode: 26237...2d3

Jeg har vannmelon både rundt ankel og håndledd ❤️

(Jobber i psykiatri, så har ikke samme smittefaren.) 

Anonymkode: 69a69...a6a

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har ikke nevnt regnbuefarger eller noe i det hele tatt.  Ei heller at jeg foretrekker motparten,som du kaller det, pga av regnbuefarget tilbehør. Mitt inntrykk er basert på hvordan du ordlegger deg om andre ansatte på sykehus så mitt inntrykk har du klart å skape helt selv i måten du omtaler andre på. 

Jeg foretrekker helsepersonell som rett og slett er sympatiske, konstruktive og som fremstår som varme. Du har ikke vist noe av disse sidene i denne tråden. At du ikke forstår at meningsutvekslingen din er provoserende sier ikke så lite om deg..

• Liker 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du sprer jo rett og slett løgner i denne tråden! Anestesisykepleiere har i følge norsk standard for anestesi selvstendig lov til å innlede og gjennomføre anestesi til ASA 1 og 2-pasienter, noe som betyr å legge dem i narkose og sikre luftveiene med LMA eller intubasjon. Ved ASA 3 eller 4-pasienter innleder vi sammen med anestesilege. Det er en prosedyre som intensivsykepleiere ikke er opplært i. Jeg jobbet på intensiven som vanlig sykepleier før jeg ble anestesisykepleier, og der jobbet både vanlige sykepleiere, intensivsykepleiere og anestesisykepleiere. På anestesiavdelinger jobber KUN anestesisykepleiere. Jeg synes det er rart at du som intensivsykepleier tenker at du kan innlede en generell anestesi og intubere en pasient, det ville jo være å gå utover kompetanseområdet ditt på en svært alvorlig måte. 

Når de dårlige traumepasientene du behandler på intensivavdelingen kommer inn i traumemottak eller må til multiple operasjoner, hvem tror du er med dem hele veien? Jo, det er anestesisykepleieren. Vi er også med på alle hjertestanser, dårlige barn og dårlige medisinske pasienter. Det er heller ikke kun friske mennesker som trenger kortvarige operasjoner på norske sykehus, slik du antyder. Vi har en pasientpopulasjon som varierer fra de aller friskeste til de aller sykeste pasientene, i alle aldersgrupper. 

Jeg setter jo veldig pris på at kompetente intensivsykepleiere tar seg av de sykeste pasientene, og synes det er litt leit at dere ikke setter pris på vår kompetanse. 

Anonymkode: 97557...172

• Liker 3

Jeg synes det er koselig. Har vært en del på barneavdelingen på sykehuset med barnet mitt, og det å se fargerike tilbehøret gav meg litt varme i hjertet hvertfall ❤️ Jeg tenker at de som bruker sånt ønsker å spre litt ekstra glede i en ellers grå og til tider kjip hverdag ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...