Gå til innhold

Hva tenker dere om helsepersonell som kjøper fargerike, klokker, navneskilt, sakser osv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det eneste innslaget av farger på sykepleiere da jeg lå på sykehuset som barn/ungdom var sånn pen med 4 farger. Alle sykepleiere  hadde det. Er det fortsatt en greie?

image.thumb.png.4c9dc2ffd242f79448c427fb00d4ca26.png

Anonymkode: 0a31c...446

• Liker 2
  • Nyttig 1

Fortsetter under...

AnonymBruker
Knirke skrev (2 timer siden):

Jøss… 🧐 Er sykepleiere nødt til å betale for arbeidsutstyret sitt selv?… Det hadde jeg ikke giddet.

I hjemmesykepleien må vi det ja.

Anonymkode: 1fc75...4ea

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

På sykehusene også. Det verste må være at vi må kjøpe dyre sko selv også, hvis vi ikke vil få ryggproblemer da. 

Anonymkode: f8e96...c43

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

På sykehusene også. Det verste må være at vi må kjøpe dyre sko selv også, hvis vi ikke vil få ryggproblemer da. 

Anonymkode: f8e96...c43

Hjemmesykepleien i hvilken kommune og hvilke sykehus må man det? :klo: Jeg har jobbet i både hjemmesykepleien og på sykehus i Oslo-området i mange år, og ingen steder har jeg måttet kjøpe annet enn sko selv. 

Anonymkode: 62374...221

AnonymBruker

Men for å svare på spørsmålet til TS så er innkjøp av artikler som fra nettbutikken hun linker til litt sånn «Temu/Aliexpress». En søsterklokke kan være praktisk, men ut over det så er det ingenting i slike butikker man bør ha behov for å gå til innkjøp av privat. Tøys og bortkastede penger.

• Liker 3
  • Nyttig 1

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Gammel i gamet? De fleste som jeg har sett med clean uniform er oldisene :nikke:

Selv er jeg ganske rosa, fordi det liker jeg best.  Fått komplimenter av pasienter innimellom og

Hilsen anestesisykepleierstudent som synes hvit uniform er kjedelige greier

Anonymkode: 80faf...f3b

Nei, har vært intensivsykepleier i 5 år, akuttsykepleier i 10 år før det, er 36 år. Er bare ikke fan av masse klovnefarger i det seriøse yrket vi jobber med. 👍🤗 Synes det fremstår fjollete, useriøst og selvopptatt med dette oppmerksomhetsbehovet gjennom grelle farger.
Hva vi kler oss i på fritiden er ett fett, men i vår profesjonelle rolle, med gitte normer rundt uniformene, så tenker jeg at man skal forholde seg til dette. 

Nå er du på vei inn i anestesispl-rollen, dere har sederte pasienter over svært kort tid og de pasientene dere møter skal stortsett gjennom rutinemessige kirurgiske inngrep og rekker knapt å våkne nok opp til å registrere hvilke farger eller dilldall dere har hengende på uniformen.
Det er en ganske anderledes hverdag på intensiven hvor man under kontrollerte forhold holder traumepasienter og kritisk syke pasienter sederte og forsøker å stabillisere og balanserederes elektrolytter og vitalia frem til de kan vekkes, dersom de er vekkbare. Pasienter i delur trenger virkelig ikke et fargekart sv en sykepleier, eller 100 personlige gjenstander hengende og dingle foran øynene deres i det de vekkes og gjennomgår sitt livs største traume. Ærlig talt.

Slutt å skyt fra hofta og forsøke med aldersshaming når du tilhører den retningen innen sykepleierfaget som definitivt har de friskeste pasientene, den enkleste hverdagen samt den laveste vaktbelastningen per ansatt av oss alke.😂👍💯 Dere sykepleiere fra anestesi altså… dere er ikke rockestjernene på sykehuset, det er det noen andre som er. 

Anonymkode: 50b9a...7ff

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei, har vært intensivsykepleier i 5 år, akuttsykepleier i 10 år før det, er 36 år. Er bare ikke fan av masse klovnefarger i det seriøse yrket vi jobber med. 👍🤗 Synes det fremstår fjollete, useriøst og selvopptatt med dette oppmerksomhetsbehovet gjennom grelle farger.
Hva vi kler oss i på fritiden er ett fett, men i vår profesjonelle rolle, med gitte normer rundt uniformene, så tenker jeg at man skal forholde seg til dette. 

Nå er du på vei inn i anestesispl-rollen, dere har sederte pasienter over svært kort tid og de pasientene dere møter skal stortsett gjennom rutinemessige kirurgiske inngrep og rekker knapt å våkne nok opp til å registrere hvilke farger eller dilldall dere har hengende på uniformen.
Det er en ganske anderledes hverdag på intensiven hvor man under kontrollerte forhold holder traumepasienter og kritisk syke pasienter sederte og forsøker å stabillisere og balanserederes elektrolytter og vitalia frem til de kan vekkes, dersom de er vekkbare. Pasienter i delur trenger virkelig ikke et fargekart sv en sykepleier, eller 100 personlige gjenstander hengende og dingle foran øynene deres i det de vekkes og gjennomgår sitt livs største traume. Ærlig talt.

Slutt å skyt fra hofta og forsøke med aldersshaming når du tilhører den retningen innen sykepleierfaget som definitivt har de friskeste pasientene, den enkleste hverdagen samt den laveste vaktbelastningen per ansatt av oss alke.😂👍💯 Dere sykepleiere fra anestesi altså… dere er ikke rockestjernene på sykehuset, det er det noen andre som er. 

Hvem som er rockestjerner på sykehuset hvis ikke det er anestesi?

Anonymkode: cb02b...208

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvem som er rockestjerner på sykehuset hvis ikke det er anestesi?

Anonymkode: cb02b...208

Det er iallefall ikke anestesisykepleierne. Det er helt sikkert.💯

• Nyttig 1
AnonymBruker

I all ærlighet så er det ikke sykepleiere som er «rockestjernene» på sykehuset, så la oss bare legge den diskusjonen til sengs. 🙄

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
5 hours ago, Knirke said:

Jøss… 🧐 Er sykepleiere nødt til å betale for arbeidsutstyret sitt selv?… Det hadde jeg ikke giddet.

Vi får jo uniform (altså tar og legger fra oss på sykehuset). Og vanlige penner har vi. Og ID/nøkkelkort selvsagt, ellers kommer vi verken inn eller ut.
Men søsterklokke trenger man jo ikke, ei heller navneskilt med pennholder. Eller fargerik saks eller pen. Slike ting man ikke trenger for jobben, men kanskje vil ha alikevel, det betaler man for selv ja. 

Anonymkode: 69a69...a6a

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Herregud hva er greia di? Folk er forskjellige, du er ikke noe fasit, og ikke gjør om dette til en diskusjon om hvem som er «viktigst» og har det tyngst på jobb, for det vet du selv bare er unødvendig tull.

Anonymkode: 2fae4...379

• Liker 10
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jekk deg ned noen hakk du. 

Anonymkode: 3f991...066

• Liker 1
  • Nyttig 2

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

som i denne butikken Color4care | Hos oss finner du alt du trenger til ditt pleieyrke

Jeg vurdere å handle der.

En moteting. Og kos deg med farger tenker jeg😊 Er bedre med rosa navneskilt, saks og klokke enn ingen av delene. For ja, det er håpløst å ta puls manuelt uten klokke og kunne ta puls er noe man får bruk for stadig vekk, særlig i hjemmesykepleien uten tilgang på apparater eller sykehjem for den saks skyld hvor det stadig er mangel på utstyr eller man må bruke tid på å lete. Saks  er undervurdert. Klær må klippes i akutte situasjoner. Bandasjer, plaster++. Saks er noe jeg ofte savner på lomma ihvertfall. Tror jammen jeg skal bestille meg en rosa selv☺️

Anonymkode: d3905...241

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

som i denne butikken Color4care | Hos oss finner du alt du trenger til ditt pleieyrke

Jeg vurdere å handle der.

Har handla der. 

Farger er fint 😊

Anonymkode: d5c14...353

• Liker 1
Annonse
Knirke skrev (10 timer siden):

Nei, men om de vil ha ting som tilbehør til uniform må de selvfølgelig betale det selv 

AnonymBruker
Fru Uperfekt skrev (12 minutter siden):

Nei, men om de vil ha ting som tilbehør til uniform må de selvfølgelig betale det selv 

Vi får kun uniform, alt annet må vi stå for selv. 

Anonymkode: 2fae4...379

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...