Gå til innhold

10 dager i spania, først 3 dager i Barcelona, hvor deretter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal i juli til Spania, med 3 dager først i Barcelona, men hvor skal vi etterpå?

Har sett på Calella og sånt, og Begur og Palamos. Finere og mindre turistisk i de siste stedene, men mye klipper og bakker?

Eller bør vi sikte på sør for Barcelona? Sitges eller finns det andre koselige byer?

Vil bo med basseng, gjerne gåavstand til restauranger og slikt. Optimale er nærhet til fine strender, men kanskje blir for dyrt…?  Vi voksne vil gjerne ha litt kultur, men kan leie bil også. Barn vil ha bademuligheter og shopping, ;) 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sitges er fantastisk! Trenger ikke leiebil der, kun ta toget fra Barcelona. Holder å gå eller leie sykler! 

Anonymkode: 71159...684

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sitges er fantastisk! Trenger ikke leiebil der, kun ta toget fra Barcelona. Holder å gå eller leie sykler! 

Skulle akkurat til å skrive det samme! Sitges er det beste stedet som fins i hele Spania syns jeg :) Og masse gøy å finne på. Veldig enkelt å ta toget til/fra Barcelona. Det er litt shoppingmuligheter i Sitges og, bare å gå på Mercadona er en opplevelse (stor matbutikk ved togstasjonen). 10 minutters kjøring fra Sitges er det også en hyggelig by som heter Vilanova i la Geltru (tror det skrives ca sånn!), der det er større utvalg med butikker. En del hyggelige spisesteder og. 

Masse sykkelutleie, og fine tur/sykkelmuligheter langs kysten. Og fine strender, god stemning og alt er liksom så pent i Sitges. Restaurantene er knallbra! Ved siden av hotell Platjador ved strandpromenaden har de kjempegod biff, den anbefales på det sterkeste! 

Det er veldig fullt i juli, så jeg ville anbefalt å bestille ganske snart. Jeg pleier selv å bo på Platjador ved stranda, men bassenget er ganske lite. Mange som leier ut leilighet med basseng ser jeg, det kan dere jo vurdere. 

God tur, uansett hvor dere ender opp :) 

Anonymkode: 46837...09f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Cadaques, Figueres, Girona.

Anonymkode: dfa15...9f5

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips! 

AnonymBruker
Skrevet
On 5/13/2024 at 7:13 PM, AnonymBruker said:

Er ikke Sitges et sånt lgbt-område? Har ikke noe imot det altså, men er ikke helt det jeg er ute etter på familieferie..

Anonymkode: ecab4...486

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.5.2024 den 20.59):

Er ikke Sitges et sånt lgbt-område? Har ikke noe imot det altså, men er ikke helt det jeg er ute etter på familieferie..

Anonymkode: ecab4...486

Sitges er for alle, selv om det er gay capital of Europe også ;) Om du ikke oppsøker det miljøet så er ikke det noe som vil plage dere på familieferie.  Trenger ikke ta med barna på Bukkake-baren liksom. Det er en gay street i sentrum der alle gay barer ligger på rad og rekke. Ellers er det flust av vanlige restauranter/cafeer etc, spesielt langs strandpromenaden. 

Jeg har vært i Sitges 8 ganger og er godt kjent, selv om jeg er heterofil så stortrives jeg der. Har møtt all slags folk der, alt fra barnefamilier/par på kjærestetur/venninner på tur osv osv. Vilanova som jeg nevnte er også et alternativt, men jeg syns det er litt mer røft der. Litt sånn Furuset style. Sentrum i Vilanova er uansett hyggelig å rusle rundt i for shopping, men jeg ville bodd i Sitges. 

Anonymkode: 46837...09f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...