Gå til innhold

Apropos Eurovision og ikke-binære - hva med legning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken legning har en ikke-binær person? Jeg lurer oppriktig, dømmer ikke. Bare forstår ikke terminologien. En heterofil person liker motsatt kjønn, en homofil person liker samme kjønn, en bifil person liker begge kjønn. Men en ikke-binær person har jo ingen kjønn, så hvordan blir det?

Anonymkode: 77253...88a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er individuelt. Kjønn og legning er to forskjellige ting og har ikke noe med hverandre å gjøre.

Anonymkode: 91b81...4fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er individuelt. Kjønn og legning er to forskjellige ting og har ikke noe med hverandre å gjøre.

Anonymkode: 91b81...4fb

Selvfølgelig. Men når du ikke har noe kjønn, hvordan blir det med legning? Legning er jo knyttet til kjønn og kjønnsidentitet. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
On 5/13/2024 at 10:05 AM, AnonymBruker said:

Selvfølgelig. Men når du ikke har noe kjønn, hvordan blir det med legning? Legning er jo knyttet til kjønn og kjønnsidentitet. 

Ikke tenk så mye over det. En ikke-binær person ville ikke klart å forklare det for deg.

Anonymkode: be39c...bcf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som anon allerede har svart, er kjønn og legning forskjellige ting. Handler mer om kjønnsuttrykk. De fleste jeg kjenner kaller seg bare skeive.

Anonymkode: 31b6e...689

AnonymBruker
Skrevet

Legning burde knyttes til hvilket kjønn du tiltrekkes av, ikke hvilket kjønn du har. Ett ord for å tiltrekkes bare kvinner, ett ord for å tiltrekkes bare menn, og bifil kan vi jo beholde.

Anonymkode: a02a1...678

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Legning burde knyttes til hvilket kjønn du tiltrekkes av, ikke hvilket kjønn du har. Ett ord for å tiltrekkes bare kvinner, ett ord for å tiltrekkes bare menn, og bifil kan vi jo beholde.

Anonymkode: a02a1...678

Godt poeng. Slik det er nå så forteller legningen samtidig hvilket kjønn du er. Det er nyttig noen ganger, men ikke alltid nødvendig. I disse kjønnsforvirringstider så kan sikkert det avklare for noen. Det er nesten rart ikke LHGBT(?)-miljøet ikke har tatt tak i dette.

Anonymkode: ee625...7f9

AnonymBruker
Skrevet

Ikke-binær er jo bare tull uansett. Man er mann eller kvinne, og resten er personlighet. Behovet for å kalle seg alt mulig fjas er slik jeg ser det bare et uttrykk for et usunt oppmerksomhetsbehov. Er du mann og oppfører deg som en kvinne, eller motsatt, eller litt begge deler er det meg revnende likegyldig. Vær den du er, men ikke forvent at andre skal titulere deg med alskens vilkårlige titler av den grunn.

Anonymkode: 6338e...b3e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...