Gå til innhold

UVI som har utviklet seg til nyrebekken? erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har opplevd dette noen gang? 

Og hva var symptomene? var det samme symptomer som ved uvi, eller noen anddre symptomer?    

Anonymkode: ac260...c62

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Symptomer er ømme nyrer i den tidlige fasen. Legen min gir slår forsiktig foran og bak for å sjekke dette når jeg er inne for UVI. Det skjedde med en venninne av meg og hun måtte ligge i fosterstilling fordi smertene var så intense. Det er ikke uvanlig å besvime. 

Anonymkode: 713c1...5b9

AnonymBruker
Skrevet

Det skjer raskt hos meg, ofte timer etter første tegn til UVI. Tisser blod, smerter oppover ryggen, feber og kaldsvette. Etter avtale med legen starter jeg derfor med antibiotika ganske direkte de gangene jeg får UVI. 

Anonymkode: 8ec0d...6b0

AnonymBruker
Skrevet

Nyrebekkenbetennelse er svært alvorlig og jeg ville tatt kontakt med legevakt dersom du tror du har det. Og behandle UVI dersom du tror du har det

Anonymkode: 713c1...5b9

AnonymBruker
Skrevet

Ekstremt mye dårligere. Høy feber, svetter, fryser, kaldsvetter, vondt i nyrene, vondt å tisse, verker i beina, verker i musklene, føles ut som hele kroppen er vond, hodepine +++

Anonymkode: 4e415...a89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt nyrebekkenbetennelse og følte meg helt middels dårlig, hadde litt smerter i nyrer men ikke intense. Mer slik at det hugget litt til i siden innimellom. Jeg tenkte derfor at det ikke var så gærent og dro til lege kun for å få behandling mot uvi. Viste seg at CRP var oppi 300 og jeg måtte legges inn umiddelbart og få antibiotika intravenøst. Nyrebekkenbetennelse ble da diagnotisert på sykehuset etter diverse prøver. 

Anonymkode: 560ec...d6d

AnonymBruker
Skrevet

kan de oppdage både UVI og om det har gått videre til nyrene på lege-kontoret? 

eller kan de bare oppdage UVI, og eventuelt sende urin-prøver til dyrking, men uten å se nyre-problemer hos fastlegen? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

kan de oppdage både UVI og om det har gått videre til nyrene på lege-kontoret? 

eller kan de bare oppdage UVI, og eventuelt sende urin-prøver til dyrking, men uten å se nyre-problemer hos fastlegen? 

UVI stix er greit å ha hjemme. Fås på apotek. 
Jeg er erfaring med både UVI og nyrebekkenbetennelse og vet alltid forskjell på hva det er. 

Man blir normalt veldig syk og ingen tvil egentlig, men noen kan ligge moderat. Moderat er likevel sterkere enn UVi. 
Frostrier, sterke smerter rundt nyrer/rygg, generell nedsatt og sterk sykdomsfølelse, feber, noen blir kvalme(jeg ble ikke) 

Morgenurin er fint å evt ta med hvis du ikke har akutt stor sykdom. Blodprøver vil også gi mer svar. Pleier å være godt nok for å gi svar på hva du har.
Virker ikke antibiotika og du får sterkere sympt så kan det ha gått over til nyrebekken. 

Noen med «stille» UVI, de som ikke vet de har det kan gå rett over til nyre. Da vet de ikke selv de har hatt UVI. Det gjelder oftere gamle mennesker med slike sympt.

Anonymkode: a8e4b...c0c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært plaget av tilbakevendende uvi'er som noen ganger har utviklet seg til nyrebekkenbetennelse. Da har jeg merket det på at jeg får feber og først ømt, etter hvert ordentlig vondt i ryggen (nyrene). Jeg har i tillegg hatt sterke symptomer på UVI, som har forverret seg, med kraftig svie og konstant tissetrang og helt rødt tiss. Men jeg har opplevd å få nyrebekkenbetennelse da jeg trodde infeksjonen var i ferd med å gi seg fordi symtomene eller ble mildere, og jeg har tisset knallrødt og hatt fryktelig vondt uten at det har gått oppover til nyrebekkenet også. 

Anonymkode: de9d8...bfd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...