AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #1 Skrevet 12. mai 2024 Flere som har begynt med perineum-massasje? Jeg har perineum-oljen fra Weleda, og har forsøkt massering et par ganger, men synes det er så innmari ekkelt? Blir helt kvalm av tanken på at et barn skal ut der🤢 Og så skjønner jeg ikke helt hvor jeg skal massere! Er det kun den nederste delen av huden? Eller litt lengre opp i skjedekransen eller hva man kan kalle det? Anonymkode: 9cc0d...dcf
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #2 Skrevet 13. mai 2024 Kjøpte inn og tenkte det skulle være litt kosestund med samboer på slutten der, men var bare ubehagelig og rart 😅 Finnes forklaringer på hvordan man skal gjøre det. Anonymkode: d4ecd...380 2 1
ValarMorghulis Skrevet 13. mai 2024 #3 Skrevet 13. mai 2024 Jeg prøvde et par ganger, men fikk ikke helt dreisen på det. Ikke sikkert det har noe for seg uansett - jeg revnet ingenting under fødsel, men har hørt om de som har massert daglig hele tredje trimester og likevel endt opp med grad 3-rift. Tipper det både er genetisk, og kommer an på fødselsforløpet (tang/vakuum, rask utdriving, presseteknikk). 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #4 Skrevet 13. mai 2024 Nei, jeg gjorde ikke det og jeg revnet heller ikke men fun fact, jeg brukte den weledaoljen du snakker om, bare på magen, for jeg trodde det var mot strekkmerker🤣 var først når den var nesten tom at jeg googlet perineum og skjønte hva den egentlig skulle brukes til🤣 skal sies at jeg heller ikke fikk strekkmerker da, så jeg sier takk til weleda😂 Anonymkode: c426f...2c9 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #5 Skrevet 13. mai 2024 Gadd aldri. Fikk kun noen skrubbsår, ikke rifter i det hele tatt. Er gravid på nytt og kommer ikke til å gjøre noe sånt nå heller. Anonymkode: 0450e...e9b 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #6 Skrevet 13. mai 2024 ValarMorghulis skrev (10 timer siden): Jeg prøvde et par ganger, men fikk ikke helt dreisen på det. Ikke sikkert det har noe for seg uansett - jeg revnet ingenting under fødsel, men har hørt om de som har massert daglig hele tredje trimester og likevel endt opp med grad 3-rift. Tipper det både er genetisk, og kommer an på fødselsforløpet (tang/vakuum, rask utdriving, presseteknikk). Det stemmer, det er i stor grad faktorer man ikke rår helt over selv, samt en solid dose flaks. Anonymkode: 7f64a...d12 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #7 Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 23.02): Flere som har begynt med perineum-massasje? Jeg har perineum-oljen fra Weleda, og har forsøkt massering et par ganger, men synes det er så innmari ekkelt? Blir helt kvalm av tanken på at et barn skal ut der🤢 Og så skjønner jeg ikke helt hvor jeg skal massere! Er det kun den nederste delen av huden? Eller litt lengre opp i skjedekransen eller hva man kan kalle det? Anonymkode: 9cc0d...dcf Jeg prøvde på dette i mitt forige svangerskap, likevel revnet jeg grad 3B... Anonymkode: 4b02d...356
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #8 Skrevet 15. mai 2024 Er nok mer flaks/uflaks. Jeg var nøye med masseringen og alt annet jeg hadde lest men ble helt ødelagt nedentil. Anonymkode: d710c...cbb 2
urenluren Skrevet 15. mai 2024 #9 Skrevet 15. mai 2024 (endret) Har prøvd én gang, men syntes det er så vanskelig å komme til skikkelig med den store magen😂 Syntes også det var ganske ubehagelig, og fikk liksom ikke dreisen på det, så har ikke giddet noe mer… men har tenkt til å fortette å prøve, sånn egentlig. Tilfelle det skulle hjelpe. Endret 15. mai 2024 av urenluren 1
jane78 Skrevet 15. mai 2024 #10 Skrevet 15. mai 2024 Studier viser ikke særlig tegn til at det er effektivt for å begrense revning. Når det er sagt, bør du gjøre det du føler vil hjelpe med fødselen. Å gjøre noe man tror hjelper, noe for å olje psyken om du vil, vil hjelpe 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #11 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 13.5.2024 den 20.27): Nei, jeg gjorde ikke det og jeg revnet heller ikke men fun fact, jeg brukte den weledaoljen du snakker om, bare på magen, for jeg trodde det var mot strekkmerker🤣 var først når den var nesten tom at jeg googlet perineum og skjønte hva den egentlig skulle brukes til🤣 skal sies at jeg heller ikke fikk strekkmerker da, så jeg sier takk til weleda😂 Anonymkode: c426f...2c9 Haha samme her, startet med det da da. Men ble uansett keisersnitt 😅 Anonymkode: 3b363...e90 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #12 Skrevet 17. mai 2024 Ingen olje eller massasje her på noen av barna. Aldri revnet. siste barn var nesten 5 kg så enten hadde jeg flaks, eller så hadde de andre allerede banet vei 😅 Anonymkode: 658b5...bb1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #13 Skrevet 17. mai 2024 Første svangerskap masserte jeg (eller samboer, da) etter anbefalingene. Barnet var 4,2 kg og jeg fikk en andregradsrift. Fødte nylig andremann på 4,5 kg og masserte ikke i det hele tatt, og fikk bare en liten førstegradsrift 😊 Anonymkode: 7a051...3a1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #14 Skrevet 18. mai 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Første svangerskap masserte jeg (eller samboer, da) etter anbefalingene. Barnet var 4,2 kg og jeg fikk en andregradsrift. Fødte nylig andremann på 4,5 kg og masserte ikke i det hele tatt, og fikk bare en liten førstegradsrift 😊 Anonymkode: 7a051...3a1 Fordi førstemann har strekt vei for nr to det Anonymkode: 0450e...e9b 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #15 Skrevet 18. mai 2024 Noen som har fått soppinfeksjon av perineumolje? Jeg opplevde at pH-balansen ble påvirket av det, og måtte ty til canesten og stoppe perineummassasjen … Anonymkode: 9cc0d...dcf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå