Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan gi meg et råd. Jeg er helt ny i prøvinga, alt med tester er også helt nytt for meg. Men det er nå 2 og en halv dag siden jeg skulle hatt mensen, er alltid på klokken. Pga reise hadde vi kun sex for 12 og 5 dager siden. Tok en graviditetstest i dag, men den var negativ.

Kan det være for tidlig å teste seg? Blir veldig glad om noen vil hjelpe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke testet for tidlig, iom at du skulle hatt mensen for noen dager siden.

Om du har ustabile sykluser, så kan det jo hende at du testet for tidlig. Hvis ikke det, så skulle en test ha slått ut nå om du var gravid.

Skrevet

Tusen takk for hjelpa, eller skal jeg kanskje heller si snufs.... :)

Da får jeg bare vente å se hva som skjer.

Skrevet

Om du har stabil syklus har du neppe testet for tidelig nei, men antakelig hatt sex for sent. Du kan kun bli gravid om sædcellene treffer egget, og det gir deg 6 fruktbare dager i syklusen, 5 før og 1 etter EL.

EL inntreffer i gjennomsnitt 14 dager før neste mens, men alt fra 10 til 18 dager er normalt. Om du hadde IKM for 2 dager siden og sex for 12 og 5 dager siden hadde du altså sex 10 og 3 dager før IKM. Dersom du har meget kort tid fra EL til mens (altså 10 dager) KAN du akkurat ha rukket det, (men den sengekosen for 5 dager siden er uaktuell for babylaging med de opplysninger du gir)

Dersom du har bare 10 dager fra EL til mens så testet du 12 dager etter EL, og det kan teoretisk være litt for tidelig å teste.

Dog er lite vanlig med så kort tid fra EL til mens, så det er ikke så trolig at det er dette som har skjedd. Men, ettersom du ikke har fått mensen enda så er det to alternativer: Du er gravid, eller mensen kommer senere. Dersom mensen kommer senere betyr det også at EL inntraff senere enn vanlig, og iså måte kan du ha blitt gravid likevel om du er heldig, og da kommer den kanskje ikke senere likevel.

Forvirrende forklart, kanskje....

Skrevet

Tusen takk Malama - jammen må jeg si du er flink.

Veldig grundig og godt forklart.

Da kan jeg ikke annet enn å vente i spenning, håper selvfølgelig på en

veeeeldig positiv test. :)

Skrevet

Fikk mensen 5 dager over tiden, så det var nok kroppen som spilte meg et lite puss.....snufs. Ja ja jeg er optimistisk og prøver igjen.

Takk for svar og omtanken.

Skrevet

Lykke til med prøvingen. Venta spent noen dager over jeg og, men mensen kom 6 dager over IKM denne gangen. Vi får prøve igjen til i denne syklusen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...