Gå til innhold

Trenger at noen rister litt i meg: føler meg ikke god nok ovenfor kjæresten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min og jeg har vært sammen i mange år. 
Jeg er ikke av den sjalu typen, men på grunn av dette har jeg blitt det:

Venninnen min er tydelig betatt av kjæresten min og også tydelig sjalu på meg (selv om hun er i et annet forhold til og med). Kjæresten min har også nevnt at denne venninna er vakker, og også tidligere (før hun fikk kjæreste) anbefalt henne til en annen kompis og sagt at hun er "ganske/ veldig pen", noe som i bunn og grunn er hyggelig. Men det plager meg at 1. hun prøver seg på kjæresten min og 2. han synes hun er attraktiv. Han har sagt at vi er "like pene", men avkreftet det senere. Men jeg føler han av og til har solt seg litt i glansen av at han vet hun synes han er tiltrekkende. Da jeg senere tok dette opp med han, om at hun tydelig prøver å få oppmerksomhet, sa han at han skulle trekke seg tilbake - så han viser ikke interesse, men han synes jo hun er vakker ... 

Samtidig vet jeg at samboeren min og jeg har et veldig sterkt forhold. Jeg har alltid fått komplimenter på utseendet selv, noe som egentlig ikke burde ha så mye å si, og jeg vet vi har det sååå fint, men likevel blir jeg liksom så rystet av dette ... Det er jo ikke egentlig problematisk at han synes andre er attraktive, fordi det finnes jo mange vakre og kjekke mennesker der ute, men jeg blir helt forstyrret av dette av en eller annen grunn ... Burde de to vært sammen? Hvordan skal jeg kontrollere sjalusi? Dette burde ikke vært sjalusi, men jeg tror bare venninna mi får meg til å føle på det fordi hun får meg til å føle meg mindreverdig av og til. Hun sliter med sjalusi, og derfor prøver hun så hardt å få bekreftelse på at hun er fin nok. 

Flere som opplever denne problematikken? 

Eller noen som kan riste i meg at jeg er bra nok for kjæresten min? Jeg er lei av å føle på sjalusi på grunn av dette, i hvert fall siden jeg aldri før har kjent på sjalusi ... Hva er dette for noe? Kjæresten min gir meg sååå mye bekreftelse, og vi har det som sagt så utrolig fint og er til og med forlovet ... Likevel får denne dama meg til å føle meg så stygg ... Jeg trenger ikke å høre at jeg må kutte henne ut eller noe, men jeg trenger å høre andres erfaringer og eventuelt om noen kan riste sannhet inn i hodet på meg. Hvordan bør jeg tenke her? 

Anonymkode: 6fb02...6b0

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Både meg og deg er bra nok for kjærestene våre. Selv om det er millioner av kvinner der ute som er vakrere. Det er kun overfladiske personer som blir sammen med den vakreste de har sjans på. Jeg har en smellvakker venninne. Og jeg antar at mannen min synes hun objektivt sett er penere og har finere kropp. Men det er mitt smil som får hjertet hans til å smelte 😍

Anonymkode: 6809c...3de

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! ❤️ 
Det var fine ord, og du har jo helt rett! Har dere snakket om dette? Hvordan klarer du å tenke så rasjonelt? Du høres jo helt nydelig ut og alt det der, men jeg bare er helt på vidda når det kommer til slike tanker haha ... Jeg får bare så stygge tanker om at denne vakre dama sikkert også hadde passet med kjæresten min. Jeg veeet de ikke hadde gjort det, men hva hvis de hadde vært en bedre match? Hva hvis han hadde møtt oss samtidig, eller henne før meg; hadde de da vært sammen fremfor oss? Hva hvis jeg holder dem fra å være sammen? Rasjonelt sett vet jeg at det ikke er sånn, men jeg får bare så utrolig vonde tanker. 
Kjæresten min har også kjekke kompiser, og kjærestene til venninnene mine er kjekke, men likevel er jo dette bare ansikt og ikke noe jeg tiltrekkes av. Kjæresten min har jo alt jeg ser etter og jeg bryr meg ikke om noen andre på den måten, så jeg håper jo han tenker sånn om meg også. Men jeg klarer ikke forstå det ... Ingenting av det han sier hjelper - jeg føler meg likevel så stygg. Jeg tror det handler om hvordan denne venninna får meg til å føle meg, dessverre ... 

AnonymBruker
Skrevet

^Det skal sies at jeg ikke snakker mye med kjæresten om dette. Derfor trenger jeg en utblåsning hehe.

TS 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde droppa venninna mi om hun la seg etter kjæresten min over tid. Eller minimum brukt mindre tid på henne. 

Anonymkode: f4664...f71

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Takk for svar!
Er jo egentlig enig i det. Jeg har i hvert fall prøvd å separere dem fra hverandre. Skal ta en prat med henne om det der, i hvert fall hvis det forverrer seg. Jeg merker jo at det går skikkelig utover egen selvtillit.

I det siste har jeg kjent meg så sinnsykt forelska i denne mannen jeg har vært sammen med i mange år. Samtidig er jeg liksom redd for denne venninna mi og at hun egentlig fortjener han mer, og det er jo et stort problem. Føler liksom ikke jeg klarer å tenke rasjonelt på dette, uansett hvor mye kjærlighet samboeren min gir meg. Føler bare jeg ikke fortjener å være så forelska som jeg er, men jeg vet jo det er gjensidig. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor fortjener hun det mer enn deg? Kun fordi hun er pen? Hun høres jo egentlig ikke sååå trivelig ut som egler seg innpå sin venninnes(!) mann.

Anonymkode: 82ad8...076

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 21.29):

Kjæresten min og jeg har vært sammen i mange år. 
Jeg er ikke av den sjalu typen, men på grunn av dette har jeg blitt det:

Venninnen min er tydelig betatt av kjæresten min og også tydelig sjalu på meg (selv om hun er i et annet forhold til og med). Kjæresten min har også nevnt at denne venninna er vakker, og også tidligere (før hun fikk kjæreste) anbefalt henne til en annen kompis og sagt at hun er "ganske/ veldig pen", noe som i bunn og grunn er hyggelig. Men det plager meg at 1. hun prøver seg på kjæresten min og 2. han synes hun er attraktiv. Han har sagt at vi er "like pene", men avkreftet det senere. Men jeg føler han av og til har solt seg litt i glansen av at han vet hun synes han er tiltrekkende. Da jeg senere tok dette opp med han, om at hun tydelig prøver å få oppmerksomhet, sa han at han skulle trekke seg tilbake - så han viser ikke interesse, men han synes jo hun er vakker ... 

Samtidig vet jeg at samboeren min og jeg har et veldig sterkt forhold. Jeg har alltid fått komplimenter på utseendet selv, noe som egentlig ikke burde ha så mye å si, og jeg vet vi har det sååå fint, men likevel blir jeg liksom så rystet av dette ... Det er jo ikke egentlig problematisk at han synes andre er attraktive, fordi det finnes jo mange vakre og kjekke mennesker der ute, men jeg blir helt forstyrret av dette av en eller annen grunn ... Burde de to vært sammen? Hvordan skal jeg kontrollere sjalusi? Dette burde ikke vært sjalusi, men jeg tror bare venninna mi får meg til å føle på det fordi hun får meg til å føle meg mindreverdig av og til. Hun sliter med sjalusi, og derfor prøver hun så hardt å få bekreftelse på at hun er fin nok. 

Flere som opplever denne problematikken? 

Eller noen som kan riste i meg at jeg er bra nok for kjæresten min? Jeg er lei av å føle på sjalusi på grunn av dette, i hvert fall siden jeg aldri før har kjent på sjalusi ... Hva er dette for noe? Kjæresten min gir meg sååå mye bekreftelse, og vi har det som sagt så utrolig fint og er til og med forlovet ... Likevel får denne dama meg til å føle meg så stygg ... Jeg trenger ikke å høre at jeg må kutte henne ut eller noe, men jeg trenger å høre andres erfaringer og eventuelt om noen kan riste sannhet inn i hodet på meg. Hvordan bør jeg tenke her? 

Kutt ut venninna din om du føler hun bare gir deg hodebry. Omgi deg med mennesker som vil deg godt.

Når det kommer til utseende har dette ikke noe med saken å gjøre. Vakre mennesker kan både du og kjæresten din møte på byen,jobb,butikken osv. 

Det hadde ikke vært mange par forhold i denne verden om det handlet om utseende, eller mulig med mye utskiftninger😅 

Anonymkode: 54e0a...a6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...