Gå til innhold

Gå i begravelsen til svigerbarns forelder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kjenner ikke sviger foreldrene til min sønn så godt. Men hadde jo dratt dit. Jeg er heller ikke så god venn til mora til bonus. Men jeg hadde dratt i begravelsen til mora og stefaren hennes. Har forøvrig god kontakt med mora hennes sin familie. Hadde de hatet meg, så hadde jeg vel kanskje latt være om det ikke var viktig for stedatter at jeg kom

Anonymkode: a88c6...cec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mor sa alltid at man aldri angrer på at man dro, og det synes jeg er en fin holdning til slikt. Forholdet til deres svigerdatter, og sønn, blir ikke bedre av at dere ikke drar. Jeg ville tatt turen, men legg lista lavt til hva dere forventer at dere skal få utav det. Dere er ikke i fokus denne dagen, men ingen kommer til å tenke negativt om at dere er der så lenge dere ikke krever noe. Dukk opp, send blomster, enten til huset eller til begravelsen, gi sønnen og svigerdatteren en god klem, og trekk dere tilbake når det blir naturlig. 

Det kom mange i min fars begravelse, som jeg kanskje ikke hadde forventet at skulle være der, men jeg satt pris på alle, deriblant svigermor, som jeg ikke kjenner noe særlig, men som gjorde stor forskjell på minnestunden etterpå. Hun sørget for mye av det praktiske, typ at kaffen ble kokt og flasker ble satt ut og at alle hadde krus ++ og sikkert en million ting jeg ikke fikk med meg. Hun hadde ikke behov for å småprate med folk hun bare så én gang i ti-året, så det at hun gjorde disse praktiske tingene, gjorde at jeg kunne. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er dere flinke til, å strø salt i såret på en familie som utelukkende blir veid i verdi på om der kan gi dere arvinger eller ei 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Med våre to andre barn sine svigerforeldre er det helt annerledes.  Vi har felles barnebarn, dermed treffes man ganske ofte og har noe å glede oss over sammen.  Her hadde vi ikke vært i tvil om å dra.

Vi har egentlig aldri kommet tett på denne svigerdatteren heller.  Det ble veldig vanskelig da de ikke kunne få barn, og vi er en meget barneorientert familie.  Via vår sønn sier hun "gjør som dere vil".  Dessverre har vi ikke et slikt forhold at vi kan ringe henne og prate om dette.

Anonymkode: e8110...03a

Som ufrivillig barnløs;

Du er en forferdelig svigermor. Helt ufyselig tenkt og skrevet av deg. Selv om du forhåpentligvis bare troller.  Jeg kan nesten ikke forestille meg at noen er så ille mot egen familie. 

Anonymkode: 12997...233

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og her møtte forresten alle svigerforeldre, til og med svigersøsken med ektefelle, opp da vi begravde min mor. Selv om det krevde en flytur. Til og med samboer til svigersønn som ikke hadde møtt henne en gang. 

Slik er det å være en familie som ikke støter hverandre bort. 

Anonymkode: 12997...233

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere reiser. Det er en no brainer. 

TS: Du er egentlig svigerdatteren, ikke sant? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette burde du jo ha funnet ut av da du ringte svigerdatter, da foreldrene døde, for å trøste og støtte. Men noe sier meg at du aldri tok den telefonen.

Anonymkode: 16f52...c52

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vi har egentlig aldri kommet tett på denne svigerdatteren heller.  Det ble veldig vanskelig da de ikke kunne få barn, og vi er en meget barneorientert familie.

Hva er det du skriver?? Så dere har ikke et godt forhold til henne for hun uheldigvis ikke kan få barn??!!? Er dere sprø?? Og ja, selvsagt møter dere i begravelsen for å støtte både sønn og svigerdatter som har mistet et familiemedlem! 

Anonymkode: f4afd...779

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville selvsagt reist, det er normal høflighet. Er dere ikke ikke det minste interessert i å bedre forholdet heller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Reis. Både for sønnen deres, og kona hans. 

Jeg håper virkelig at vi har misforstått her: har dere utstøtt dem fordi de ikke får barn??? For en hjerteløs oppførsel. Stakkars par.

Anonymkode: 216d3...3a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...