AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #1 Del Skrevet 12. mai 2024 - Hva jobber dere som? - Hva slags utdanning/grad har dere? - Hva slags bedrift er dere ansatt i? - Hvordan er arbeidshverdagen deres? Jeg vil også gjerne høre fra dere som har liknende utdanning, men som IKKE jobber innen fagfeltet - jeg har hørt at det er mange av dere. Hilsen en som tenker på fremtidige karrieremuligheter Anonymkode: c2ed6...a6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #2 Del Skrevet 13. mai 2024 Bachelorgrad i havbruksbiologi. Fikk aldri jobb, mistet interessen og omskolerte meg til noe helt annet. Anonymkode: 0ac82...6b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #3 Del Skrevet 13. mai 2024 Cand.mag i naturforvaltning, fikk aldri jobb innen det og jobber nå med noe helt anna. Som de fleste av de jeg studerte med. Grønne fag og karriere henger sjelden sammen. En jobber med det fordi det er det en virkelig vil og er interessert i, ikke for å oppnå veldig høy lønn og surfe rundt på kule jobber. Mange er ansatt i stat og kommune Anonymkode: 0158b...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #4 Del Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Cand.mag i naturforvaltning, fikk aldri jobb innen det og jobber nå med noe helt anna. Som de fleste av de jeg studerte med. Grønne fag og karriere henger sjelden sammen. En jobber med det fordi det er det en virkelig vil og er interessert i, ikke for å oppnå veldig høy lønn og surfe rundt på kule jobber. Mange er ansatt i stat og kommune Anonymkode: 0158b...881 Hva jobber du med da? Og har du måttet ta etterutdanning for å bytte karriere? Anonymkode: c2ed6...a6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #5 Del Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva jobber du med da? Og har du måttet ta etterutdanning for å bytte karriere? Anonymkode: c2ed6...a6c Jeg jobber med gis (geografiske informasjonssystemer). Tok et ekstra år under studietida. Det er mange av oss som har gjort sånt. Anonymkode: 0158b...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #6 Del Skrevet 13. mai 2024 Siv.ing innen miljøteknologi. Jeg jobbet i flere år som miljøvernrådgiver i en kommune. Gikk deretter over i en privat avfallsbedrift. Etter hvert ble jeg utbrent på grunn av arbeidsforholdene på den arbeidsplassen jeg hadde. Jeg valgte å omskolere meg til noe annet. Den nye utdanningen er ikke direkte relatert til det jeg jobbet med tidligere, men indirekte har jeg veldig mye nytte av tidligere yrkeserfaringer. Nå jobber jeg igjen i kommunesektoren, innen det området jeg omskolerte meg til. Jeg har fremdeles sterk interesse av miljøfagene, og er engasjert på andre måter enn yrkesmessig, men i jobbsammenheng trives jeg mye bedre nå. Anonymkode: 999ba...3da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #7 Del Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Siv.ing innen miljøteknologi. Jeg jobbet i flere år som miljøvernrådgiver i en kommune. Gikk deretter over i en privat avfallsbedrift. Etter hvert ble jeg utbrent på grunn av arbeidsforholdene på den arbeidsplassen jeg hadde. Jeg valgte å omskolere meg til noe annet. Den nye utdanningen er ikke direkte relatert til det jeg jobbet med tidligere, men indirekte har jeg veldig mye nytte av tidligere yrkeserfaringer. Nå jobber jeg igjen i kommunesektoren, innen det området jeg omskolerte meg til. Jeg har fremdeles sterk interesse av miljøfagene, og er engasjert på andre måter enn yrkesmessig, men i jobbsammenheng trives jeg mye bedre nå. Anonymkode: 999ba...3da Tusen takk for svar, spennende å høre andres erfaringer! Anonymkode: c2ed6...a6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #8 Del Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg jobber med gis (geografiske informasjonssystemer). Tok et ekstra år under studietida. Det er mange av oss som har gjort sånt. Anonymkode: 0158b...881 Lurt å lære seg gis hvis man tar utdanning innen dette fagfeltet, ja. Anonymkode: d7c0d...b3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #9 Del Skrevet 14. mai 2024 Kan jobbe som arealplanlegger eller som miljø/klima rådgiver i kommune og fylkeskommune. Dagjobb med mulighet for hjemmekontor. Som arealplanlegger kan du evt ta relevant master over en bachelor innen naturforvaltning osv. Har selv samf.vit bachelor med master i Fysisk planlegging og jobber som arealplanlegger. Anonymkode: f251e...257 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #10 Del Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Kan jobbe som arealplanlegger eller som miljø/klima rådgiver i kommune og fylkeskommune. Dagjobb med mulighet for hjemmekontor. Som arealplanlegger kan du evt ta relevant master over en bachelor innen naturforvaltning osv. Har selv samf.vit bachelor med master i Fysisk planlegging og jobber som arealplanlegger. Anonymkode: f251e...257 Trives du i jobben som arealplanlegger? Anonymkode: c2ed6...a6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #11 Del Skrevet 15. mai 2024 Har en master i bioteknologi i bunn, starta med molekylærbiologi og bytta til systembiologi. Tok så en doktorgrad i systembiologi/bioinformatikk. Jobber i dag som data scientist i en bank. Var helt umulig å finne en biologisk relevant jobb, men analyse av data er ganske likt enten det er biologi eller bank, verktøyene er de samme. Hverdagen er fin, jobber med forskjellige prosjekter. Setter sammen data til forskjellig innsikt, jobber med modeller, enten lager nye eller re-trener gamle. Bruker litt tid på å forstå datakilder, feilsøking, passe på at vi skjønner hva vi jobber med. Rolig hverdag 😊 Anonymkode: 6d2c5...e87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #12 Del Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har en master i bioteknologi i bunn, starta med molekylærbiologi og bytta til systembiologi. Tok så en doktorgrad i systembiologi/bioinformatikk. Jobber i dag som data scientist i en bank. Var helt umulig å finne en biologisk relevant jobb, men analyse av data er ganske likt enten det er biologi eller bank, verktøyene er de samme. Hverdagen er fin, jobber med forskjellige prosjekter. Setter sammen data til forskjellig innsikt, jobber med modeller, enten lager nye eller re-trener gamle. Bruker litt tid på å forstå datakilder, feilsøking, passe på at vi skjønner hva vi jobber med. Rolig hverdag 😊 Anonymkode: 6d2c5...e87 Tusen takk for interessant og informativt svar! Godt å høre at utdanningen din kommer til nytte, selv om det er trist at du ikke får jobbet innen feltet du egentlig hadde tenkt deg. Det virker som at mange ser seg nødt til å gå andre veier etter å ha tatt denne typen utdanning Anonymkode: c2ed6...a6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Btw Skrevet 15. mai 2024 #13 Del Skrevet 15. mai 2024 (endret) On 5/12/2024 at 8:05 PM, AnonymBruker said: - Hva jobber dere som? - Hva slags utdanning/grad har dere? - Hva slags bedrift er dere ansatt i? - Hvordan er arbeidshverdagen deres? Jeg vil også gjerne høre fra dere som har liknende utdanning, men som IKKE jobber innen fagfeltet - jeg har hørt at det er mange av dere. Hilsen en som tenker på fremtidige karrieremuligheter Anonymkode: c2ed6...a6c Er heldigvis ikke i noen av disse fagfeltene men kjenner vanvittig mange som er i dem og marjoriten lever som studenter, har ustabile arbeidsforhold og lider forståelig nok av angst. Hadde heller blitt en søppeltømmer hvor man rydder mijøet, har fast arbeidsforhold og null studiegjeld. Endret 15. mai 2024 av Btw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #14 Del Skrevet 15. mai 2024 Btw skrev (14 minutter siden): Er heldigvis ikke noen av disse fagfeltene men kjenner vanvittig mange som er i det og marjoriten lever som studenter, har ustabile arbeidsforhold og lider forståelig nok av angst. Hadde heller blitt en søppeltømmer hvor man rydder mijøet, har fast arbeidsforhold og null studiegjeld. Oof, det var ikke så betryggende å høre 😅 Anonymkode: c2ed6...a6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Btw Skrevet 15. mai 2024 #15 Del Skrevet 15. mai 2024 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Oof, det var ikke så betryggende å høre 😅 Anonymkode: c2ed6...a6c Du kan sjekke stillingsannonsene på Miljødirektoratet som er da den trygge havnen for disse fagfeltene og se hvilken kvalifikasjoner de er ute etter. Se lønnsnivået og om du eventuelt vil trives med de arbeidsoppgavene som er listet opp. Endret 15. mai 2024 av Btw 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #16 Del Skrevet 15. mai 2024 Master i økologi og naturforvaltning. Fikk aldri jobb innen fagfeltet 😅 Nå jobber jeg som rådgiver i en stor bedrift, helt annet fagfelt. Men bare det å ha en master hjalp på å få en greit betalt jobb. Angrer ikke på utdannelsen selv om den ikke ble relevant for jobben - jeg elsket studiet, og er fremdeles veldig interessert i natur og biologi, så det er gøy å ha god innsikt i faget. Anonymkode: 779ea...16d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #17 Del Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Master i økologi og naturforvaltning. Fikk aldri jobb innen fagfeltet 😅 Nå jobber jeg som rådgiver i en stor bedrift, helt annet fagfelt. Men bare det å ha en master hjalp på å få en greit betalt jobb. Angrer ikke på utdannelsen selv om den ikke ble relevant for jobben - jeg elsket studiet, og er fremdeles veldig interessert i natur og biologi, så det er gøy å ha god innsikt i faget. Anonymkode: 779ea...16d Så spennende! Kan jeg spørre hvilket felt du jobber som rådgiver innen? Anonymkode: c2ed6...a6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #18 Del Skrevet 16. mai 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Så spennende! Kan jeg spørre hvilket felt du jobber som rådgiver innen? Anonymkode: c2ed6...a6c En organisasjon underlagt samferdselsdepartementet Anonymkode: 779ea...16d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå