AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #1 Skrevet 12. mai 2024 Samboeren min er verdens snilleste og herligste person. Men nå en stund i graviditeten har han delt en bekymring, og det er at han er redd jeg skal glemme han når barnet kommer eller at han blir erstattet. Jeg har jo sørget for å berolige han med det, men han virker litt sånn lei seg til tider og søker mer bekreftelse om dagene. Får så vondt av han. Er det flere som har opplevd dette med partneren sin? Anonymkode: c946c...4a4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #2 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samboeren min er verdens snilleste og herligste person. Men nå en stund i graviditeten har han delt en bekymring, og det er at han er redd jeg skal glemme han når barnet kommer eller at han blir erstattet. Jeg har jo sørget for å berolige han med det, men han virker litt sånn lei seg til tider og søker mer bekreftelse om dagene. Får så vondt av han. Er det flere som har opplevd dette med partneren sin? Anonymkode: c946c...4a4 Kun ved narsissister har jeg hørt om sjalusi som kan oppstå på denne måten. Rart at han ikke ser på dette som felles prosjekt og glede, men allerede nå snakker om at du nå huske på han. Anonymkode: 38415...95a 7 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #3 Skrevet 12. mai 2024 Jeg hadde blitt svært bekymret over et slikt utspill. Anonymkode: c5865...572 10 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #4 Skrevet 12. mai 2024 Stakkar liten er han redd for å ikke få oppmerksomhet når han skal bli pappa... Anonymkode: 78f27...38b 3 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #5 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kun ved narsissister har jeg hørt om sjalusi som kan oppstå på denne måten. Rart at han ikke ser på dette som felles prosjekt og glede, men allerede nå snakker om at du nå huske på han. Anonymkode: 38415...95a Det har jeg ikke nevnt noe om, han gleder seg like mye som meg og hjelper meg ekstremt mye i graviditeten. Har ikke opplevd akkurat røde flagg, men han delte dette i fortrolighet med meg, noe jeg setter veldig pris på. Setter heller ikke pris på om du skal diagnosere et menneske du ikke kjenner. Her må du tre svært forsiktig synes jeg. Anonymkode: c946c...4a4 1 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #6 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Stakkar liten er han redd for å ikke få oppmerksomhet når han skal bli pappa... Anonymkode: 78f27...38b Så modent svart av deg Anonymkode: c946c...4a4 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #7 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg hadde blitt svært bekymret over et slikt utspill. Anonymkode: c5865...572 Hmm Anonymkode: c946c...4a4 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #8 Skrevet 12. mai 2024 Synest det er bra han tar det opp. Klart en kan "glemme" partneren litt når babyen kommer. Mye som skjer med kroppen og mye nytt. Det er også lett å bli helt oppslukt i babyen. Tenker så lenge dere er bevist på det og tar dere tid sammen så vil dette gå fint. Lykke til. 😊 Anonymkode: c7ef5...124 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #9 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det har jeg ikke nevnt noe om, han gleder seg like mye som meg og hjelper meg ekstremt mye i graviditeten. Har ikke opplevd akkurat røde flagg, men han delte dette i fortrolighet med meg, noe jeg setter veldig pris på. Setter heller ikke pris på om du skal diagnosere et menneske du ikke kjenner. Her må du tre svært forsiktig synes jeg. Anonymkode: c946c...4a4 Jeg har ikke gitt han noen diagnose, da leser du svært dårlig. Jeg skriver at jeg har kun opplevd slikt ved slike mennesker. Anonymkode: 38415...95a 3 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #10 Skrevet 12. mai 2024 Jeg tror dette kan være en veldig vanlig redsel for mange. I starten er det jo logisk nok mest mor og barn, på grunn amming osv. Uten at jeg vet dette helt sikkert, så vil jeg tro at han er redd for at forholdet mellom dere to kommer til å endres til det verre. Man hører ofte om forhold som går dårlig rett etter barn, at det blir så overveldende at man glemmer forholdet man har etter at barnet har kommet. Være litt obs på det da etter at baby har kommet til verden, husk hverandre som par, selv når livet endrer seg ❤️ Anonymkode: 908dd...ec1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #11 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har ikke gitt han noen diagnose, da leser du svært dårlig. Jeg skriver at jeg har kun opplevd slikt ved slike mennesker. Anonymkode: 38415...95a Da missforsto jeg, beklager! Da skjønte jeg hva du mente. Anonymkode: c946c...4a4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #12 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da missforsto jeg, beklager! Da skjønte jeg hva du mente. Anonymkode: c946c...4a4 Han har altså ikke tegn til å være litt ekstra selvsentrert? Jeg syns jo det er rart at han automatisk tenker på det, hva om han glemmer deg etter at han har blitt pappa? Jeg ville stilt litt mer spørsmål rundt dette rett og slett. For det kan bli ubehagelig for deg om du må tenke deg om hele tiden med "har jeg husket mannen nok i dag?" Anonymkode: 38415...95a 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #13 Skrevet 12. mai 2024 Et barn kan jo ikke erstatte en kjæreste, det er jo to veldig forskjellige roller. Det må du nesten fortelle ham... Tror og du må realitetsorientere ham litt. For ja, når baby kommer så vil dere begge få mindre tid til hverandre, og mer av tiden brukes på baby. I starten gjelder det ofte særlig mor hvis hun ammer. Tror nesten det er bedre at han bruker litt tid på å innstille seg på dette slik at det ikke blir en greie med liten baby at han skal furte over det og du ikke føle at du strekker til. Man kan allerede føle seg veldig strukket som nybakt mor og å måtte stresse over en samboer som ikke føler seg nok sett i tillegg ville iallfall vært slitsomt for meg.. Det betyr jo ikke at kjærligheten forsvinner. Anonymkode: 980ea...281 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #14 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Synest det er bra han tar det opp. Klart en kan "glemme" partneren litt når babyen kommer. Mye som skjer med kroppen og mye nytt. Det er også lett å bli helt oppslukt i babyen. Tenker så lenge dere er bevist på det og tar dere tid sammen så vil dette gå fint. Lykke til. 😊 Anonymkode: c7ef5...124 Ja jeg har vært litt oppslukt i baby bobla, er ca 7 måneder på vei. Er så lett å glemme alt når det er så mye som skjer, men vi har pratet mye sammen om det. Pluss jeg har jo et barn til, og han er en helt som stiller opp. Lillegutt er så glad i bonus pappan sin. Vi er bevist, bare ville høre om noen andre hadde opplevd det slik med partneren sin. Anonymkode: c946c...4a4
Brunello Skrevet 12. mai 2024 #15 Skrevet 12. mai 2024 Dette er jo noe alle menn som har barn vet. Når barnet blir født, er mannen nr. 2. sier seg jo selv. Problemet er at enkelte kvinner ikke klarer å rive seg vekk fra barnet selv etter lang tid. Leser masse tråder her inne der kvinner skriver om at for «oss» har det vært helt riktig å ikke ha barnevakt på 8 år. Skal love at i de aller fleste tilfellene er ikke mannen enig. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #16 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja jeg har vært litt oppslukt i baby bobla, er ca 7 måneder på vei. Er så lett å glemme alt når det er så mye som skjer, men vi har pratet mye sammen om det. Pluss jeg har jo et barn til, og han er en helt som stiller opp. Lillegutt er så glad i bonus pappan sin. Vi er bevist, bare ville høre om noen andre hadde opplevd det slik med partneren sin. Anonymkode: c946c...4a4 Jeg er ca like langt på vei som deg, med baby nummer tre. Jeg må helt ærlig si at jeg ikke har opplevd noe slik tankegang fra mannen. De gangene jeg har hørt om slike tilfeller, der mannen tar opp slikt mens dama er gravid, så ender forholdet svært dårlig. Selv etter de har vært sammen I mange år før felles barn så har forholdet tatt slutt. Ei venninne fikk den praten da hun var gravid. Det ble brukt i mot henne ofte det første året med baby i hus, at han alltid følte seg oversett. Hun følte hun måtte ignorere naturlige morsinstinkter for å holde han glad. Anonymkode: 38415...95a 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #17 Skrevet 12. mai 2024 Alle mine alarmklokker hadde ringt av det utsagnet der. Anonymkode: 5c5f6...31c 1 2
Nymerïa Skrevet 12. mai 2024 #18 Skrevet 12. mai 2024 Jeg tror det er lurt at du sier til han at du kommer til å være opptatt av barnet, det er helt naturlig. Og at du forventer at han også er opptatt av barnet, det er også naturlig. Og ikke minst at din oppmerksomhet ovenfor han avhenger av i hvilken grad han ser på det som et selvstendig ansvar han har å ta seg av barnet. Eller om han i verste fall ser på det som ditt grunnleggende ansvar og at hvis han gjør noe så er det "hjelp". Ingen har uendelig mengde av oppmerksomhet, dess mer du må bruke på barnet, dess mindre på han. Hvis du ser for deg et langvarig forhold her, så er det lurt av deg å ta denne praten nå. 3 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #19 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han har altså ikke tegn til å være litt ekstra selvsentrert? Jeg syns jo det er rart at han automatisk tenker på det, hva om han glemmer deg etter at han har blitt pappa? Jeg ville stilt litt mer spørsmål rundt dette rett og slett. For det kan bli ubehagelig for deg om du må tenke deg om hele tiden med "har jeg husket mannen nok i dag?" Anonymkode: 38415...95a Nei han er egentlig ikke selvsentrert på noen måte. Han tenker mer på andre fremfor seg selv, og er veldig behjelpelig med alt. Vi har vært sammen i 9 år, og jeg har et til barn. Han er ikke barnefar, men han stilte opp for meg igjennom alt med en problematisk barnefar, og har vært det for lillegutt hele livet hans nesten. Men jeg tror det har vært fordi jeg har vært veldig oppslukt i baby bobla at dette har kommet opp. Jeg er 7 måneder på vei, og det har vært lite tid til kjæreste tid. Jeg skal være ærlig å si når jeg først ble gravid, så var jeg redd for at typen skulle bare glede seg til barnet og ikke til tiden sammen med meg 😅 for han gledet seg veldig. For meg synes jeg det er bedre han snakker med meg om det enn å holde det for seg selv, for som sagt har jeg følt på litt samme følelser som han. Tror det er normalt at man ville føle på det, siden det er på en måte nytt, men er ikke så mange som tør å snakke åpent om det. Anonymkode: c946c...4a4 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #20 Skrevet 12. mai 2024 Det skjønner jeg, på en måte. Han har vel fått med seg at mange damer mister interessen for mannen når de får baby. Bare les masse tråder her inne. Noen vil ikke kose, kysse og klemme lenger, noen vil nesten ikke ha sex på et par år. Noen par krangler om samsoving og et sprellende barn midt i sengen i mange år osv. Kanskje kos er kjærlighetsspråket til mannen din? Anonymkode: d701b...09c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå