AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #1 Skrevet 12. mai 2024 Prøver å gå tur, men er ikke så god på det. Må man kutte alt av sukker for å klare gå ned i vekt uten sukker? Eller kan man spise vanlig mat? Altså skjønner man må kutte ned på kaker, godteri osv.. Er 175 cm høy, og veier 92 kg. Er dame. Jeg føler meg så tjukk og stygg og ekkel. Vil ikke ha det sånn, men sliter med selvkontroll når jeg er bare hjemme på kvelden foran tveen.. Noen med erfaring? Vil du si jeg er kjempe overvektig? Anonymkode: 4850b...655
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #2 Skrevet 12. mai 2024 Tenker du må ta deg litt sammen og komme deg ut av latskapen, endre litt på tankesettet. Gå en 10 minutters tur hver dag og å spise renere kan du komme langt med faktisk. Anonymkode: 6e221...a50 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #3 Skrevet 12. mai 2024 Jeg har prøvd å slanke meg mange ganger, det går aldri. Starta på noe for et par uker siden, og gått ned 3 kg. Er bær, frukt, salat, grønnsaker, kylling, fisk, avokado, kryddere (kanel, gurkemeie, etc). Skal fortsette til jeg har gått ned litt til, så skal jeg vedlikeholde med mat i samme dur, og ikke starte igjen som jeg gjorde før, med søtt hver dag og mye ferdiglaget mat. Anonymkode: 00d89...427 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #4 Skrevet 12. mai 2024 Det er maten som er viktigst når det kommer til vekt. Anonymkode: e8938...92a 5 1
PusheenPusheen Skrevet 12. mai 2024 #5 Skrevet 12. mai 2024 Husk å spise nok selv om du skal i underskudd. Hvis ikke blir kroppen for stresset, og vektnedgangen kan stagnere. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #6 Skrevet 12. mai 2024 Mat er kg, trening er gram. Mat er mye viktigere enn trening når det kommer til vektnedgang, selv om trening er sunt for veldig mye. Anonymkode: 48d3f...93b 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #7 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Prøver å gå tur, men er ikke så god på det. Må man kutte alt av sukker for å klare gå ned i vekt uten sukker? Eller kan man spise vanlig mat? Altså skjønner man må kutte ned på kaker, godteri osv.. Er 175 cm høy, og veier 92 kg. Er dame. Jeg føler meg så tjukk og stygg og ekkel. Vil ikke ha det sånn, men sliter med selvkontroll når jeg er bare hjemme på kvelden foran tveen.. Noen med erfaring? Vil du si jeg er kjempe overvektig? Anonymkode: 4850b...655 Du kan spise vanlig mat. Det letteste for å unngå overspising er å spise råvarebasert. Unngå ultraprosseserte produkter så unngår du automatisk de store tomme kcalbombene. Det er ikke enkelt i utførelse, men i prinsipp. Anonymkode: c059c...4f9 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #8 Skrevet 12. mai 2024 Jeg har vært der du er, jeg var litt over 100kg og er 173 høy. Jeg innarbeidet meg rutiner med å gå turer og kuttet ut godteri bortsett fra lørdager. Jeg gjorde endringer på kostholdet. Forholdt meg til rådene for kosthold fra norske myndigheter. For meg fungerte det helt fint sammen med å telle kalorier. Finn det som passer deg. Om du reiser kollektivt til og fra jobb så er et tips å gå av buss/bane et stopp før der du går av. Det vil kreve en del mentalt og gjøre dette, jeg brukte grønnsaker som snacks på kvelden. Ble mye gulrot, brokoli og cherry tomater. Jeg var heldig om at vi var to om jobben, spilte hverandre gode. Det er kostholdet som utgjør mest. Jeg brukte litt under 1 år på å gå ned 44kg. Anonymkode: c2627...09d 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #9 Skrevet 12. mai 2024 Å spise mindre mat er det som teller mest når det gjelder vektnedgang. Anonymkode: 96a62...8c9 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #10 Skrevet 12. mai 2024 Jeg må sørgelig si at det er sant det som sies, at det er kalorier inn vs kalorier ut.og da må maten være enten kaloririke i svært liten mengde, eller mye mer mat som er kalorifattig. Jeg valgte selv siste. Jeg synes det var lettere å gå ned når jeg hadde fast mat jeg kunne spise til hvert måltid. Enkelt å kjøpe inn, kan preppes dager i forveien, legges i små matbokser og spises med en gang. Da slapp jeg liksom å tenke på hva jeg skulle ha osv. Det blir jo kjedelig i lengden, men det gav en kickstart til jeg fikk såpass vektnedgang at det ble motiverende å fortsette. Jeg kjøpte for eksempel stor grønnsakswokblanding på gigaboks. Den spiser jeg ubegrensede mengder av, da det bare er rene frosne grønnsaker. Har en regel om at 2/3 av tallerkenen skal være grønnsaker, 1/3 kjøtt, og bare en liten brøkdel karbo sammen med grønnsakene. Så steker jeg kylling og legger porsjonsstørrelser i kjøleskapet som jeg spiser med wokblanding og litt karbo (en potet, litt ris) Så lager jeg en tomatsaus som består av løk, hvitløk, tomater, hvitvinseddik og urter, som jeg bruker så mye jeg vil av. Opphakkede grønnsaker til enhver tid i kjøkeskapet, som jeg setter frem mens jeg lager mat (til unger eller mannen) slik at jeg småspiser det istedenfor å plukke i maten deres. Eller at jeg spiser dem mellom måltidene om jeg føler "suget". Har alltid gele laget på gelatinpulver og fun light saft i kjøleskapet. Lager "kake" på havremel og proteinpulver (litt bakepulver, litt vaniljesukker og vann) . Det metter, er fiberrikt og proteinrikt og gir en litt mer fylde og demper lysten på ordentlig kake. Og helt på slutten, så koser jeg meg med en rute sjokolade etter hvert måltid. Slik at jeg ikke får helt panikk. Anonymkode: 7ab49...283 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #11 Skrevet 12. mai 2024 Jeg er like høy og gikk fra samme vekt til 60 kg nå det siste året. Kosthold er helt klart tingen. Kosthold er kg, trening er gram. Jeg trener også mange ganger i uken da, men jeg elsker det! Men greia er kalorier inn og ut. Så enkelt og så vanskelig. Jeg spiser bare vanlig mat. Men jeg faster. 16:8. Anonymkode: 24e1c...0a1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #12 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Prøver å gå tur, men er ikke så god på det. Må man kutte alt av sukker for å klare gå ned i vekt uten sukker? Eller kan man spise vanlig mat? Altså skjønner man må kutte ned på kaker, godteri osv.. Er 175 cm høy, og veier 92 kg. Er dame. Jeg føler meg så tjukk og stygg og ekkel. Vil ikke ha det sånn, men sliter med selvkontroll når jeg er bare hjemme på kvelden foran tveen.. Noen med erfaring? Vil du si jeg er kjempe overvektig? Anonymkode: 4850b...655 Du må spise mindre enn du forbrenner. Så enkelt er det. Jo mindre du forbrenner, jo mindre kan du spise. Jo mer du beveger deg, jo mer forbrenner du. Hva du spiser er ikke så viktig, men å velge kaloritett mat som ikke metter vil jo gjøre daglig volum veldig lite og du vil konstant være sulten, ogmest sannsynlig mislykkes. Vil du få ned i vekt så må du være villig til å gjøre jobben, det er et valg. Du kan og velge å være som du er og være fornøyd med det - fordi du valgte det. Du må ikke noe. Anonymkode: 94942...b31 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #13 Skrevet 12. mai 2024 Du må sørge for å få mindre inn enn ut, helt enkelt. Du må ikke kutte sukker, så lenge regnestykket ditt går opp. Du kan ha nugatti på brødskiva, men da bør du kanskje ha 1 brødskive der hvor du vanligvis kunne hatt 2, hvis du hadde et annet pålegg. Du kan ha lørdagsgodt, men avhengig av mengden har du kanskje ikke frokost den dagen, osv. Det handler om regnestykket uansett hva du velger. Anonymkode: e1a09...fdb 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #14 Skrevet 12. mai 2024 Kutte ut sukker og brus, men unn deg det på lørdager. Spis normalt, men kanskje litt mindre. Kjenner 2 stk som har kuttet ut sukker og begynt å gå litt turer og gått ned 10-15 kg. Når det er snakk om turer er det ikke hard trening og 8 km. Men for helsa di sin del bør du ha en 30 min hver dag der du får opp pulsen litt og er i bevegelse Anonymkode: 9696a...378 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå