AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #1 Skrevet 12. mai 2024 Min mor har alltid vært veldig ustabil, og vært utro mot både min far og min stefar for mange år siden. Sist sommer fikk jeg beskjed at hun skulle gå fra min stefar, som hun har 1 felles barn med. Både jeg og min halvbror er voksne (jeg 25 og han 19). 5-6 måneder etterpå får vi beskjed at hun har møtt en ny. Men denne mannen er en som hun har kjent og vært mye med i flere år, jeg har sett han har ringt hun på telefon og de har hatt hyppig kontakt i mange år. Jeg vet jo ikke om hun har vært utro igjen og at dette er grunnen til bruddet, men føler veldig på at det er frekt ovenfor min stefar og min halvbror. Vi har ikke hatt noe god oppvekst, hun har mange ganger vært helt på tur psykisk og har lite empati eller forståelse for hennes egen oppførsel og hvordan det har såret de rundt. Jeg har 2 barn og nå begynner hun å mase om at barna mine må trekke hennes nye kjæreste men jeg kjenner jeg har ikke lyst å bli kjent med han på grunnlag av hvordan hun har holdt på både nå og tidligere. Etter jeg fikk mitt andre barn, samtidig som hun møtte denne mannen, brydde hun seg ikke om meg i det hele, oppførte seg svært dårlig både mot meg og min samboer og jeg hørte ikke fra hun på flere måneder. Hun kjører alltid sitt eget løp og bryr seg lite om andre rundt seg er det veldig barnslig av meg å ikke bli kjent med den «nye» kjæresten? Anonymkode: 87ecf...573 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #2 Skrevet 12. mai 2024 Da var hun i lykkerus og forelskelse og hadde ikke plass til deg. Når man er nybakt mor er det veldig sårt å bli avvist fra egne foreldre. Du kan jo møte han og hilse, men når det passer deg. ikke la henne presse på der Anonymkode: e7b59...43b 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #3 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 19.06): Min mor har alltid vært veldig ustabil, og vært utro mot både min far og min stefar for mange år siden. Sist sommer fikk jeg beskjed at hun skulle gå fra min stefar, som hun har 1 felles barn med. Både jeg og min halvbror er voksne (jeg 25 og han 19). 5-6 måneder etterpå får vi beskjed at hun har møtt en ny. Men denne mannen er en som hun har kjent og vært mye med i flere år, jeg har sett han har ringt hun på telefon og de har hatt hyppig kontakt i mange år. Jeg vet jo ikke om hun har vært utro igjen og at dette er grunnen til bruddet, men føler veldig på at det er frekt ovenfor min stefar og min halvbror. Vi har ikke hatt noe god oppvekst, hun har mange ganger vært helt på tur psykisk og har lite empati eller forståelse for hennes egen oppførsel og hvordan det har såret de rundt. Jeg har 2 barn og nå begynner hun å mase om at barna mine må trekke hennes nye kjæreste men jeg kjenner jeg har ikke lyst å bli kjent med han på grunnlag av hvordan hun har holdt på både nå og tidligere. Etter jeg fikk mitt andre barn, samtidig som hun møtte denne mannen, brydde hun seg ikke om meg i det hele, oppførte seg svært dårlig både mot meg og min samboer og jeg hørte ikke fra hun på flere måneder. Hun kjører alltid sitt eget løp og bryr seg lite om andre rundt seg er det veldig barnslig av meg å ikke bli kjent med den «nye» kjæresten? Anonymkode: 87ecf...573 Nei, dette kalles å ha sunne grenser for seg selv. Kutt ut negativ innflytelse og prioriter deg og barna. Anonymkode: fb12d...89e 3 6
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #4 Skrevet 14. mai 2024 Min mor har og vært utro mot pappa, det er så ekkelt. Hun var så patetisk når jeg var 14 og hun holdt på, hun trodde hun var usynlig, opprørstendenser seg annerledes, gjemte seg med mobilen sin, passaskjersetet i bilen var alltid i nesten liggestilling om man kikket i hennes bil i garasjen. jeg var så sint, jeg er fortsatt sint, jeg gikk å ønska at mine foreldre skulle skille seg, det hsr gått 20 år nå, de er fortsatt sammen. Min far er dum, ikke bare en utro kone, men en voldelig kone som slår og snakker han ned. ekle jævla mamma Anonymkode: 8509d...73e 1 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #5 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Min mor har og vært utro mot pappa, det er så ekkelt. Hun var så patetisk når jeg var 14 og hun holdt på, hun trodde hun var usynlig, opprørstendenser seg annerledes, gjemte seg med mobilen sin, passaskjersetet i bilen var alltid i nesten liggestilling om man kikket i hennes bil i garasjen. jeg var så sint, jeg er fortsatt sint, jeg gikk å ønska at mine foreldre skulle skille seg, det hsr gått 20 år nå, de er fortsatt sammen. Min far er dum, ikke bare en utro kone, men en voldelig kone som slår og snakker han ned. ekle jævla mamma Anonymkode: 8509d...73e Faren din er nok ikke dum, men det er vanskelig å bryte ut når man har blitt mishandlet så lenge. Anonymkode: a69f6...853 2 1 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #6 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 19.06): er det veldig barnslig av meg å ikke bli kjent med den «nye» kjæresten? Nei, tenker du gjør det rette ovenfor dine egne barn, skån de mest mulig for din mor og tingene rundt henne. Anonymkode: cd499...911
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #7 Skrevet 15. mai 2024 Du har en narsissistisk mor. De er ALLTID store egoister som setter seg selv først før sine barns beste og barns trygghet. Derfor en dårlig barndom. Hun manipulerer deg og hjernevasker deg for å styre din væremåte som gagner henne. Jeg ville anbefalt at du tar en pause fra henne pga hennes destruktive oppførsel. Du bør sette grenser for henne for hun vil aldri endre seg. Narsissister er perfekte i egne øyne selv om de oppfører seg aldri så ondskapsfulle. Anonymkode: a0cff...c5b 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #8 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Min mor har og vært utro mot pappa, det er så ekkelt. Hun var så patetisk når jeg var 14 og hun holdt på, hun trodde hun var usynlig, opprørstendenser seg annerledes, gjemte seg med mobilen sin, passaskjersetet i bilen var alltid i nesten liggestilling om man kikket i hennes bil i garasjen. jeg var så sint, jeg er fortsatt sint, jeg gikk å ønska at mine foreldre skulle skille seg, det hsr gått 20 år nå, de er fortsatt sammen. Min far er dum, ikke bare en utro kone, men en voldelig kone som slår og snakker han ned. ekle jævla mamma Anonymkode: 8509d...73e Din mor mishandler din far...og han er svak og klarer ikke bryte ut pga medavhenighet og hjernevasking akkurat det samme som kvinner som ikke klarer å bryte ut av voldelige forhold fordi de er hjernevasket og manipulerte. Anonymkode: a0cff...c5b 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #9 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 19.06): Min mor har alltid vært veldig ustabil, og vært utro mot både min far og min stefar for mange år siden. Sist sommer fikk jeg beskjed at hun skulle gå fra min stefar, som hun har 1 felles barn med. Både jeg og min halvbror er voksne (jeg 25 og han 19). 5-6 måneder etterpå får vi beskjed at hun har møtt en ny. Men denne mannen er en som hun har kjent og vært mye med i flere år, jeg har sett han har ringt hun på telefon og de har hatt hyppig kontakt i mange år. Jeg vet jo ikke om hun har vært utro igjen og at dette er grunnen til bruddet, men føler veldig på at det er frekt ovenfor min stefar og min halvbror. Vi har ikke hatt noe god oppvekst, hun har mange ganger vært helt på tur psykisk og har lite empati eller forståelse for hennes egen oppførsel og hvordan det har såret de rundt. Jeg har 2 barn og nå begynner hun å mase om at barna mine må trekke hennes nye kjæreste men jeg kjenner jeg har ikke lyst å bli kjent med han på grunnlag av hvordan hun har holdt på både nå og tidligere. Etter jeg fikk mitt andre barn, samtidig som hun møtte denne mannen, brydde hun seg ikke om meg i det hele, oppførte seg svært dårlig både mot meg og min samboer og jeg hørte ikke fra hun på flere måneder. Hun kjører alltid sitt eget løp og bryr seg lite om andre rundt seg er det veldig barnslig av meg å ikke bli kjent med den «nye» kjæresten? Anonymkode: 87ecf...573 Ang utroskap. Jeg tenker at du bør skille det og forholdet dere mor og datter. Du vet ikke selv om du ikke opplever det samme etterhvert. Resten synes du kan ta opp med henne. Helt ok å være nyforelsket men ikke ok å nedprioritere barna såpass. Du var en nybakt mor og hun burde visst bedre Anonymkode: 2dbfe...34b
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #10 Skrevet 15. mai 2024 Det er nok mye du ikke vet hva som har skjedd mellom hun og din stefar. Som oftest har kvinner en god grunn til å være utro, kanskje hun ikke har blitt sett, kanskje han ikke har støttet henne osv. Synes ikke du skal dømme din mor for mye, og være åpen og inkluderende ovenfor den nye mannen. Anonymkode: 807e8...161 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #11 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er nok mye du ikke vet hva som har skjedd mellom hun og din stefar. Som oftest har kvinner en god grunn til å være utro, kanskje hun ikke har blitt sett, kanskje han ikke har støttet henne osv. Synes ikke du skal dømme din mor for mye, og være åpen og inkluderende ovenfor den nye mannen. Anonymkode: 807e8...161 Kaller du dette gode grunner til å være utro? Æsj. Anonymkode: f45f1...33c 3 1
Snublefot62 Skrevet 15. mai 2024 #12 Skrevet 15. mai 2024 Du kan ikke kontrollere eller endre andre. Du kan kun kontrollere deg selv og endre deg selv. Nå skal ikke du endre deg men du får heller ikke endret henne. Det eneste du kan gjøre er å sette grenser for deg selv og velge hva du godtar og ikke godtar. Selv utroskapen hadde jeg ikke forholdt meg til i det hele tatt. Det er mellom henne og hennes partnere. Men når hun da drar inn en ny partner gang etter gang så ville jeg ha satt grenser for meg selv ved å ikke bruke tid på å bli kjent og etablere bånd til vedkommende, evnt gjøre det veldig overflatisk og godta at det kan være det blir kun denne ene gangen dere treffes. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #13 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Min mor har og vært utro mot pappa, det er så ekkelt. Hun var så patetisk når jeg var 14 og hun holdt på, hun trodde hun var usynlig, opprørstendenser seg annerledes, gjemte seg med mobilen sin, passaskjersetet i bilen var alltid i nesten liggestilling om man kikket i hennes bil i garasjen. jeg var så sint, jeg er fortsatt sint, jeg gikk å ønska at mine foreldre skulle skille seg, det hsr gått 20 år nå, de er fortsatt sammen. Min far er dum, ikke bare en utro kone, men en voldelig kone som slår og snakker han ned. ekle jævla mamma Anonymkode: 8509d...73e Om dette ikke er trolling, så synes jeg du burde gå til psykolog. Du har tydeligvis trekk etter moren din sånn du snakker om faren din. Han er et offer, det er ikke lett å gå fra noen som er manipulerende, voldelig osv. Det kan ha startet med at han holdt seg der for din del så du skulle slippe å vokse opp 50% alene med den damen, så er han blitt manipulert å hjernevasket til å bli.. Anonymkode: decc0...f2a 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #14 Skrevet 15. mai 2024 On 5/12/2024 at 7:06 PM, AnonymBruker said: (...) Jeg har 2 barn og nå begynner hun å mase om at barna mine må trekke hennes nye kjæreste men jeg kjenner jeg har ikke lyst å bli kjent med han på grunnlag av hvordan hun har holdt på både nå og tidligere. Etter jeg fikk mitt andre barn, samtidig som hun møtte denne mannen, brydde hun seg ikke om meg i det hele, oppførte seg svært dårlig både mot meg og min samboer og jeg hørte ikke fra hun på flere måneder. Anonymkode: 87ecf...573 Hun høres ut som en person som ikke skal ha større rolle i (barne)barnas liv enn et halvtimes besøk hver tredje måned. Det er ikke kjæresten som er "problemet med henne", hun er problemet. Anonymkode: e9e57...548
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #15 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er nok mye du ikke vet hva som har skjedd mellom hun og din stefar. Som oftest har kvinner en god grunn til å være utro, kanskje hun ikke har blitt sett, kanskje han ikke har støttet henne osv. Synes ikke du skal dømme din mor for mye, og være åpen og inkluderende ovenfor den nye mannen. Anonymkode: 807e8...161 Håper du ikke er seriøs nå. Det er aldri gode grunner for å være utro, verken for kvinner eller menn. Anonymkode: 6620c...da9 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #16 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Min mor har og vært utro mot pappa, det er så ekkelt. Hun var så patetisk når jeg var 14 og hun holdt på, hun trodde hun var usynlig, opprørstendenser seg annerledes, gjemte seg med mobilen sin, passaskjersetet i bilen var alltid i nesten liggestilling om man kikket i hennes bil i garasjen. jeg var så sint, jeg er fortsatt sint, jeg gikk å ønska at mine foreldre skulle skille seg, det hsr gått 20 år nå, de er fortsatt sammen. Min far er dum, ikke bare en utro kone, men en voldelig kone som slår og snakker han ned. ekle jævla mamma Anonymkode: 8509d...73e Hei! Kanskje du skulle tatt en prat med faren din og sagt til ham at du ser hvordan hun oppfører seg mot ham og at det er greit hvis han vil skille seg. Hvis han gjennomfører, så hjelp ham med å passe på at han får med seg sin del av verdiene fra boet. Det er mange som overlater det meste til den andre for å slippe krangler. Anonymkode: 17369...bca
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #17 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Din mor mishandler din far...og han er svak og klarer ikke bryte ut pga medavhenighet og hjernevasking akkurat det samme som kvinner som ikke klarer å bryte ut av voldelige forhold fordi de er hjernevasket og manipulerte. Anonymkode: a0cff...c5b Det er helt forferdelig at også menn lever i voldelige forhold, og blir latterliggjort og kalt tøffelhelter. Anonymkode: 8509d...73e
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #18 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 19.06): Min mor har alltid vært veldig ustabil, og vært utro mot både min far og min stefar for mange år siden. Sist sommer fikk jeg beskjed at hun skulle gå fra min stefar, som hun har 1 felles barn med. Både jeg og min halvbror er voksne (jeg 25 og han 19). 5-6 måneder etterpå får vi beskjed at hun har møtt en ny. Men denne mannen er en som hun har kjent og vært mye med i flere år, jeg har sett han har ringt hun på telefon og de har hatt hyppig kontakt i mange år. Jeg vet jo ikke om hun har vært utro igjen og at dette er grunnen til bruddet, men føler veldig på at det er frekt ovenfor min stefar og min halvbror. Vi har ikke hatt noe god oppvekst, hun har mange ganger vært helt på tur psykisk og har lite empati eller forståelse for hennes egen oppførsel og hvordan det har såret de rundt. Jeg har 2 barn og nå begynner hun å mase om at barna mine må trekke hennes nye kjæreste men jeg kjenner jeg har ikke lyst å bli kjent med han på grunnlag av hvordan hun har holdt på både nå og tidligere. Etter jeg fikk mitt andre barn, samtidig som hun møtte denne mannen, brydde hun seg ikke om meg i det hele, oppførte seg svært dårlig både mot meg og min samboer og jeg hørte ikke fra hun på flere måneder. Hun kjører alltid sitt eget løp og bryr seg lite om andre rundt seg er det veldig barnslig av meg å ikke bli kjent med den «nye» kjæresten? Anonymkode: 87ecf...573 Har en slik svigermor selv. Barna hennes har jo vokst opp slik og er på mange måter vant til det. Likevel ser jeg på hver og en av de at ingen av de lever godt med at hun er slik. Over tid har hun ødelagt relasjonen til barna sine, en etter en. Hun er nærmere 60 og kjærlighetslivet hennes er like ustabilt som en 14 åring sitt. For 5 år siden ble det brudd med stefar som hadde vært i barna sitt liv, av og på i 10 år. Samme måned kom ny mann inn i bildet. Noen tok avstand for å de an, noen ønsket han hjertelig velkommen. Han er der ennå, men veldig ustabilt. Jeg tenker at det er ok å bryte kontakt med en såpass ustabil relasjon, med tanke på barna dine. De trenger ikke å vokse opp med noen som er der når hun vil og dropper de når hun finner på noe mer spennende. Sånn uten å bruke kjærlighetslivet hennes i mot henne, så bare tenk på hva handlingene kan gjøre for barna dine. Anonymkode: 84bd7...e4c
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #19 Skrevet 15. mai 2024 Dette vet ikke du noe om. Anonymkode: 08df1...a2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå