AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #21 Skrevet 14. mai 2024 Alle som sliter burde heller prøve å bytte allergimedisin 😊 Brukt areius og en annen type. Byttet til Kestein og merker nesten ikke allergien. Dette etter 15 år med sterke plager. Kjøper også nesespray med kortison reseptfritt på apotek. Anonymkode: 9442f...4bb 1
Milla29 Skrevet 14. mai 2024 #22 Skrevet 14. mai 2024 Jeg tar en morgen og en kveld nå i verste tiden. Er ganske plaget likevel, men mindre enn om jeg kun tar en tablett i døgnet. Legen har skrevet ut med en for dagen, men sa at det ikke var noe problem å ta to når det stod på som verst. Jeg tar tablettene fra feb/mars til slutten av august, og fra midten av april - ut mai og i juli tar jeg to daglig.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #23 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er også helt utslått av pollen. Null energi. I går tok jeg en tablett morgen og en før jeg la meg. Tror det hjalp litt. Sikkert lurt å bare sende melding til legen for bekreftelse på at det er ok. Anonymkode: 6f517...68f Ja, også må du betale, som for en vanlig time. Det gidder ikke jeg. Anonymkode: f54d9...49b
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #24 Skrevet 14. mai 2024 Milla29 skrev (4 timer siden): Jeg tar en morgen og en kveld nå i verste tiden. Er ganske plaget likevel, men mindre enn om jeg kun tar en tablett i døgnet. Legen har skrevet ut med en for dagen, men sa at det ikke var noe problem å ta to når det stod på som verst. Jeg tar tablettene fra feb/mars til slutten av august, og fra midten av april - ut mai og i juli tar jeg to daglig. Du starter altfor sent. Anonymkode: f54d9...49b 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #25 Skrevet 14. mai 2024 Du må ikke bare aerius, men øyedråper og nesespray også. Anonymkode: 96efe...edd 1
Milla29 Skrevet 16. mai 2024 #26 Skrevet 16. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 14.5.2024 den 15.54): Du starter altfor sent. Anonymkode: f54d9...49b Jeg startet ikke i midten av april, men fra da av tar jeg to i stede for en tablett daglig 😉
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #27 Skrevet 16. mai 2024 Milla29 skrev (2 timer siden): Jeg startet ikke i midten av april, men fra da av tar jeg to i stede for en tablett daglig 😉 Åh sånn ja, sorry. Kan man ta to uten å avtale med lege? Anonymkode: f54d9...49b
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #28 Skrevet 16. mai 2024 Går på aerius, nesespray og øyedråper på de aller verste dagene. De verste dagene har for meg vært rundt midtsommer, når gresspollenet kommer for fullt. Begynte på tabletter for seint i år, men skal begynne allerede i januar/februar neste år. Tar aerius om kvelden for å unngå å bli trøtt, vet ikke om det har noe å si da jeg er trøtt hele døgnet hele året men men. Går ganske greit med allergien så lenge jeg tar tabletter og nesespray, før jeg begynte på nesesprayen var jeg mye tett i nesa og hadde rennende nese. Anonymkode: 4f3d8...3f1
Bergknapp Skrevet 17. mai 2024 #29 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Går på aerius, nesespray og øyedråper på de aller verste dagene. Mange av nesesprayene og øyedråpene må tas over flere dager, før de får full virkning. Hjelper mindre hvis man bare tar dem de dagene man er ekstra plaget. Støtter anbefalingen å ta pollenvaksine. Tok mot gresspollen for ti år siden. Nå tar jeg mot bjørk. Jeg var veldig allergisk før. Sengeliggende mange dager hvert år. Nå er jeg mye bedre! Ikke helt kvitt allergien, men det er ikke noe å snakke om lengre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå