AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #1 Del Skrevet 12. mai 2024 Innafor? Er så f**** lei av en nabo som tydeligvis har et lidenskapelig forhold til høytrykksspyleren sin. Den støyer så inni h*****!! Nå fant han den frem igjen, søndag kveld, midt i legging av barn. Klarte ikke dy meg, gikk ut og ba han pent om å avslutte. Han spurte bare om når jeg var ferdig med å legge barnet og har tydeligvis tenkt å gjenoppta aktiviteten senere i kveld. Er det innafor på en søndag? Nesten lyst til å ringe politiet. Lever i høytrykksspylerhelvete hele sommeren 😡 Anonymkode: a57db...040 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #2 Del Skrevet 12. mai 2024 Søndag er helligdag. Loven om helligdagsro forbyr utilbørlig larm. En høyttrykksspyler larmer og er således ulovlig å bruke på søndager. Ring politiet neste gang. Anonymkode: c7f7d...8db 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #3 Del Skrevet 12. mai 2024 Synes den er innafor på en søndag, bilvask etc... Anonymkode: ee8af...9c1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #4 Del Skrevet 12. mai 2024 Det er likke lovlig med støyende arbeider søndager. Når noe støyer inni h* er det støy. Anonymkode: a667e...8ca 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #5 Del Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Synes den er innafor på en søndag, bilvask etc... Anonymkode: ee8af...9c1 Du kjenne ikke til helligdaggsro og at noen kan pushe politiet på deg? Anonymkode: 12a0d...d1c 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #6 Del Skrevet 12. mai 2024 Helt innafor!! Anonymkode: e7d48...20c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #7 Del Skrevet 12. mai 2024 Her i nabolaget setter vi grensen ved maskiner. Altså ikke lov å bruke maskiner utendørs, som plenklippere, motorsager og høytrykkspylere. Derimot er det lov å male, vaske bil for hånd, luke osv. Et lite unntak for muttertrekker dersom man må legge om til vinterdekk/sommerdekk på en søndag. Det er lov. Det er dumt å ikke ha vinterdekk når det plutselig er meldt snø på mandags morgen. Anonymkode: cb827...693 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #8 Del Skrevet 12. mai 2024 Ikke greit med høytrykkspyler på søndag, nei. Og helt greit å ringe politiet hvis det er slik at dette gjentar seg ofte, og du har sagt fra til naboen uten at vedkommende endrer atferd. Mest sannsynlig prioriterer de ikke saken, slik at de ikke gjør noe med det, men du kan jo ha flaks i form av at de tar seg en tur innom naboen, eller eventuelt ringer vedkommende. Mener å ha lest noen ganger i avisa her at politiet har ringt personer som har blitt innrapportert på grunn av feststøy og bedt dem om å dempe seg, heller enn å rykke ut, så det kan jo hende de gjør det. Eventuelt går det vel an å be om å få saken loggført, og så varsle på nytt hver søndag frem til de gjør noe 😅 Kan hende politiet ber deg om å anmelde det, men det ville jeg vært skeptisk til ettersom det nærmest blir automatisk henlagt. Med det sagt, så er det alltid en eller annen idiot-nabo som skal klippe plen, høytrykkspyle innkjørselen, løvblåse hele tomten, bygge platting eller kutte ned trær med motorsag på helligdager i omtrent alle boligfelt rundt om i landet 😕 Anonymkode: 56d8f...c65 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #9 Del Skrevet 13. mai 2024 Jeg ville rett og slett klippet over slangen til slutt og blånektet for det. Men det er meg da, jeg er bitter og hevngjerrig 👹 Anonymkode: 48193...0ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermerry Skrevet 13. mai 2024 #10 Del Skrevet 13. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Synes den er innafor på en søndag, bilvask etc... Anonymkode: ee8af...9c1 Det som er så fint med akkurat høytrykksspyler på en søndag, er at det ikke spiller noen som helst rolle hva man mener om det. I likhet med promillekjøring, skattestnyteri og tyveri er det forbudt. Du synes det er "innafor". Jeg synes det er hensynsløst. Noen mener midt-imellom. Men her har loven kommet oss i forkjøpet, så vi trenger ikke være uenige engang. Det er ulovlig. Så det er bare å ringe politiet. Endret 13. mai 2024 av Supermerry 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #11 Del Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Synes den er innafor på en søndag, bilvask etc... Anonymkode: ee8af...9c1 Jeg også, og kunne ikke brydd meg mindre om folk spyler litt på en søndag! Anonymkode: fbe32...6c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #12 Del Skrevet 13. mai 2024 Høytrykksspyling synes jeg er helt greit til bilvask, vaske platting osv på en søndag. Altså arbeid som tar max en halvtimes tid, sannsynligvis mindre. Alle pleier å gjøre det her, og det plager meg ikke. Plenklipper, motorsag osv bruker vi ikke på søndager. Men det gjør meg ikke noe om naboen klipper plena. Anonymkode: 72b03...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 13. mai 2024 #13 Del Skrevet 13. mai 2024 (endret) Støy er veldig subjektivt. Og man har et begrenset antall dager man kan jobbe på tomta. I hverdagene er man på jobb, og når man kommer hjem er det middag og antagelig leggetid for en eller annen unge i nabolaget, så det er antagelig ikke populært med en bensindrevet kantklipper da heller Av en eller annen grunn skal kirkeklokker bråke på en søndag, det er greit... Selv liker jeg lyden av høytrykkspyler, drill, kapping av plank og gressklipper. Fint å vite at søndagen blir brukt til noe fornuftig av noen Endret 13. mai 2024 av newman01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #14 Del Skrevet 13. mai 2024 jeg har en kirke i gata mi så da er det bare å kjøre i gang motorsaga, høytrykk spyleren og hva nå enn du har, ingen ting overdøver den helligdagsfred larmen uansett......og vil jeg ha stillhet kan jeg lukke vinduet, ta på meg øreklokker eller dra ett sted uten folk Anonymkode: e2896...8c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 13. mai 2024 #15 Del Skrevet 13. mai 2024 Og bor man i nærheten av et jorde har bonden unntak fra støyreglene. De kan kjøre traktor og bråke så mye de vil, selv på de rødeste dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #16 Del Skrevet 13. mai 2024 newman01 skrev (4 minutter siden): Og bor man i nærheten av et jorde har bonden unntak fra støyreglene. De kan kjøre traktor og bråke så mye de vil, selv på de rødeste dager Og det mener du er feil`? En høytrykkspyler har ingen jevn lyd men en irriterende bråkete av og på lyd. Skal du vaske bil så bruk en vannslange, den er lydløs. Anonymkode: 91b1b...cdc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermerry Skrevet 19. mai 2024 #17 Del Skrevet 19. mai 2024 (endret) newman01 skrev (På 13.5.2024 den 9.08): Og man har et begrenset antall dager man kan jobbe på tomta. Det er helt riktig. Det er også slik at man har et begrenset antall dager man kan ha det stille og rolig - faktisk kun de få dagene det er lovbestemt at det ikke er tillatt med støy - det vil i praksis si motoriserte redskaper, hamring, banking og andre aktiviterer som medfører støy. Seks dager i uken (unntatt en håndfull helligdager i året) kan du bråke så mye du vil - og de som finner dette slitsomt, må bare finne seg i det. Jeg finner det oppsiktsvekkende at dette ikke er nok "bråkedager" for noen. Er det virkelig så dårlig fatt med hensyn og alminnelig folkeskikk at man må bråke på de få dagene det er ulovlig også? Det er faktisk ulovlig å bruke høylydt verktøy på disse - svært få - dagene. Noen er så opptatt av sine egne behov at de får aldri nok. Endret 19. mai 2024 av Supermerry 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #18 Del Skrevet 19. mai 2024 Og dette syns dere politiet skal bruke tid på? Anonymkode: 7957b...9f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #19 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og dette syns dere politiet skal bruke tid på? Anonymkode: 7957b...9f6 Det er ofte tilstrekkelig at politiet tar en telefon til den det gjelder. TS har snakket med naboen, og det kan hun informere politiet om. Det virker ikke som at naboen er villig til å endre noe etter dette, derfor kan det være greit at politiet minner om lov om helligdagsfred. Det er ikke din og andres personlige oppfatning som avgjør sånt, vi har lover som regulerer dette. Anonymkode: 1e8f7...e58 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #20 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 13.5.2024 den 8.14): Høytrykksspyling synes jeg er helt greit til bilvask, vaske platting osv på en søndag. Altså arbeid som tar max en halvtimes tid, sannsynligvis mindre. Alle pleier å gjøre det her, og det plager meg ikke. Plenklipper, motorsag osv bruker vi ikke på søndager. Men det gjør meg ikke noe om naboen klipper plena. Anonymkode: 72b03...27b "tar max en halvtimes tid" - problemet er når alle i nabolaget gjør det på rundgang, da blir det støy hele dagen og aldri fred å få... Anonymkode: 56d8f...c65 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå