Gå til innhold

Når begynner barn å leke alene på rommet sitt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle var deres barn da det begynte å leke alene på rommet sitt mens dere var andre steder i huset?

Anonymkode: ad8b0...8d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min på 20 mnd holder på noen få minutter her og der, gjerne når jeg lager frokost f.eks :) 

AnonymBruker
Skrevet

Her beveget de seg fritt rundt fra de kunne krabbe. Så de kunne nå fint sitte å pusle med ting på rommet eller stua, fra de var 7mnd. Brukte rommet mer fast fra de var rundt 2 års alder siden det var der lekene var

Anonymkode: 8297e...825

AnonymBruker
Skrevet

Aldri

Anonymkode: c88a9...962

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Her beveget de seg fritt rundt fra de kunne krabbe. Så de kunne nå fint sitte å pusle med ting på rommet eller stua, fra de var 7mnd. Brukte rommet mer fast fra de var rundt 2 års alder siden det var der lekene var

Lot du altså en 7 mnd gammel baby være alene på et rom mens du var i et annet, altså ute av synsfeltet ditt??

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Anononyma skrev (20 minutter siden):

Min på 20 mnd holder på noen få minutter her og der, gjerne når jeg lager frokost f.eks :) 

Så han er uten tilsyn de minuttene?😊

AnonymBruker
Skrevet

Fra ett år 

Anonymkode: 9f81b...0b5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvor gamle var deres barn da det begynte å leke alene på rommet sitt mens dere var andre steder i huset?

Fra 15 mnd 

Anonymkode: 24fbe...593

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så han er uten tilsyn de minuttene?😊

Ja? Det går fint det, rommet er babyproofet og jeg trenger vel ikke ta mer enn 5 skritt før jeg ser inn der. Føler meg trygg på å gi han den friheten. Han pleier å sitte å pusle med bøkene sine, puslespill, duplo eller noen sånne dyr av tre som han har. Prater og synger og holder på 😅💛

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår begynte med det da vi lærte han det. 

Noen barn gjør det av helt seg selv, noen trenger hjelp til å lære det. 

Begynn å lære det bort, så kommer det. Ikke sitt apatisk å vent på at den kompetansen skal komme av seg selv. På dette er det en del barn som trenger hjelp! 

Anonymkode: 25550...f0b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Lot du altså en 7 mnd gammel baby være alene på et rom mens du var i et annet, altså ute av synsfeltet ditt??

Her kunne vi står på kjøkkenet å se inn på både stua og soverommet . Kunne sitte i sofaen å se inn både på kjøkken og soverom. Så hadde jo oversikt. 

• Liker 1
Skrevet

Min eldste startet så smått med å leke på rommet i 4-5 års alder. Nå som 6-åring leker hun litt lengre men foretrekker helst at noen er der sammen med henne. Minste på 2 1/2 har ikke et fullverdig barnerom enda, men leker endel alene i stuen.

AnonymBruker
Skrevet

Fra året ca, rommet er ved siden av badet, så da går han ofte inn dit for å leke mens jeg er der. Er generelt rundt omkring i huset, og går han inn i et annet rom enn det jeg er i, følger jeg ikke umiddelbart etter. Huset vårt er trygt for barn 😊

Anonymkode: b5405...0ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av mine barn lekte særlig på rommene sine, de ville heller være i stua og rundt oss. 

Så fort eldste var over året og gikk stødig var alt barne sikret så de gikk fritt i hoved etasjen uten særlig oppsyn. 

Man følger jo med litt selv om de ikke fotfølges.

Anonymkode: a1bdc...af5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fra året ca, rommet er ved siden av badet, så da går han ofte inn dit for å leke mens jeg er der. Er generelt rundt omkring i huset, og går han inn i et annet rom enn det jeg er i, følger jeg ikke umiddelbart etter. Huset vårt er trygt for barn 😊

Anonymkode: b5405...0ab

Godt poeng, er sånn det fungerer hos oss også. Hadde ikke fått gjennomført ett eneste gjøremål i løpet av en dag om ikke jeg kunne stole på at han er trygg selv om han fyker ut av badet mens jeg pusser tenner f.eks 😅 Her er det babyproofet og jeg har stort sett god oversikt mellom rommene i tillegg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

litt fra 18 mnd, ganske mye fra 2-3 år alder

Anonymkode: 62a30...859

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 1.5år vil jeg tro... 

Anonymkode: 83de0...0c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...