Gå til innhold

Noen som har måtte gå til det private fordi man ikke fikk hjelp av fastlegen og det offentlige? Gav det resultat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Opplever at fastleger generelt er svært dårlige straks man har symptomer eller lidelser som er litt utenfor normalen og kanskje ikke alltid like flinke til å henvise heller. Føler man generelt må kjempe for sin egen helse og man kan i hvert fall ikke stole på at fastlegen ordner opp. Skal ikke dra alle under en kam ettersom det sikkert er unntak for regelen, men dette er i hvert fall min erfaring etter å ha hatt ulike fastleger opp gjennom.

For mange år tilbake slet jeg med utmattelsesproblematikk og hadde en del unormale blodprøver (men fortsatt innenfor hva fastlegen mente var normalt). Dette førte meg ned i et dypt kaninhull med ulike spesialister privat som ikke fant noe. Ting gikk etter hvert over av seg selv, så for min del ble det bare bortkastede penger, men jeg fikk i det minste følelsen av å bli tatt på alvor og fulgt opp grundig.

Har havnet litt i samme situasjon igjen. Ikke utmattelsesproblematikk, men langvarig sykdom med prøvesvar som er forhøyet (men fortsatt normalt "høye" i følge fastlegen).

Av tidligere erfaring kommer jeg nok til å bare prøve å ta tiden til hjelp denne gang, men var allikevel nysgjerrig å høre hvilke erfaringer andre har rundt å bruke privat helsehjelp som et alternativ til fastlegen og det offentlige.

PS: Jeg ser nok rimelig sunn og oppegående ut, så det er nok også et problem i møte med legen. Han har flere ganger sagt rett ut: "Du ser jo så frisk og sunn ut!" Virker som man må være helt grå og dødssky for å bli tatt på alvor, men innen da er det jo gjerne for sent...

Anonymkode: a6754...1b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...