Gå til innhold

vi har fått barnehageplass,men usikker om vi skal ta den

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en flott liten gutt på snart 2 år ( September ) Vi venter vårt 2 barn i juli , så vi tenker heller og søke inn begge neste år i steden, jeg er hjemmeværende og vert det siden korona, vi mistet et barn under korona og jeg ble veldig deprimert og klarte ikke jobbe, når jeg hadde tenkt til og søke igjen fant jeg ut at jeg var gravid med gutten vår, så da blir det og komme seg ut i jobb neste år igjen.

Hva tenker dere er best her? la han være hjemme med babyen eller godta plassen og heller levere han kun i kjernetiden ?

Anonymkode: 4a36a...0b7

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt plassen og hatt korte dager med lav terskel for hjemmedager. Da vil du også ha søskenprioritet når småsøsken skal ha plass. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
atropos skrev (1 minutt siden):

Jeg ville tatt plassen og hatt korte dager med lav terskel for hjemmedager. Da vil du også ha søskenprioritet når småsøsken skal ha plass. 

Ja er kanskje lurt og gjøre det sånnnn, og kanskje han har det fint med barna i bhg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja er kanskje lurt og gjøre det sånnnn, og kanskje han har det fint med barna i bhg

Det kan jo hende, og så får han bli kjent i barnehagen før han kommer på stor avdeling med flere barn. Det kan også være et pluss.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
atropos skrev (2 minutter siden):

Det kan jo hende, og så får han bli kjent i barnehagen før han kommer på stor avdeling med flere barn. Det kan også være et pluss.

Ja det har jeg heller ikke tenkt på ,ja det er jo veldig lurt med tanke på stor avd også. var ikke meningen med så mange n i sånn altså,men tasturaturet henger seg opp av og til

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt plassen og brukt kjernetid. Kam være du trenger den avlastningen når du sitter med en baby. 

Du velger jo selv hvor mye du vil sende barnet i bhg, så du kan jo se det ann etterhvert. Her har barna begynt i bhg rundt 2 år og det var kjempe stas! De syns det var så kjekt. De fikk venner, sosial kompetanse ( som kan være vanskelig hjemme med baby). 

Anonymkode: 45881...ec9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville takket ja til plassen. Kan heller slutte igjen om du ser at du helst vil ha begge hjemme likevel eller du kan bare ha korte dager. Har en på 2 selv og klarer ikke se for meg at jeg kunne gitt henne nok utfordringer, aktivitet og oppmerksomhet om jeg samtidig hadde en baby som var som henne som alltid skulle bæres, ammes hele tiden + smerter etter fødsel osv. Jeg tror barn har det supert hjemme med foreldre men det krever jo litt av foreldrene også og med liten baby vet man jo ikke helt hvordan ting blir. Plutselig får du en baby med kolikk eller langvarige plager etter fødsel og da er det fint å ha barnehage som avlastning og for å aktivisere 2-åringen :) Også fint å få sosialisering. Ser på min som er 2 at det er nå hun begynner å ha mer glede av de andre barna og fint å lære å være i gruppe, vente og ta hensyn osv. Etterhvert fra 2-3 og utover begynner de også å leke mer og mer med andre barn.

Det med søskenpri er jo også en fordel.

(PS I vår barnehage er det ikke kjernetid og vi kan i utgangspunktet levere og hente når vi vil så lenge vi har dialog med barnhagen)

Anonymkode: 11e2a...49d

Skrevet

Ta plassen, og benytt den så mye eller lite som du ønsker og trenger.

Skrevet

Er det mulighet for redusert plass?:)

AnonymBruker
Skrevet

Hadde takket nei til plassen og hatt barnet hjemme til han var 3 år. 

Anonymkode: 9f6a1...88d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske vrient for barnet som er vant til å ha deg for seg selv, å dele på oppmerksomheten. Han kommer sannsynligvis til å utagere og babytiden blir slitsom. 

Send han i barnehage så han får noe annet å tenke på. 

Anonymkode: 6a7ea...f2c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar

vi har bestemt oss for og sende han i bhg,men kun korte dager og en del fri dager, alltid hjemme når det er ferie også slik

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du aner ikke hvordan babyen blir, plutselig sitter du der med en baby som krever mye, er urolig om natten , og en 2 åring som ikke får dekket sine behov for oppmerksomhet og aktivisering. Tror det er godt for dere begge om 2 åringen får noen timer i barnehagen😊 Da har du mulighet til å hente deg litt inn, og kan fokusere fult på babyen de timene uten å ha dårlig samvittighet for at 2 åringen må vente,  og ikke bli sett ordentlig. 

Trenger ikke ha lange dager, og kan jo bare ta en fridag innimellom😊 

Anonymkode: d0f61...14c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...