AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #1 Skrevet 12. mai 2024 Noen med erfaring eller tanker rundt dette? Om vedkommende slutter på grunn av "kjærligheten" er det isåfall ekte? Hva trigger folk som for eksempel hopper fra fjell, raser ned elver etc, kan noe eller noen virkelig kompensere for det? Anonymkode: 6da30...cd2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #2 Skrevet 12. mai 2024 Som en som har prøvd forskjellig. blandt annet "hoppet" ned fra et fjell. Dette har jeg gjort pga. det er gøy og ikke noe som jeg har gjort til å kompensere et eller annet. Du høres rett og slett kjedelig. Håper å den karen innser det før det er for sent. Anonymkode: d49b2...84c
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #3 Skrevet 12. mai 2024 Ekstremsportutøvere har ofte mer enn nok med narsissistisk «selvrealisering» og ego-runking. Manglende evne til å føle glede og tilstedeværelse uten kunstige «rusopplevelser» gjennom uansvarlig risikosøking, er personlighetstrekk som er lite forenlige med å være en god partner. Gjør seg bedre på film enn i den virkelige verden. 🚩🚩🚩 Anonymkode: 5d3d2...8ac 9
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #4 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ekstremsportutøvere har ofte mer enn nok med narsissistisk «selvrealisering» og ego-runking. Manglende evne til å føle glede og tilstedeværelse uten kunstige «rusopplevelser» gjennom uansvarlig risikosøking, er personlighetstrekk som er lite forenlige med å være en god partner. Gjør seg bedre på film enn i den virkelige verden. 🚩🚩🚩 Anonymkode: 5d3d2...8ac Enig... Anonymkode: 6da30...cd2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #6 Skrevet 12. mai 2024 Nei, jeg hadde ikke villet meg selv så vondt. Jeg kjenner godt til en som døde etter fallskjermhopp og en som døde etter basehopp. Snille, flotte menn i sin beste alder - men også med personlige problemer som gjorde at de søkte "rusen" i det ekstreme. Har også miste en som stod meg nær i noe som var mindre ekstremt, men fremdeles langt mer risiko enn hva hvermansen vil risikere. Forferdelig trist at de gikk bort slik, men dessverre er jo risikoen for at det er slik det går ganske høy. Selv om en ekstremsportutøver skulle overleve, så vil det trolig være med såpass store skader at det vesentlig vil hemme funksjon videre i livet. Jeg er villig til å stå ved en partner som har vært utsatt for en ulykke han selv ikke har oppsøkt, men jeg har innsett at jeg ikke ønsker så høy risiko for at mitt/våre liv blir alvorlig hemmet pga. avhengighet av en slik "rus" som ekstremsport gir de fleste som driver med det. Og jeg hadde definitivt ikke villet få barn med en som drev med slikt, for det å få barn forplikter til å ta mer fornuftige valg og ikke utsette seg selv, partner og barn for risiko for et så unødvendig tap. Ofte veldig flotte personer, med mye livsvilje og positiv energi. Men jeg er ikke villig til å ta den risikoen de også medfører inn i mitt liv. Ikke etter å ha sett hvor raskt det kan gå så ekstremt galt også ❤️ Anonymkode: 02a25...fd2 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #7 Skrevet 12. mai 2024 Du finner all slags mennesker som driver med ekstremsport. Alt fra folk som presser grensene til det ytterste og folk som driver med det på en helt kurant måte. Oftere enn ikke er det faktisk mulig å drive med de ulike ekstremsportene på en ganske trygg måte. Man må ikke slikke fjellsider i wingsuit for å drive med basehopping, man må ikke ha den minste og raskeste fallskjermen og man må ikke padle ned de sjukeste strykene. Så det spørs jo veldig på hvem den personen du vurderer å date er og hvordan han eller hun driver med sin respektive sport. Men ja, det er jo selvfølgelig en risiko. Men jeg syns det er veldig personavhengig hvor stor den risikoen er. Det er helt klart en del som driver med det for å kompensere for noe annet dritt i livet også, men så fins det faktisk de som elsker sporten i seg selv også. Folk liker å utfordre seg på ulike vis her livet, men det er en ærlig sak å ikke ville date noen som driver med det. Men poenget mitt er at det er ikke vits å generalisere, og når man ikke har mer kjennskap til sporten enn at man "hopper av fjell" så forstår man ikke risikoen heller. For all del, det ER farlig. Men mange (de fleste) har ikke et dødsønske og gjør det de kan for å minimere risikoen for det. Når det er sagt, så er det mange forhold som ikke varer der den ene parten ikke driver med sporten selv. De orker ikke all tiden partneren bruker på det, og for noen er nok frykten for at noe skal skje for stor. Så mange forblir single eller finner kjærligheten innad i miljøet. Eller forlater sporten for kjærligheten. Anonymkode: f6dff...b9c 2 1
Irak Skrevet 13. mai 2024 #11 Skrevet 13. mai 2024 Jeg hadde nok ikke kunnet gjort det. Ikke fordi jeg ikke liker 'slike' mennesker, snarere tvert imot. Har inntrykk av at mange av dem er super trivelige og hyggelige med 'bakkekontakt'🤭. Jeg hadde nok gått med en konstant frykt for at det skulle skjedd noe, for sjansen er jo der.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #12 Skrevet 13. mai 2024 Nei, det hadde jeg aldri utsatt meg selv for Anonymkode: dded3...b87
Trek Skrevet 13. mai 2024 #14 Skrevet 13. mai 2024 Synes det blir vanskelig å si med sikkerhet før man har stått midt i det selv. I utgangspunktet så kunne jeg nok det. Jeg liker fargerike mennesker som brenner for interessene sine. Hadde vert en forutsetning at jeg fikk være med. Ikke nødvendigvis med på selve sporten, men jeg ville ikke blitt ekskludert i den forstand at jeg alltid måtte hjemme og vente.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #15 Skrevet 13. mai 2024 Jeg er gift med en, men ikke av den mest ekstreme typen. Han drar stadig til krigssoner og jobber der, har hoppet basehopp men gjør ikke det jevnlig, driver med fjellklatring, terrengsykling og downhill, off piste ski, paragliding, surfer på ferie, dykking (også i grotter) og har generelt behov for adrenalin. Jeg er en mild en selv også - da jeg var ung og barnløs var det feltritt-ridning, klippestuping, surfing og paragliding. Men så ble jeg mor og redd for å dø fra barna mine så nå er det kun kampsport, klatring og vanlig ridning (ikke feltritt, jeg vil ikke dø!) igjen. Jeg liker adrenalin, men å bli mor fjernet den delen av meg som synes det var verdt å kanskje dø for å få rushet. Men jeg har flere venner som er av den ekstreme typen - narsissistiske og jakten på neste adrenalin-rush trumfer alt. De er som narkomane, og jeg kunne aldri vært sammen med en sånn person, det er tidvis vanskelig nok å være venner. Anonymkode: b4db1...ad9 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #16 Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er gift med en, men ikke av den mest ekstreme typen. Han drar stadig til krigssoner og jobber der, har hoppet basehopp men gjør ikke det jevnlig, driver med fjellklatring, terrengsykling og downhill, off piste ski, paragliding, surfer på ferie, dykking (også i grotter) og har generelt behov for adrenalin. Jeg er en mild en selv også - da jeg var ung og barnløs var det feltritt-ridning, klippestuping, surfing og paragliding. Men så ble jeg mor og redd for å dø fra barna mine så nå er det kun kampsport, klatring og vanlig ridning (ikke feltritt, jeg vil ikke dø!) igjen. Jeg liker adrenalin, men å bli mor fjernet den delen av meg som synes det var verdt å kanskje dø for å få rushet. Men jeg har flere venner som er av den ekstreme typen - narsissistiske og jakten på neste adrenalin-rush trumfer alt. De er som narkomane, og jeg kunne aldri vært sammen med en sånn person, det er tidvis vanskelig nok å være venner. Anonymkode: b4db1...ad9 Men han er ikke redd for å dø fra barna sine? Anonymkode: 54c55...a8d 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #17 Skrevet 13. mai 2024 Jeg var sammen med en basehopper, fantstisk for, men det var som en rus ja. Jeg tok sjansen fordi jeg var forelsket, og vi ville ikke ha barn uansett. Jeg mistet han og det var vanvittig vondt... Men takknemlig for minnene, og erfaringene, men ville definitivt ha valgt annerledes om jeg kunne. Anonymkode: 83dae...9d5
Andro Skrevet 13. mai 2024 #18 Skrevet 13. mai 2024 Ja, definitivt. Mange i min omgangskrets driver med dette.
Callisto83 Skrevet 13. mai 2024 #19 Skrevet 13. mai 2024 Nei. Med en gang det er snakk om barn og familie inne i bildet, synes jeg ikke det er OK å ta slike risker. Da har man et større ansvar enn å søke lykkerus i farlige frivillige aktiviteter. Det blir for selvsentrert og egoistisk etter min mening. TV klippet som gikk verden rundt, av basehopperen Richard Henriksen, er et godt eksempel på dette. Der kunne plutselig 5 barn bli barnløse pga noe så tullete! Man kan jo også nevne at det gjerne utgjør en risiko å hjelpe disse personene hvis det skulle gå galt. Hente dem ned fra fjellhyller osv. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #20 Skrevet 13. mai 2024 Kan ikke se for meg hvordan det i det hele tatt ville vært aktuelt. En ekstremsportutøver, ville neppe vært interessert i meg og hvordan ville vi ha møttes hvor det spørsmålet skulle oppstå? Ikke minst, ville jeg helt klart ikke funnet på å avtale noen date med en som driver med noe så risikabelt som ekstremsport, nei. Anonymkode: fd704...2fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå