AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #1 Skrevet 12. mai 2024 For et år siden fikk jeg en ny venninne. Vi er voksne. Har møttes ukentlig og snakket mye om å reise, begge drømmer om det. Så reiser hun på utenlandstur med ei annen dame som hun har hatt et vanskelig forhold til og lite kontakt med. En tredje dame snakker også om å reise med dem. Jeg blir ikke spurt. Jeg ble så skuffet. jeg ser ikke noen grunn til å fortsette vennskapet. Hun valgte meg bort. Så nå fader jeg ut vennskapet, sier det ikke passer når hun vil møtes. Forstår dere meg? Hva ville dere gjort? Anonymkode: 65400...31b
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #2 Skrevet 12. mai 2024 Synes du er for sensitiv. Jeg har mange gode venninner. Det er ikke alle av dem jeg har lyst til å reise på tur med, men heller gjøre andre ting sammen med. Anonymkode: a1df4...5f8 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #3 Skrevet 12. mai 2024 Det er vanlig å reise på tur med venner uten å be andre venner om å bli med. Selv om man snakker om å reise. Det utelukker jo ikke at du og henne kan reise sammen et annet sted en annen gang. Anonymkode: 6082c...96f 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #4 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): For et år siden fikk jeg en ny venninne. Vi er voksne. Har møttes ukentlig og snakket mye om å reise, begge drømmer om det. Så reiser hun på utenlandstur med ei annen dame som hun har hatt et vanskelig forhold til og lite kontakt med. En tredje dame snakker også om å reise med dem. Jeg blir ikke spurt. Jeg ble så skuffet. jeg ser ikke noen grunn til å fortsette vennskapet. Hun valgte meg bort. Så nå fader jeg ut vennskapet, sier det ikke passer når hun vil møtes. Forstår dere meg? Hva ville dere gjort? Anonymkode: 65400...31b Skjønner deg godt! Du kunne jo blitt invitert med du også, hvertfall npr dere har snakket mye om det. Hun virker noe toxic. Bare å droppe henne som en flue Anonymkode: 5378e...e3c
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #5 Skrevet 12. mai 2024 Har du spurt om å får være med? Jeg og en venninne skal på tur til høsten. Vi har ikke spurt noen andre om å bli med, men vi ville absolutt vurdert si ja om noen hadde spurt om å få bli med, hvis det hadde vært felles venninner av oss som hadde passet på den typen tur. Anonymkode: 7245d...b8d
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #6 Skrevet 12. mai 2024 Å fade ut et vennskap, fordi man ikke blir spurt om å dra på utenlandstur sammen synes jeg er en overreaksjon. Og da er man som AB over skriver; sensitiv. Jeg hadde ikke blitt lei meg, hvis to venner av meg hadde reist på en utenlandstur sammen uten å spørre meg. Tenker derimot at det er positivt at de gjør noe sammen bare de to, for å dyrke vennskapet. Kan likeså godt være hennes venninne som har spurt om hun ønsket å være med. Anonymkode: 77f04...459 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #7 Skrevet 12. mai 2024 Ikke sikkert hun inviterte deg med fordi hun vil ha deg for seg selv. Kanskje hun har opplevd at venninner som hun introduseres for hverandre matcher bedre og hun har da senere blitt ekskludert. Det har jeg opplevd selv med noen venninner. Venninne A likte ikke venninne B og omvendt. Jeg snakket varmt om dem begge til begge to. Så begynte vi tre å henge litt i sammen og etterhvert ble det mer og mer bare dem to og jeg ble ofte ekskludert Anonymkode: 85821...507 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #8 Skrevet 12. mai 2024 Skjønner godt du er skuffet og såret, og føler deg helt forbigått. Et godt tips er å ikke si noe om det i det hele tatt. Bare la det ligge helt i ro. Så finner du på ting med andre venner, og søker videre med andre. mulig hun vil reise med denne venninnen nå, og neste gang kan dere gjøre noe sammen. Jeg har også introdusert ny venninne til min venninne, og vips så endte de opp som bestevenner og jeg ble skjøvet ut til siden. Mulig det er slik for henne også. At hun vil bli bedre kjent med deg og ha deg litt for seg slev Anonymkode: 2c0d9...253 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #9 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): For et år siden fikk jeg en ny venninne. Vi er voksne. Har møttes ukentlig og snakket mye om å reise, begge drømmer om det. Så reiser hun på utenlandstur med ei annen dame som hun har hatt et vanskelig forhold til og lite kontakt med. En tredje dame snakker også om å reise med dem. Jeg blir ikke spurt. Jeg ble så skuffet. jeg ser ikke noen grunn til å fortsette vennskapet. Hun valgte meg bort. Så nå fader jeg ut vennskapet, sier det ikke passer når hun vil møtes. Forstår dere meg? Hva ville dere gjort? Anonymkode: 65400...31b Har du spurt hvorfor hun ønsker å dra med de andre da? Det kan være flere grunner. Hvis hun vanskelige venninnen har spurt så har hun sagt ja, men det kan jo være det ikke passer å ha deg med. Mulig din venninne tenker at dere ikke vil komme så godt over ens? Jeg har selv en god venninne jeg ikke ønsker å dra på tur med fordi vi har så ulik energi. Jeg ønsker at det skjer mye hele tiden men jeg gidder ikke snakke konstant og jeg er fysisk frisk. Min venninne tar ting i sneglefart, snakker i et eneste kjør og har helsefarlig dårlig kondis. Vi er nære venninner, men ferie burde vi ikke reise på sammen. Anonymkode: f78eb...ff2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå