Gå til innhold

Kvinner med grått hår - farger dere? Hvorfor/hvorfor ikke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Macaron skrev (13 timer siden):

Hvilken hårfarge har du opprinnelig, siden du bruker blåshampoo? Lys eller brun? Hva gjør blåshampoo med håret?

Jeg har brunt og grått hår. Blåshampoen tar bort gulskjæret, gjør den grå fargen kaldere. Men den påvirker også brunfargen og gjør den mørkere. 

Anonymkode: c6c82...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg får flere og flere grå, og håper det ser bedre ut jo mer gjevnt det blir. Vik jo egentlig ikke farge, men akkurat nå ser det "rotete" ut. Har jo nesten svart hår, så de lyse hårene vises så godt.

Ts

Anonymkode: 97a4a...67c

Jeg hadde mørkt hår som deg, og det grå/hvite vistes jo utrolig godt. Fikk en del grå tiidlig. Farget etterveksten i mange, mange år. Fy søren så ofte man må gjøre det for at ikke etterveksten synes. Ble sykt lei. Ettervekst ser mye styggere ut enn å beholde de lyse hårene. Er 46 nå, og slutter med farging av etterveksten for noen få år siden. Ikke noe gøy i overgangen. Jeg farget og bleket litt for skjule noe. Nå har jeg en slags baylage (?) av toner og farger fra lys-grå mot mørkt.

Så glad for å slippe det ettervekst farge styret, se på andre løsninger er mitt råd 😊

Anonymkode: 4851d...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk mine første grå hår tidlig, og startet farging allerede i midten av tjueårene.  Nå er jeg 50, og antar håret mitt er helgrått.  Hårfargingen er det eneste "jålete" jeg driver med, jeg har aldri vært pen og føler grått hår ville gjort meg enda eldre.  Siden jeg ikke har råd til å farge håret hos frisør hver sjette uke, blir det hjemmefarging, noe som ikke alltid blir like bra, og håret er blitt for mørkt.

Nå har jeg kommet til den konklusjonen at jeg gjerne kan være grå, men jeg gruer meg til prosessen med å komme dit. Alternativene er å klippe håret superkort for å la perioden med tofarget hår bli så kort som mulig, eller bare la det grå vokse ut.  Men jeg kler overhodet ikke kort hår, og håret er såpass mørkt at kontrasten vil bli voldsom  hvis jeg bare lar det vokse ut.  Det vil ta flere år å komme i mål på denne måten.  Man kan vel stripe gradvis hos frisør, men det var kostnaden igjen da.

Anonymkode: 29cfb...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg har fra naturens side nesten sort hår. Nå begynner jeg å få en del hvite hår. Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal farge eller ikke. Håret vokser fort, så etterveksten kommer til å vises med én gang. Samtidig er det så uvant å ha grå striper, og ofte føler jeg meg ikke veldig fin. Hva gjør dere andre? Og hva synes dere om damer som lar det gro ut?

Anonymkode: 97a4a...67c

Selv er jeg mørk blond/kommunegrått som også mange kaller det🤣

Begynner å få noen grå hår her og der nå og har bestemt meg for å la det vokse. Jeg farger ikke håret! Jeg digger å ha klart å bli såpass gammel at jeg begynner å vise små tegn til alderdom. Noen ser flott ut med noen grå hår/helt grått hår og andre ikke. Men én ting er klart i mitt hode, en tydelig ettervekst som må farges hver 2 mnd o.l gidder jeg absolutt ikke 😅 Tidkrevende og ser ikke pent ut liksom.

Hvis jeg ikke kler disse grå hårene så er planen min å evt stripe håret litt hos frisøren. Mild overgang til å være grå. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 66 og har bare en liten, hvit stripe i luggen. Jeg er ellers mørkblond.  Jeg kommer ikke til å begynne med hårfarge.  Hvis jeg ligner opphavet, så blir jeg kanskje hvithåret til slutt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snart 45 og har begynt å få et par grå hår. Jeg farger håret jevnt og trutt, men det er ikke nødvendigvis p.g.a de grå hårene 😊 Jeg trives best med farget hår uansett 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har latt mitt stadig  grå hår vokse ut. Farget håret i nærmere ti år før jeg sluttet.  Kom en hvit glorie fjorten dager etter farging. Gikk lei av å farge det. Nå har jeg min naturlige farge som stadig blir mer grå for hver dag som går. Synes ikke det er så veldig pent, men bedre enn å farge det hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har allerede et tofarget hår, og striper det kanskje annethvert år. De grå stripene blander seg fint med resten av kråkereiret.

Anonymkode: 38470...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Macaron skrev (13 timer siden):

Hvilken hårfarge har du opprinnelig, siden du bruker blåshampoo? Lys eller brun? Hva gjør blåshampoo med håret?

Opprinnelig musefarget, nå relativt hvitt. Bruker Fudge blåsjampo, men andre er like gode. Den nøytraliserer tendenser til gult hår. Innimellom er jeg litt ekstra gæærn og tar fire dråper rosa glansvask i balsam som får sitte i i 10 min eller noe, og da blir det sånn svakt rosa skjær som bare synes i sola.

Anonymkode: a3851...549

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har farget håret i over 20 år, ble for mye grått da jeg var tidlig i 30-årene. Som en annen nevnte - jeg er ikke noe pen og slank som kan se ung ut til tross for grått hår, så da ble det dessverre farge. Men har bare farget hos frisør et par ganger, gjør det selv :) Billig og bedre enn hos frisørene…

Anonymkode: 75332...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk mitt aller første grå hår når jeg var 20, er 37 nå å har fått en del flere, men blir fremdeles spurt om legitimasjon på polet 😆🫣 Er orginal blond, fikk plutselig brunt hår når jeg gikk på ungdomsskolen uten å ha farget det og nå er det brunt med litt grått/hvitt her og der 🤷‍♀️ Tåler ikke hårfarge så det er ikke noe alternativ. 

Anonymkode: 6fc23...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg fikk mine første grå hår tidlig, og startet farging allerede i midten av tjueårene.  Nå er jeg 50, og antar håret mitt er helgrått.  Hårfargingen er det eneste "jålete" jeg driver med, jeg har aldri vært pen og føler grått hår ville gjort meg enda eldre.  Siden jeg ikke har råd til å farge håret hos frisør hver sjette uke, blir det hjemmefarging, noe som ikke alltid blir like bra, og håret er blitt for mørkt.

Nå har jeg kommet til den konklusjonen at jeg gjerne kan være grå, men jeg gruer meg til prosessen med å komme dit. Alternativene er å klippe håret superkort for å la perioden med tofarget hår bli så kort som mulig, eller bare la det grå vokse ut.  Men jeg kler overhodet ikke kort hår, og håret er såpass mørkt at kontrasten vil bli voldsom  hvis jeg bare lar det vokse ut.  Det vil ta flere år å komme i mål på denne måten.  Man kan vel stripe gradvis hos frisør, men det var kostnaden igjen da.

Du kan kjøpe spray for farging av etterveksten. Grønn liten sprayboks som pleier å stå med andre fargeprodukter, de har på Normal og Meny og sikkert mange andre steder. Den vaskes ut ved hver hårvask.

Anonymkode: 75332...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slutta å farge håret under corona, og klipper det selv.

Spart myye penger på det.

Er veldig grå fremme, ikke så grå under, men er egentlig fornøyd med håret, så jeg lar det bare gro.

Skal kjøpe blåshampoo etter tips fra denne tråden.

Anonymkode: 39a77...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Sjekk ut «strip dye technique»! :) Da farger du kun en stripe på et par cm tykkelse langs skillen på siden, slik at det fargede håret dekker resten mens resten vokser ut. Når resten er ferdig utvokst, flipper du bare skillen over til andre siden og lar den fargede stripen også vokse ut i skjul. 

Anonymkode: 723ca...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å farge håret i slutten av tenårene for å friske opp fargen. Og har fortsatt med det. Mulig jeg slutter med det en dag, men foreløpig er jeg ikke klar for å bli grå. Er jo ikke noen fin jevn gråfarge uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke tenkt over hva andre gjør. Jeg gidder ikke farge håret. Må da gå til frisøren ofte for å holde etterveksten under kontroll og det er virkelig ikke noe jeg gidder å bruke så mye tid og penger på. 

Anonymkode: 1b31e...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har noen grå hår, og ser at de blir flere, men er ikke helgrå, kun noen grå hår øverst på bakhodet. Har mellom/mørk blondt hår, men har jevnlig lagt inn lysere striper hos frisør i mange år. Planen er å la stripene bli gradvis lysere og litt kaldere ettersom det blir mer grått og blande det grå litt innimellom. Jeg syns grått hår kan være fint, men kommer litt an på gråfargen og stilen for øvrig. Noen med grått hår blir veldig like hverandre, særlig hvis de har kort hår i tillegg. Så jeg ønsker å beholde en variant av min opprinnelige hårfarge en god stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 50, og har akkurat begynt å få grå hår. Foreløpig er det sølvglitrende hår som blander seg fint med mitt ufargete kommuneblonde hår. Jeg har langt hår, så tyngdekraften hjelper til å holde de grå hårene på plass.

Jeg virkelig elsker mine grå hår. Det kan hende at jeg elsker det mindre etterhvert som jeg ser hvordan det utvikler seg, men jeg tviler. Min største bekymring er hvordan hårkvaliteten kommer til å endre seg, jeg har alltid hatt ekstremt tykt hår.

En av mine pet peeves er at kvinner ikke bare kan få bli grå slik menn kan. Mange menn farger håret, men betydelig færre enn kvinner. De fleste menn får bare distingverte grå hår.

Anonymkode: 98feb...414

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 53 år og har en naturlig fin nøttebrun hårfarge, og fikk mine første grå hår ved ørene og litt i tinningene faktisk over natten pga sjokk, da min mann fikk diagnosen uhelbredelig kreft med spredning.

Jeg fikk glasshår/sjokkhår som frisøren kalte de, og de tar ikke pigment og fargen legger seg utenpå håret.

De er ikke flere enn 20-30 hår tilsammen, men de vises når jeg har hestehale.

Fargen sklir av så jeg tar mascara på, og det holder mellom hver vask.

Får jeg slike hår over hele hodet er løpet kjørt-da begynner jeg med parykk🙈

Anonymkode: f361c...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vårtegnet

Ja jeg ble grå når jeg ble 30 og jeg slet med det. Nå er jeg snart 50 og orker ikke det grå så jeg farver håret mitt i alle farger😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...