Gå til innhold

Kvinner med grått hår - farger dere? Hvorfor/hvorfor ikke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fra naturens side nesten sort hår. Nå begynner jeg å få en del hvite hår. Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal farge eller ikke. Håret vokser fort, så etterveksten kommer til å vises med én gang. Samtidig er det så uvant å ha grå striper, og ofte føler jeg meg ikke veldig fin. Hva gjør dere andre? Og hva synes dere om damer som lar det gro ut?

Anonymkode: 97a4a...67c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg bryr meg ikke om hva andre gjør. Selv farger jeg etterveksten fordi jeg er under snittet pen og ønsker i det minste ha litt fint hår (og jeg kler ikke grått).

Anonymkode: a0f6d...ab0

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg bryr meg ikke om hva andre gjør. Selv farger jeg etterveksten fordi jeg er under snittet pen og ønsker i det minste ha litt fint hår (og jeg kler ikke grått).

Anonymkode: a0f6d...ab0

Er det slitsomt med etterveksten? Hvir ofte farger du?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke ettervekst. Så farger ikke, men en og annen gang kjører jeg en liten glossing. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BobbySocks skrev (1 minutt siden):

Orker ikke ettervekst. Så farger ikke, men en og annen gang kjører jeg en liten glossing. 

Den vaskes ut, eller hvordan funker det?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde i utgangspunktet rødt hår, ble blondine da det ble "grått". Så foreløpig gjør jeg ikke noe med det. 

Anonymkode: 42381...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den vaskes ut, eller hvordan funker det?

Ts

Vaskes ut ja, så varer kun en måneds tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har spray med farge som jeg kjøper fra normal å tar på  front. Orker ikkje starte å farge håret😝

Anonymkode: 27784...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 47, har lys brunt hår med litt rødskjær i og har fått en del grått hår, spesielt i en kvervel midt oppå hodet. 
Forløpig har jeg motstått å gjøre noe med det, men det er stadig til vurdering. Vurderer lyse striper i håret for å skjule det grå og fordi jeg vil ha minst mulig oppfølging. Men jeg er redd striper også skal bli stygt😅

Anonymkode: d6b3e...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Farger ikke. Liker det grå håret mitt. Bruker litt blåsjampo innimellom. 

Anonymkode: a3851...549

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farger ikke, fordi jeg syns det er veldig styrete. Dessuten er jeg ikke spesielt opptatt av utseende så jeg bryr meg ikke om jeg ser gammel ut. Jeg er som jeg er, det få folk bare akseptere tenker jeg.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg farger nå og da. Har spesielt en grå "stripe" foran i pannen som er grå og som irriterer meg. Det øvrige av grått er veldig spredd, så ikke så veldig synlig, bortsett fra litt i tinningene også.

Jeg har kommunebrunt hår, så det grå syns godt. Grått hår legger til mye på alderen, og det vil jeg helst ikke. Men om noen år får jeg vel bare droppe å farge mer, og godta skjebnen 😛 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har svart hår med en del grått i. Farger det hos frisør hver 3. måned. Ønsker etterhvert å få grå striper, men jeg har ikke nok grått hår til at resultatet blir pent. Det sa iallfall den ene frisøren jeg var hos

Anonymkode: f0bd4...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Farger ikke. Liker det grå håret mitt. Bruker litt blåsjampo innimellom. 

Anonymkode: a3851...549

Hvilken hårfarge har du opprinnelig, siden du bruker blåshampoo? Lys eller brun? Hva gjør blåshampoo med håret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lysfarger mitt blonde hår hver 6. uke ca siden gråfargen som kommer er enda verre enn den opprinnelige kommunefarven jeg har i bånn.

Anonymkode: 36517...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg farget håret i mange år, men da jeg mistet håret pga cellegift tenkte jeg det var en god mulighet til å bare være grå. Det første som kom tilbake var nydelig salt/pepper og jeg var fornøyd. Med tiden ble håret mer og mer lys grå, ikke en fin gråfarge så jeg begynte å farge det igjen. Tar ettervekst hver 3. uke ca , fort gjort. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere og flere i min krets sluttet med å farge håret, så jeg ble påvirket og nysgjerrig, for synes samtlige andre ble finere på håret enn når de kjempet mot ettervekst. Det var tydeligere at de begynte å bli grå da enn når de hadde det naturlig, merkelig nok. Eller kanskje ikke, for istedenfor ettervekst blir det ofte som striper. 

Så må man kanskje være forberedt på at det ikke blir som med andre. Jeg har/hadde rødbrunt hår, og istedenfor å bli grå forsvinner liksom de brune pigmenter mer og mer. Jeg er blitt mer og mer rødblond. Striper hos meg også, men i ulike nyanser av mellomblond til rødblond. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er 44 og har fortsatt ikke grå hår. Lar det komme når det kommer, jeg skal ikke farge.

Anonymkode: 519ba...571

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen grå hår, men ikke helgrått. Jeg farger, føler en ser mange år eldre ut så fort håret er litt grått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg feirer snart ett år som «fargefri» og elsker det! Har farget hår og ettervekst i sikkert 20 år (er 51 nå). Det nye hvitgråe håret er supersunt og skinnende i forhold til det blasse og fargede. Nå ser jeg jo litt merkelig ut med halvparten av hver, men jeg nigleder meg til å få klippet bort alt av hårfarge 🙏.

Edit: jeg fikk en hvit krans foran, så etterveksten syntes veldig godt. Ble drittlei av å bruke tid og penger på dette hver fjerde uke ;)

Endret av micromaya
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...