Gå til innhold

Del IV: Liker ikke fyrer te?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Gjør de ikke det?

Te finnes i alle mulig tenkelige smaker; frukt, bær, vanilje, mint...

Er det rett og slett slik at fyrer ikke liker disse smakene eller hva?

Takke seg til svart kaffe!

Endret av vixen
Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg tror de foretrekker kaffe. Te er for femi. *fordomsfull*

Skrevet

Nei, jeg kjenner kun to menn som drikker te og veldig mange som drikker kaffe. Det oppfattes kanskje som en kvinnedrikk?

Skrevet

Jeg skjønner at jeg har gjort et catch, mannen min liker både te, knekkebrød og salat han.

Gjest lillelou
Skrevet

Min både drikker te,spiser salat og liker knekkebrød. :)

Skrevet

Tror ikke så veldig mange unge menn drikker te,men helst eldre/gamle menn. Ihvertfall en god del av dem kjøper det det der hvor jeg jobber.

Skrevet

Jeg fant kjærligheten over en kopp te!

Og fem år senere er jeg fremdeles sammen med te-elskeren min :)

Te er romantisk! :sjarmor:

Skrevet

Jeg MÅ ha te. Earl gray selfølgelig. Alt annet smaker bajs.

Skrevet

Solbær-te, knekkebrød og Guiness rekordbok!! :klappe::ler:

Gjest GreenSky
Skrevet
Jeg MÅ ha te. Earl gray selfølgelig. Alt annet smaker bajs.

Det hadde jeg ikke gjettet. Trodde heller du drakk svart kaffe så sterk at tærne krøller seg. :ler:

• 1 år senere...
Skrevet

Hvorfor skulle te være femi? Tror dette har med vane å gjøre. Vi drikker kaffe for å våkne, og holde oss våkne. Deretter er drikke noe man vil ha i glass, boks eller flaske, for å erstatte væsketap.

Menn er av natur huslate. Virkningen av te er marginal. Derfor er det oftest enklere å ty til vanlig vann. De færreste takker vel nei til te, når den kommer ferdig i koppen. - Jo, enkelte drikker det så sjelden, at de ikke får smaken for drikken. Smågutter leker sjelden teselskap, hvis ikke noen "utspekulerte" jenter mangler statister. Derfor mangler vi den "rituelle" tilknytningen til "tedrikkingens edle kunst".

:wow::kaffekopp:

Mange menn er kaffevrak. Og er avhengig av å ha termokanna i fanget gjennom hele tv-kvelden. For dem vil en tekopp stjele plassen til kaffen. Det evige paradokset; at jo mer kaffe de drikker, desto mindre opplagt føler de seg, og dess mer kaffe drikkes for å kompensere. Nasjonaldrikken vår ; )

:hoppe:

Selv foretrekker jeg te om kvelden. Fordi kaffe tok overhånd. En til tre kopper filterkaffe daglig, er trolig mer sunt enn usunt. Her skifter forskernes standpunkt like hyppig som et blinklys. Fordelen med for eksempel kamillete, er at det roer ned, mens kveldskaffe pumper adrenalin i skrotten. Dessuten kan jeg drikke større mengder svak te, enn sterk kaffe, og kaffe smaker piss når den er svak.

Selvsagt serveres urteteen på ambolt, med rustne tolvtoms spiker til.

Man er tross alt mann. Spytte! :fise:

Gjest StoreSky
Skrevet

Kjæresten min drakk tonn med kaffe før. Nå drikker jeg kaffe han (helst) økonlogisk grønn te.

Kanskje mest har med vaner og gjøre? Nordmenn/svensker er jo verdensmestere på kaffedrikking!

Gjest Gjest_dame_*
Skrevet

Tror te er en damegreie ja, og det er de mannfolkene tenker på med te. Menn er opptatt av god kaffe, egenmalt gjerne og en god presskanne. Jeg er dame og må ha kaffe for å få meg igang med dagen, Men skal jeg ha litt ekstra kos, så blir det te for min del.

Skrevet

Bare gentlemen drikker te. Derfor er det relativt uvanlig i Norge.

Gjest Gjest Julie
Skrevet
Bare gentlemen drikker te. Derfor er det relativt uvanlig i Norge.

:ler: Det stemmer...

På bygda er det omtrent ingen menn som drikker te. Hvis de mot formodning drikker te likevel, blir de kalt "menn".

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)
Jeg skjønner at jeg har gjort et catch, mannen min liker både te, knekkebrød og salat han.

min oxo, han lager til oss begge noen ganger.

Chai tea er konge, man bytter ut vann med melk, herre min gud, noe så fantastisk! Jeg trenger ikke noe tilbehør, bare chai te.

Twins Chai er vel ikke i Norge, men du kan oxo bruke vanlig earl grey, jeg liker PG.

På bildene er alle krydderne; Kanel, Kardemomme, Ingefær og melk, pluss søtningsstoff(hvitt el brunt sukker om du vil) og te-posen så klart, putt alt oppi når melka bobler. La det boble mens du rører i ca 2 min, hell over i kopp og server!

Vedlegg fjernet i hht KG's regler.

Kari, mod

Endret av Kari
Skrevet

Min drikker frukt te med masse sukker, han lager det sjelden selv- men sier nesten alltid ja når jeg spør.

Skrevet
Kanskje mest har med vaner og gjøre? Nordmenn/svensker er jo verdensmestere på kaffedrikking!

Vil tro det, briter drikker nesten bare te, og alle kompisene mine i UK drikker te, mens her i Norge så er det ikke så mange ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...