AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #1 Skrevet 12. mai 2024 OK,skal prøve gjøre det oversiktlig. Status presens: Alenemor 100% da barna ikke har hatt en far siden de var 4 og 6 år gamle. 2 barn. Rettssak,vold,krisesenter osv ja mer går jeg ikke innpå. Poenget er de vil aldri kunne få og har ikke hatt en far siden jeg "reddet" de fra vedkommende da de var små. Barna er i dag blitt 16 og 18 år. Jeg har ingen familie. Ingen kontakt med min familie som var skadelige for meg. Jeg har lite nettverk. Det har alltid vært oss 3. Jeg har gått til psykolog mange år,mye fordi livet ikke ble som det skulle. Ptsf etc. Jeg har kjent på mye sorg og savn etter en kjæreste,men det var umulig for meg date da barna var små. Hvorfor? Fordi jeg var låst 100% med barn. Barna har dog en bestemor og tante 2timer unna. Dem har vært der en del i ferier hele livet. Nå er status at jeg har hatt kjæreste en stund. Kanskje 9 mnd. Han er alt jeg har drømt om,og endelig føler jeg at jeg har tid til kjæreste. Jeg kan fint dra fra barna besøke han osv, MEN nå ønsker jeg reise bort med han. Langhelg minimum og til utlandet. I utgangspunktet skal dette være null stress da både 16 og 18 åringen er rolige barn,sunne interesser som korps,skole,trening osv..,MEN jeg er vant leve med dette å aldri kunne slappe av. Så er jeg redd da,skjer det noe å jeg er i la oss si Amsterdam så er det ingen der hjemme som kan hjelpe til. Bestemoren og tanten er nærmeste 2 timer unna. Jeg får ptsd symptomer av tanken,samtidig er jeg litt bitter for en gang må jeg jo kunne få være meg og leve litt. 😞 Har alltid vært sårt se alle de andre mødrene som har en far til barna og fri opptil 50% ! Jeg har følt meg kvelt ofte,men en gang må jeg jo få litt fri jeg og. Alternativet er å vente reise til om 4-5 år og håpe barna er flyttet ut..... Ja de kunne dratt til bestemoren og jeg og min kjære reiser når det er skolefri,men vi har 2 katter og noen må mate disse. Jeg har ingen naboer jeg kjenner å kan spør,dessuten ønsker jeg ikke dra fra kattene. Best barna er hjemme med disse. Den ene er kattunge og. Jeg er lei meg. Jeg valgte ikke bli 100%. Jeg valgte ikke å ikke ha en familie. Jeg har følt meg så kvelt så lenge. Da barna var små var det hele tiden skyldfølelse på min kappe. Det ene barnet hadde gjerne korps fremførelse,det andre barna opptrådte på skolen. Jeg kan ikke deles i 2 og måtte skuffe den ene !! Dere som hat barnefedre og familie er heldige. Her har det alltid vært kun meg og de 2. Endelig har jeg funnet verdens fineste kjæreste,alt jeg ønsker er litt frihet ,men jeg føler skyld ..om noe skjer...alltid meg som har alt ansvaret. Det er hardt😞 Anonymkode: d3420...fae 1 21
Margeritt Skrevet 12. mai 2024 #2 Skrevet 12. mai 2024 Jeg var nettopp på jobbreise i 12 dager med barna hjemme for å passe hunden, de er like gamle som dine. Det gikk kjempefint 😃 Har også hatt størstedelen av ansvaret for dem siden de var små, så følte veldig på det å være langt borte over så lang tid. Men barna koset seg, laget seg mat, luftet hunden og kom seg på skolen. Kjempestolt mamma og kjempestolte barn da jeg kom hjem ❤️ 9 4 5
Nymerïa Skrevet 12. mai 2024 #3 Skrevet 12. mai 2024 Du må begynne i det små. 1 overnatning første gang og ikke så langt unna. Og så øker dere dette forsiktig. Og når det er snakk om 1 uke så er barna eldre, de har fått øve seg på å være hjemme uten deg også og du kan vurdere hvordan det går. Dette er ikke en enten-eller situasjon. 9 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #4 Skrevet 12. mai 2024 Hvorfor kan ikke barna få bli med? Anonymkode: 8adef...d8e 2 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #5 Skrevet 12. mai 2024 Jeg har ocd, noe som gjør at jeg er sikker på at noe kommer til å skje hvis ikke jeg passer på. Da barna var små hadde jeg det forferdelig, for om de var uten meg en plass såg jeg for meg alt som kunne skje, og i hodet mitt kom det til å skje noe også! Så jeg skjønner litt hvordan du har det. Det som hjelper meg er at ungdommene min er gode, snille, fornuftige og ærlige ungdommer. Jeg kan stole på de 100%. Eldste er snart 20, bor hjemme, og jeg vet han passer på småsøsknene sine, som er 14 og oppover. De passer seg jo selv, og er ansvarsfulle de også, men jeg har ham som en trygghet om de skulle skje noe. Før jeg drar bort går vi gjennom hva de skal gjøre om det feks begynner å brenne, om ukjente ringer på, om noen hører de er alene og skal ha fest der osv. De vet også at de kan gå til naboene når som helst om det skulle være noe. De vet jeg har ocd, og de forstår hvorfor jeg gjør dette. Jeg begynte med dette litt og litt. Dro bort en dag, så en natt, og til slutt kunne jeg være borte en uke (ifbm jobb). Jeg slapper mer og mer av nå, og de storkoser seg alene hjemme😁 Det er ikke så ofte, men det skjer inni mellom. Anonymkode: 4c498...43f 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #6 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor kan ikke barna få bli med? Anonymkode: 8adef...d8e Fordi jeg ønsker å dra alene på kjæreste tur nå som barna er så store. De kan lage mat og styrer seg selv,men det er visst noe skulle skje..at jeg sliter å slappe av.... Anonymkode: d3420...fae 7 7 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #7 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ocd, noe som gjør at jeg er sikker på at noe kommer til å skje hvis ikke jeg passer på. Da barna var små hadde jeg det forferdelig, for om de var uten meg en plass såg jeg for meg alt som kunne skje, og i hodet mitt kom det til å skje noe også! Så jeg skjønner litt hvordan du har det. Det som hjelper meg er at ungdommene min er gode, snille, fornuftige og ærlige ungdommer. Jeg kan stole på de 100%. Eldste er snart 20, bor hjemme, og jeg vet han passer på småsøsknene sine, som er 14 og oppover. De passer seg jo selv, og er ansvarsfulle de også, men jeg har ham som en trygghet om de skulle skje noe. Før jeg drar bort går vi gjennom hva de skal gjøre om det feks begynner å brenne, om ukjente ringer på, om noen hører de er alene og skal ha fest der osv. De vet også at de kan gå til naboene når som helst om det skulle være noe. De vet jeg har ocd, og de forstår hvorfor jeg gjør dette. Jeg begynte med dette litt og litt. Dro bort en dag, så en natt, og til slutt kunne jeg være borte en uke (ifbm jobb). Jeg slapper mer og mer av nå, og de storkoser seg alene hjemme😁 Det er ikke så ofte, men det skjer inni mellom. Anonymkode: 4c498...43f Samme er mine. rolige,skoleflinke,drikker ikke osv. Jeg lager nærmest lister bare jeg er borte en natt 20minutter unna hos kjæresten😅 Men dette med utlandet da...Men en gang må bli den første.... Hadde jeg bare hatt noen i nærheten om noe skjer... Ts Anonymkode: d3420...fae 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #8 Skrevet 12. mai 2024 Er de 16 og 18 år, er de ikke barn lenger. De burde greie seg fint alene, mens mor drar på en velfortjent ferie. Det er helt vanlig flere plasser i Norge å bo på hybel ved 16 årsalderen. 18 åringen er myndig. Kos deg masse på kjærestetur med god samvittighet! Dette har både du og "barna" godt av. Anonymkode: e4237...509 15 6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #9 Skrevet 12. mai 2024 Ser at dette er vanskelig for deg, men her er det du som trenger å slippe taket. Det ene barnet ditt er faktisk voksen og kan gjøre som hen vil. Betyr ikke at hen gjør det da. Ender med at du kveler barna dine om du ikke klarer å slippe taket. Anonymkode: 14dc2...86f 5 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #10 Skrevet 12. mai 2024 Snakk med barna. Hva tenker dem? Jeg og mannen skulle dra på tur. Ei uke. Jeg fikk min mor til å bo til oss. Vi bor langt unna vi også. Men da sa barna. Hvorfor kan vi ikke være hjemme alene? Vi klarer det. Så tenkte jeg. Ja hvorfor ikke? Jeg mener største var da 16 år og minsta 14. det gikk så bra. Dem stor kosa seg. Anonymkode: 8678e...010 5 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #11 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er de 16 og 18 år, er de ikke barn lenger. De burde greie seg fint alene, mens mor drar på en velfortjent ferie. Det er helt vanlig flere plasser i Norge å bo på hybel ved 16 årsalderen. 18 åringen er myndig. Kos deg masse på kjærestetur med god samvittighet! Dette har både du og "barna" godt av. Anonymkode: e4237...509 Barna sier reis, og ja eldste har straks lappen (mangler oppkjøring) samt er jo voksen sånnsett,myndig. Tror bare jeg bærer dette enorme ansvaret jeg plutselig fikk da de var små med meg, at med min uflaks skjer det noe så blir det flere år i terapi for meg. Vanskelig å forklare som helt alene med dette ansvaret har jeg alltid levd i "beredskap" fordi det er ingen andre å få hjelp av. Men inni meg gleder jeg meg til de flytter ut, bare det å føle jeg er fri litt.... For mennesker som gjerne har familie eller en barnefar barna er hos forstår nok ikke dette og vil nok synes jeg bare klager,men det er OK. De som har levd som meg forstår... Ts Anonymkode: d3420...fae 7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #12 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Snakk med barna. Hva tenker dem? Jeg og mannen skulle dra på tur. Ei uke. Jeg fikk min mor til å bo til oss. Vi bor langt unna vi også. Men da sa barna. Hvorfor kan vi ikke være hjemme alene? Vi klarer det. Så tenkte jeg. Ja hvorfor ikke? Jeg mener største var da 16 år og minsta 14. det gikk så bra. Dem stor kosa seg. Anonymkode: 8678e...010 Ingen som kan bo hos oss. Har ingen. Men ja har pratet med barna,de sier reis. De har klart seg helg alene ,men har da vært 20 minutt unna hos min kjæreste. Ts Anonymkode: d3420...fae 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #13 Skrevet 12. mai 2024 Hvis du opplever de som greie og rasjonelle, kjør på! Var helt normalt da jeg var 16+ at foreldre kunne reise på ferie uten oss, slik at vi fikk henge med venner hjemme og kose oss (og jobbe!) Var gjerne borte 2-3 uker. Vi kom oss på sommerjobben grytidlig om morran, handlet matvarer, rydda og vaska, og koste oss uten foreldremas, he he. En del 16åringer blir jo hybeltakere når de går på VGS, så å klare seg alene er da ikke noe stress. I hvertfall ikke en 18åring! Du skal ikke ha noe slags dårlig samvittighet. Tipper de syns det blir kjempedeilig med foreldrefri. Anonymkode: 7741b...c44 1 4
Trolltunge Skrevet 12. mai 2024 #14 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fordi jeg ønsker å dra alene på kjæreste tur nå som barna er så store. De kan lage mat og styrer seg selv,men det er visst noe skulle skje..at jeg sliter å slappe av.... Anonymkode: d3420...fae Da må du jobbe med deg. Barna er store nok. Vi har dratt på helgetur siden tvillingene våre var 15 år. Sist vi hadde barnevakt var de 14 år, og dødsfornærmet over å få barnevakt. Ikke mer var klar beskjed. 15 år gammel måtte ene dra på hybel for vgs, og det ble også vanskelig å argumentere mot at han kunne bo alene hele uka, men de kunne ikke være alene en helg, selv om de er ansvarlige og greie. Så vi prøvde, og det gikk glimrende. Ferdig med barnevakt! Ved en anledning var vi borte da gutten falt på moped og måtte på legevakten. Da føltes det ikke greit å være borte, men vi og mor til en venn har avtale om å stille opp for hverandre om noe skjer, så det var ikke egentlig noe problem utover å føle at man burde vært der. Hvilket jeg antar er en følelse som alltid vil være der dersom noe skjer, uansett hvor gamle de blir, men som likevel ikke kan være noe som medfører at vi ikke våger å leve og oppleve annet enn å sitte hjemme. (Gutten kom seg til legevakten selv, men mor til kameraten ble informert og var klar til å "rykke ut". Det var en trygghet å vite. Kanskje du kan avtale noe lignende med foreldre til venner av dine barn?) 2 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #15 Skrevet 12. mai 2024 Bodde alene da jeg var 15 år 😅 Hadde reist. Barna har vel venner m/foreldre de kan kontakte om noe går skeis? Evt nabo. Anonymkode: 31628...76a 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #16 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Fordi jeg ønsker å dra alene på kjæreste tur nå som barna er så store. De kan lage mat og styrer seg selv,men det er visst noe skulle skje..at jeg sliter å slappe av.... Anonymkode: d3420...fae Sp du for kjæreste og da kan barna bli hjemne? Spesielt . Men nei jeg hadde ikke dratt fra 16 åring Anonymkode: 8adef...d8e 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #17 Skrevet 12. mai 2024 28 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor kan ikke barna få bli med? Anonymkode: 8adef...d8e Fordi hun vil pule med den nye kjæresten vel. Anonymkode: 8f3f9...b2f 2
Nokia Skrevet 12. mai 2024 #18 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sp du for kjæreste og da kan barna bli hjemne? Spesielt . Men nei jeg hadde ikke dratt fra 16 åring Anonymkode: 8adef...d8e Du må slutte. Det høres ut på deg som om det er aldeles unaturlig at voksne folk har lyst til å dra på tur sammen alene, uten barn. Det er det altså IKKE. Og klart man kan dra fra en 16-åring, spesielt når situasjonen er som den er. Kjære TS, slipp taket i den dårlige samvittigheten din (som du ikke fortjener å ha) og dra på tur. Det kommer til å gå helt bra - og du kommer til å få en fin tur dersom du klarer å slippe taket litt. Reis med god samvittighet! 10 1 7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #19 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Dere som hat barnefedre og familie er heldige. Vi er ikke nødvendigvis heldige, vi har bare tatt mye bedre valg her i livet. Anonymkode: 20baa...751 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #20 Skrevet 12. mai 2024 Hvorfor utlandet? Tenker det er lurt å være 1-2 t. unna i tilfelle sykdom, ulykker. Mange fine steder, spa, historiske hoteller her i Norge. Anonymkode: 7e1a7...64f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå