Gå til innhold

.Hvorfor tar ikkje folk ansvar å registrer dyre sykler m.m ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om sykkeltyverier

I Norge stjeles det årlig 60.000 sykler til en verdi av 300 millioner kroner. Forsikringselskapene betaler årleg ut stor summer i tapte gjennstander på grunn av "sløve hjerner" og noen må betale regningen.

Dyr sykkel funnet !

Bor nokså sentralt m/  en nokså tarfikkert veg forbi eigedomen.  Rett ofte oppdager en stjålne sykler, og til dels  dyre sykler som er blitt stjålet, og forsøker å sjekke om syklen er registrert i eit eller annet sykkelregister igjennom rammenr. 

Oppsiktsvekkende har  ingen av syklene  noen gang fått treff på igjennom sykkelregiisteret , og velger i neste omgang å avbilde  syklene  legge bildene utpå FB. men  har aldri fått noen respons.  Regner med eier har meldt syklen stjålet, og forlengst fått utbetalt forsikringspenger, og da bryr de seg selvsagt ikkje. 

Hva er så årsaken til at folk gir blaffen i å registrere sine sykler, og verdigjennstander ? 

Dersom ein dyr sykkel ikkje er registrert i eit sykkelregister bør det innebere betydeleg vakorting i forsikringsutbetalingen 

Anonymkode: 2c282...68d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min sykkel var registrert og det hjalp ikke en døyt. 🤷‍♀️ Nåværende sykkel er også registrert men det har vært masse tull med det sykkelregisterey etter Falck sitt ble kjøpt opp så jeg vet ikke om det reelt er registrert eller ei. 

Anonymkode: 0fd8c...ea6

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Klart det, kriminelle har ingen skyld.

Anonymkode: 66605...092

Skrevet

Hvilken tjeneste anbefales da? Finnes flere enn Falck sykkelregister, som var enerådende på markedet før

Skrevet

Jeg har min registrert hos Naf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Min sykkel var registrert og det hjalp ikke en døyt. 🤷‍♀️ Nåværende sykkel er også registrert men det har vært masse tull med det sykkelregisterey etter Falck sitt ble kjøpt opp så jeg vet ikke om det reelt er registrert eller ei. 

Anonymkode: 0fd8c...ea6

Eit  søk på nett viser at det finnes en drøss med sykkelregister og altfor tungvint å drive søk på alle.  Har  lagd merke til at mange har  dyre sykler stående   lett synlige utan lås v/ boliger, og lite omtenksomt.  Omfanget av sykketyverier vitner vel om at mange er sløve i forhold til det å ta vare på ting og tang , og forsikringselskapene bør begynne  å skjerpe seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper jo ikke å ha registrert den, hvis den aldri blir funnet av noen som gidder å melde fra/søke i registeret. Min sykkel ble stjelt fra en låst bod. Aldri funnet igjen. Mistenker at den ligger på havbunnen utfor kaia.

Anonymkode: 5dbd9...62c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble frastjålet min flotte og dyre sykkel som var registrert, det hjalp meg ingenting. Eneste jeg oppnådde med registrering var mas over telefon og mail om å kjøpe mer og dyrere produkter som de tilbydde. 

Anonymkode: e9486...9d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ble frastjålet min flotte og dyre sykkel som var registrert, det hjalp meg ingenting. Eneste jeg oppnådde med registrering var mas over telefon og mail om å kjøpe mer og dyrere produkter som de tilbydde. 

Anonymkode: e9486...9d7

Mange sykler som blir stjelt er bestillingsverk fra utenlanske bander, og om kommer de seg utav landet kan ein ikkje påregne eit sykkelregister i  Norge har noen verdi. El, sykler er kostbare, og  attraktivt tyvegods og lett omsetteleg i  utlandet. 

Eit familiemedlem  ble også frastjålet sin l 14 dager gamle sykkel  etter den var tatt i bruk selv om den var omhyggeleg låst. Omfanget at sykkeltyverier har eksplodert  i Norge   de senere årene, og  kanskje har nordmenn noe å lære av danskene der omfanget og  bruk av sykler er langt større en i Norge. Myndighetene bygger gang og sykkelveier, og det oppfordres til mer bruk av sykkel bla. av miljøhenyn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...