AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #21 Del Skrevet 12. mai 2024 Her jobber heile nabolaget uansett høytid 😅🤩 Anonymkode: 801b8...164 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #22 Del Skrevet 12. mai 2024 Når jeg leser sånne tråder, humrer jeg litt for meg selv og tenker for noen pussige typer vi nordmenn er 🤭 Vi liker jo å anse oss selv som tilhørende blandt de landene som ligger på toppen i utviklingen blandt moderne samfunn. Samtidig som vi aldri klarer å gi slipp på enkelte utdaterte lover som stadig skaper diskusjon (og vi elsker å delta i disse) rundt uttrykk som "å bevare hverdagsfreden" 🙈 Anonymkode: 3088a...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diverse Skrevet 12. mai 2024 #23 Del Skrevet 12. mai 2024 Jeg synes faktisk det er deilig med en dag i uken uten støy fra alskens bråkete verktøy og hageredsakper. Så jeg slår et slag for å holde bråket til de seks andre dagene i uka.😊 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappy Skrevet 12. mai 2024 #24 Del Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er bare i dag jeg har mulighet til å klippe plenen. Er det greit, eller er det brudd med alminnelig folkeskikk, eller til og med forbudt? Anonymkode: 6714c...4b2 Jeg hadde ikke brydd meg om folk klipper plenen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #25 Del Skrevet 13. mai 2024 For meg må du bare bruke gressklipper. Synes det er mye kjekkere å se at det er liv utenfor, enn at alt skal være deprimerende musestille! Slik vi lever vårt liv, er det søndagene Vinhar mest tid til å gjøre ting utenfor. Vi graver ikke med gravemaskin på en søndag, liksom, men helt vanlige ting bør man tåle. Til de som ikke tåler dette: er det virkelig så plagsomt at naboen har gressklipper eller vasker bilen på en søndag? Hvordan ser dere da på bilkjøring? Dere lar bilen selvsagt stå hele søndagen? Og har dere barn; får de da beskjed om å ikke hyle og skrike ute? Barnebråk hvor det er hyling og skriking - det er støyende det og grusomt å høre på… men jeg klager ikke likevel. Tåler litt Anonymkode: c7f41...445 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diverse Skrevet 13. mai 2024 #26 Del Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): For meg må du bare bruke gressklipper. Synes det er mye kjekkere å se at det er liv utenfor, enn at alt skal være deprimerende musestille! Slik vi lever vårt liv, er det søndagene Vinhar mest tid til å gjøre ting utenfor. Vi graver ikke med gravemaskin på en søndag, liksom, men helt vanlige ting bør man tåle. Til de som ikke tåler dette: er det virkelig så plagsomt at naboen har gressklipper eller vasker bilen på en søndag? Hvordan ser dere da på bilkjøring? Dere lar bilen selvsagt stå hele søndagen? Og har dere barn; får de da beskjed om å ikke hyle og skrike ute? Barnebråk hvor det er hyling og skriking - det er støyende det og grusomt å høre på… men jeg klager ikke likevel. Tåler litt Anonymkode: c7f41...445 Jeg skrev at det er deilig med en dag i uka med mindre støy,. Det betyr ikke at jeg ikke tåler lyd og jeg klager heller ikke om folk bråker. Jeg kjører ikke bil og mitt barn er oppdratt til å prate med normalt stemmevolum, ikke skrike til enhver tid. Jeg skjønner heller ikke hvorfor barn på død og liv må skrike hele tiden, men jeg aksepterer at det er sånn det er. At folk lever og lager lyd rundt meg tåler jeg helt fint. Men av og til er det deilig med litt ro. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #27 Del Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 10.14): Det er bare i dag jeg har mulighet til å klippe plenen. Er det greit, eller er det brudd med alminnelig folkeskikk, eller til og med forbudt? Anonymkode: 6714c...4b2 MÅ du spørre om det? Du vet egentlig svaret, ikke sant? Anonymkode: e7f75...f5e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #28 Del Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 10.20): Tenker at det er en tradisjon som henger igjen. Bryr meg ikke om naboen klipper gresset på søndag. Dør ikke av å høre gressklipperen en times tid. Anonymkode: b776e...bca Du dør ikke av å nyte stillheten en søndag heller. AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 10.20): Ja, her stor det jo at larmen, f eks av motorgressklipper, må foregå i nærheten av gudstjenestested/kirke for å være ulovlig. Så hvis jeg ikke bor nær en kirke og ikke klipper under kirketiden er det greit. Men det kan likevel være at det regnes som ugreit? ts Anonymkode: 6714c...4b2 Du unnlater å lese det første da ; " På helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm." Loven gjelder overalt den! Anonymkode: e7f75...f5e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #29 Del Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 10.22): Kommer an på hvordan du bor. Bor du i boligfelt/borettslag, og det er tett mellom naboene, er det ikke lov. Det er brudd på "helligdagsfreden" og kan teoretisk bli politianmeldt. Lite sannsynlig, men. Bor du på bygda med lite naboer er det mer ok, bonden her er i full gang med å pløye jordet, de kan ikke ta hensyn til alle helligdagene. https://www.klikk.no/bolig/hage/helligdagsfred-regler-for-stoy-pa-helligdagene-7028011 Også er jeg litt imponert over at du bor et sted der gresset er langt nok til å bli klippet allerede! Her har det såvidt blitt grønt! (Østlandet) Anonymkode: 44e47...259 Vi har klippet plenen 3 ganger allerede 😅 Bor på vestlandet. Anonymkode: 3b022...a35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 14. mai 2024 #30 Del Skrevet 14. mai 2024 Kjør på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #31 Del Skrevet 14. mai 2024 16 hours ago, AnonymBruker said: MÅ du spørre om det? Du vet egentlig svaret, ikke sant? Anonymkode: e7f75...f5e Jeg visste ikke om det bryter med folkeskikk eller ikke nei. Jeg MÅTTE ikke spørre, men jeg ville fordi jeg lurte på hva andre folk mener om dette - kanskje meningene her inne samsvarer noenlunde med meningene til mine naboer. Anonymkode: 6714c...4b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #32 Del Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 10.20): Ja, her stor det jo at larmen, f eks av motorgressklipper, må foregå i nærheten av gudstjenestested/kirke for å være ulovlig. Så hvis jeg ikke bor nær en kirke og ikke klipper under kirketiden er det greit. Men det kan likevel være at det regnes som ugreit? ts Anonymkode: 6714c...4b2 Ugreit? Bare om du dropper det slik at noen andre må ta din jobb. Forstår du ikke klipper på en søndag, men om det var siste dagen du skulle klippe, og du ikke gjorde det, så ta det heller på mandag slik at ikke neste mann må ta dobbelt opp med oppgaver. Jeg opplevde nylig at en i borettslaget her lurte seg unna fordi det var "søndag" siste dagen han kunne klippe. Det var ingen som forhindret vedkommede til å ta det på mandag utenom egotisme og latskap. Anonymkode: 999b2...fff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #33 Del Skrevet 15. mai 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Ugreit? Bare om du dropper det slik at noen andre må ta din jobb. Forstår du ikke klipper på en søndag, men om det var siste dagen du skulle klippe, og du ikke gjorde det, så ta det heller på mandag slik at ikke neste mann må ta dobbelt opp med oppgaver. Jeg opplevde nylig at en i borettslaget her lurte seg unna fordi det var "søndag" siste dagen han kunne klippe. Det var ingen som forhindret vedkommede til å ta det på mandag utenom egotisme og latskap. Anonymkode: 999b2...fff Jeg bor ikke i borettslag, dette var min egen hage, så hvis ikke jeg klipper blir den aldri klippet. Anonymkode: 6714c...4b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #34 Del Skrevet 15. mai 2024 Her vi bor tror jeg naboene hadde reagert, har du en mer lydløs elektrisk gressklipper så kanskje. Anonymkode: 05ca1...93c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #35 Del Skrevet 15. mai 2024 Kjør på med klipping og annet hus-hagearbeid. Folk må jo jobbe seg ihjel gjennom uka, og har lørdager og søndager til å kunne gjøre slikt på. Anonymkode: f1801...da8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #36 Del Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg bor ikke i borettslag, dette var min egen hage, så hvis ikke jeg klipper blir den aldri klippet. Anonymkode: 6714c...4b2 Er det søndag eller aldri da? Anonymkode: 999b2...fff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #37 Del Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det søndag eller aldri da? Anonymkode: 999b2...fff Slik blir det her med jobb, barn og fritidsaktiviteter Anonymkode: f1801...da8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #38 Del Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 10.22): De reglene der ble laget den gangen folk jobbet man-fra 0800-16.00.....så jeg anser disse lovene som utdaterte. Jeg klipper plenen når jeg synes det er behov uavhengig av dag. Anonymkode: d71e3...a92 Loven er fra 1995, så den er ikke så veldig gammel. Den er uansett gjeldene til den blir endret. Det er bare 2 partier som ønsker og fjerne den, og er argument fra alle de som ikke ønsker og endre det er jo nettopp det at vi i dag mer enn noen gang trenger en dag med ro. Det er derfor politiet har blitt strengere de 3 siste årene. Anonymkode: 083da...832 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #39 Del Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 10.28): Det er latterlig. Så lenge man gjør det på respektabel tid.. Ja, kl 6 på morningen er upassende. Kl 10 F.eks når de fleste har stått opp, hvorfor ikke? Bare man ikke snekrer grytidlig og sent, så det plager alle. Anonymkode: b776e...bca Kl 10 er for tidlig! Mine ungdommer og jeg sover fortsatt da. Anonymkode: 93351...d27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #40 Del Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kjør på med klipping og annet hus-hagearbeid. Folk må jo jobbe seg ihjel gjennom uka, og har lørdager og søndager til å kunne gjøre slikt på. Anonymkode: f1801...da8 Folk må jobbe seg ihjel gjennom uka og da ønsker de fred på søndag. Anonymkode: e7f75...f5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå