Gå til innhold

Er det lov å fakturere egen ektefelle?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er reglene her? Ville vært snakk om en jobb mannen min ønsker jeg skal gjøre som er relatert til yrket mitt. 

Lang historie, så tar det ikke her. Men det er snakk om noe som gjør at jeg ikke kan ta ordinære oppdrag i mitt personlige foretak på et par ukers tid. 

Han tjener som bare det... Og jeg går rundt som ei lus og er avhenging av inntekter i firmaet mitt for å kunne betale ut lønn. Ja er klar over masse ulemper og vi har fra før av felles økonomi og jeg lider ingen nød. Det er mer den følelsen av at jeg stadig blir stuck med gratis arbeid både som mannen min ønsker jeg skal gjøre, men også venninner glimter til av og til ++ flere. 

Anonymkode: 12d61...dc0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan du det.

Anonymkode: 6070b...d45

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvis det er firmaet ditt som skal gjøre jobben, så kan du det. Hvis det er du som privatperson, så er jeg mer usikker, men han bør iallfall kompensere tapet du får av å ta to uker fri fra jobben for å hjelpe ham.

Anonymkode: b4915...aae

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du gjør en reell jobb som arbeidstager så kan du selvfølgelig det. Hvis det er snakk om vanlig husarbeid, matlaging, sex o.l. så kan du selvfølgelig ikke.

Anonymkode: b9421...093

Skrevet

Selvsagt kan du fakturere. 

Jeg tror mannen din vil se rart på deg hvis du sier at du vil betale 50-60 % skatt av verdien av arbeidet. Som er det du i praksis sier hvis du sier du ønsker å fakturere. 

En annen ting er at for mange typer arbeid du gjør som er nært knyttet til din yrkesutøvelse så er det også plikt til å ta det med som inntekt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan er reglene her? Ville vært snakk om en jobb mannen min ønsker jeg skal gjøre som er relatert til yrket mitt. 

Lang historie, så tar det ikke her. Men det er snakk om noe som gjør at jeg ikke kan ta ordinære oppdrag i mitt personlige foretak på et par ukers tid. 

Han tjener som bare det... Og jeg går rundt som ei lus og er avhenging av inntekter i firmaet mitt for å kunne betale ut lønn. Ja er klar over masse ulemper og vi har fra før av felles økonomi og jeg lider ingen nød. Det er mer den følelsen av at jeg stadig blir stuck med gratis arbeid både som mannen min ønsker jeg skal gjøre, men også venninner glimter til av og til ++ flere. 

Anonymkode: 12d61...dc0

La meg gjette. Du jobber med grafisk design. Har gjennom årene fått ganske mange spørsmål selv om jeg "ikke bare kan lage" ditt og datt. Alt fra stash til bryllup, innbydelser, menyer og det som er. Nei, det er ikke "bare". Det er en jobb som krever ganske mye. Hvis ikke kan de får gjøre det sjæl i Word 😁

Anonymkode: 2e862...16c

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen som kan hindre deg å fakturere ektefellen.

Du kan til og med fakturere deg selv

Anonymkode: 79c00...36c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er ingen som kan hindre deg å fakturere ektefellen.

Du kan til og med fakturere deg selv

Anonymkode: 79c00...36c

Jeg gjør det. Eller firmaet mitt fakturerer meg. 

Anonymkode: e7680...8a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...