Diana Skrevet 12. mai 2024 #1 Del Skrevet 12. mai 2024 Jeg skal endelig spandere på meg selv en ferie i sommer eller i slutten av september. Jeg snakket med min søster, og hun anbefalte å kjøpe kun flybilletter og heller finne ett billigere sove alternativ. Siden man likevel bare er innom for å sove. Men, hun reiser alltid sammen med venner og og har tryggheten i gruppe på flere personer. Hva anbefales for oss som reiser alene? Eller går det kanskje mer på preferanser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #2 Del Skrevet 12. mai 2024 Jeg føler meg tryggere på hotell enn på Airbnb. Du vet aldri hvem som har nøkkel/tilgang til en Airbnb-leilighet. Det kan både være en creepy host, eller tidligere gjester. Anonymkode: 0bb12...4f5 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #3 Del Skrevet 12. mai 2024 Jeg foretrekker hotel. Det gir meg en trygg base. Jeg velger stort sett fire stjernes hoteller for å få den komforten jeg ønsker. I Norden er tre stjerner tilstrekkelig. Jeg har aldri kjøpt andre reiser enn reise og overnatting hver for seg, så har ikke annen erfaring. Pakkereiser kan sikkert bli billigere. Anonymkode: c252a...d9b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 12. mai 2024 #4 Del Skrevet 12. mai 2024 Airbnb gir mer privatliv. Utenfor Europa ville jeg bodd på hotell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #5 Del Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg føler meg tryggere på hotell enn på Airbnb. Du vet aldri hvem som har nøkkel/tilgang til en Airbnb-leilighet. Det kan både være en creepy host, eller tidligere gjester. Anonymkode: 0bb12...4f5 Det er en mye større risiko på hotell. Hvem som helst i resepsjonen + en del flere kan når som helst programmere en nøkkel. Jeg har også opplevd at en mann bare kom gående inn på rommet mitt, resepsjonen hadde surret/blingset og gitt han mitt rom (femstjerners hotell). Mange dører går heller ikke i lås før det har gått noen sekunder, da er du ganske sårbar på rommet. Booker du en superhost med gode reviews er AirBnB vel så trygt. Anonymkode: 41cb4...ed6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #6 Del Skrevet 12. mai 2024 Hotell. AirBnB er så mye scam og juks. De kan komme inn når som helst, det kan være kameraer, ingen sikkerhet/brannsikkehet, rommet er sikkert ikke en branncelle slik hotellrom skal være, etc. På de fleste oppegående hotell er det ordentlige ansatte som passer på, som du kan henvende deg til når som helst. På AirBnB er det bare sjalabais og texas. Anonymkode: b07d3...e96 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #7 Del Skrevet 12. mai 2024 Jeg foretrekker nok hotell/bed and breakfast. Da kan man få hjelp om man trenger det, skjer det noe uforutsett er de gjerne mer fleksible ift innsjekking/utsjekking. Har allikevel bodd på Airbnb i et par byer hvor det har vært vanskelig å finne hotell som var både rimelig, godt og sentralt, og jeg har bare greie erfaringer med vertene jeg har møtt. Anonymkode: a473e...e96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #8 Del Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hotell. AirBnB er så mye scam og juks. De kan komme inn når som helst, det kan være kameraer, ingen sikkerhet/brannsikkehet, rommet er sikkert ikke en branncelle slik hotellrom skal være, etc. På de fleste oppegående hotell er det ordentlige ansatte som passer på, som du kan henvende deg til når som helst. På AirBnB er det bare sjalabais og texas. Anonymkode: b07d3...e96 Hvor mange AirBnBs har du bodd på? Anonymkode: 41cb4...ed6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #9 Del Skrevet 12. mai 2024 Jeg reiser mye, både alene og med andre. Foretrekker helt klart hotell når jeg reiser alene, det gjelder både i inn- og utland. Opplever det som veldig trygt og jeg bor mye på hotell alene både privat og på jobb. Mest i Norge, men har også reist alene til mange storbyer i utlandet. Når jeg reiser sammen med andre kan Airbnb være greit, men har litt varierende erfaringer med det. Har alltid lest oss godt opp på forhånd ang anbefalinger, men har opplevd litt diverse i forhold til både standard, renhold og trygghet. Forrige gang vi brukte airBnB var i London og det var ganske bra i forhold til mange andre steder jeg har vært. Får vondt i magen av å tenke på hvordan vi har bodd bla i Miami og flere steder i Portugal. Var veldig bra i Skotland. Så det varierer. Er alltid mer spent og usikker når jeg låser meg inn i en airBnB leilighet enn på hotell. Så jeg velger hotell alene, alltid der det er døgnåpen resepsjon. Anonymkode: 2f8f4...6cc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #10 Del Skrevet 12. mai 2024 16 hours ago, AnonymBruker said: De kan komme inn når som helst, det kan være kameraer, ingen sikkerhet/brannsikkehet, rommet er sikkert ikke en branncelle slik hotellrom skal være, et Det kan jo like gjerne skje på et hotell .. Kun gode erfaringer med AirBnb. Brukt det i Norge , Danmark, Polen, England, Ungaren, Østerrike, Italia, Spania og Tsjekkia. Liker å ha kjøleskap, mulighet for å vaske tøy og bo mer blant lokale. Derfor liker jeg AirBnb. Anonymkode: f5e2c...5d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 12. mai 2024 #11 Del Skrevet 12. mai 2024 Diana skrev (18 timer siden): Jeg skal endelig spandere på meg selv en ferie i sommer eller i slutten av september. Jeg snakket med min søster, og hun anbefalte å kjøpe kun flybilletter og heller finne ett billigere sove alternativ. Siden man likevel bare er innom for å sove. Men, hun reiser alltid sammen med venner og og har tryggheten i gruppe på flere personer. Hva anbefales for oss som reiser alene? Eller går det kanskje mer på preferanser? Jeg foretrekker leilighetshotell. Da har man kjøkken og kan lage sin egen middag i leiligheten. Som en over her skreiv, så ville jeg holdt meg unna airbnb, man vet aldri hva man kan få der. Jeg hadde nok også vært sikker på at det hotellet jeg bestiller er med i en kjede, altså at det ikke er en såkalt "selvstendig vert". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 13. mai 2024 #12 Del Skrevet 13. mai 2024 Aldri hatt dårlige erfaringer med Airbnb personlig, men bruker ofte dette om jeg skal være et sted over uker/måneder. Om man har ferie og ønsker å slappe av, spise ute og komme hjem til et rent og ryddet rom er hotel å foretrekke. Ellers så er airbnb generelt trygt å bruke. (Også utenfor Europa). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #13 Del Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 5.35): Jeg føler meg tryggere på hotell enn på Airbnb. Du vet aldri hvem som har nøkkel/tilgang til en Airbnb-leilighet. Det kan både være en creepy host, eller tidligere gjester. Anonymkode: 0bb12...4f5 Dette, og så er man omtrent garantert å få med seg veggedyr hjem fra en Airbnb-leilighet. Anonymkode: d7a5e...111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #14 Del Skrevet 13. mai 2024 Reiser du alene er det tryggere med hotell. Endel Airbnb-steder har installert skjulte kamera. Hvor creepy utleiere har video av deg når du sitter å driter og står i dusjen. Anonymkode: 1a0f5...41c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #15 Del Skrevet 13. mai 2024 On 5/12/2024 at 7:06 AM, AnonymBruker said: Det er en mye større risiko på hotell. Hvem som helst i resepsjonen + en del flere kan når som helst programmere en nøkkel. Jeg har også opplevd at en mann bare kom gående inn på rommet mitt, resepsjonen hadde surret/blingset og gitt han mitt rom (femstjerners hotell). Mange dører går heller ikke i lås før det har gått noen sekunder, da er du ganske sårbar på rommet. Booker du en superhost med gode reviews er AirBnB vel så trygt. Anonymkode: 41cb4...ed6 Det er derfor du skal låse døren fysisk også, ikke bare stole på den "automatiske" dørlåsen. Da slipper du å tenke på det! Anonymkode: d0430...2dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #16 Del Skrevet 13. mai 2024 Kjøp et bra hotel selv du Mye tryggere, lett å bestille selv. Lær deg å bestille fly og hotel selv AirBnb? Aldri livet! Anonymkode: 2efb5...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #17 Del Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg reiser mye, både alene og med andre. Foretrekker helt klart hotell når jeg reiser alene, det gjelder både i inn- og utland. Opplever det som veldig trygt og jeg bor mye på hotell alene både privat og på jobb. Mest i Norge, men har også reist alene til mange storbyer i utlandet. Når jeg reiser sammen med andre kan Airbnb være greit, men har litt varierende erfaringer med det. Har alltid lest oss godt opp på forhånd ang anbefalinger, men har opplevd litt diverse i forhold til både standard, renhold og trygghet. Forrige gang vi brukte airBnB var i London og det var ganske bra i forhold til mange andre steder jeg har vært. Får vondt i magen av å tenke på hvordan vi har bodd bla i Miami og flere steder i Portugal. Var veldig bra i Skotland. Så det varierer. Er alltid mer spent og usikker når jeg låser meg inn i en airBnB leilighet enn på hotell. Så jeg velger hotell alene, alltid der det er døgnåpen resepsjon. Anonymkode: 2f8f4...6cc Det er jo mest en følelse. Jeg reiser mye alene i jobb, og mye sammen med mannen fritid. Føler meg jo ikke tryggere bare fordi han er der. Om noen først bryter seg inn med onde hensikter er det jo lite han får gjort. Anonymkode: 41cb4...ed6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #18 Del Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kjøp et bra hotel selv du Mye tryggere, lett å bestille selv. Lær deg å bestille fly og hotel selv AirBnb? Aldri livet! Anonymkode: 2efb5...b32 Har du prøvd? Avslutter nettopp et opphold på to uker nå. Fantastisk leilighet, rent og moderne, solrik balkong, sentral, og alt av utstyr til kjøkken og vaskemaskin. Der hvor hotell kun har et nøkkelkort som mange har tilgang til å lage, har døra her både lås og sikkerhetslås, og lenke. Anonymkode: 41cb4...ed6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #19 Del Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det er derfor du skal låse døren fysisk også, ikke bare stole på den "automatiske" dørlåsen. Da slipper du å tenke på det! Anonymkode: d0430...2dc Mange steder har ikke denne muligheten. Og den kan uansett overstyres, noe annet ville vært ulovlig på grunn av brannsikkerhet etc. Anonymkode: 41cb4...ed6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #20 Del Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har du prøvd? Avslutter nettopp et opphold på to uker nå. Fantastisk leilighet, rent og moderne, solrik balkong, sentral, og alt av utstyr til kjøkken og vaskemaskin. Der hvor hotell kun har et nøkkelkort som mange har tilgang til å lage, har døra her både lås og sikkerhetslås, og lenke. Anonymkode: 41cb4...ed6 Da har utleier to uker med video hvor du sitter på dass og står i dusjen.. Anonymkode: 1a0f5...41c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå