Gå til innhold

163 og 49 kg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde et tøft samlivsbrudd hvor jeg forlot en voldelig mann, bare for å bli terrorisert av han i tiden etter. Jeg mistet helt matlysten å gikk ned fra 69 kg til 52 kg på noen mnd. Etter den store vektnedgangen begynte jeg og trene for å få andre ting å tenke på, har alltid trent lett men så at jeg tapte vekt under trening, vet jo at muskler veier mer så hadde håpet å gå litt opp. Nå går bare vekten ned, veide meg for noen dager siden å var 49 kg, har di to siste ukene prøvd å spise mer for å gå opp, men vekta går bare ned. 
spiser en skive til frokost, baguett eller pølse i brød til lunsj, til middag spiser jeg en porsjon med mat, potetgull på ettermiddagen og 2 skiver med smør og ost på kvelden, noen gang spiser jeg mellom potetgullet og kveldsmat.

er ellers i god form, har god arbeidskapasitet og har fin energi etter jobb, men legger ikke på meg, er redd for å gå mer ned i vekt nå

Anonymkode: fe7ce...22b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 6cm høyere en deg og har vært et sted i mellom 49-53 i 20 år. Var nede i 46 rett etter fødsel, tok litt tid før jeg klarte å gå opp til normalen, du må gi kroppen litt tid til å stabilisere seg. 😊

Skrevet

Prøv drikk proteinshaker i tillegg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du spiser altfor lite og har et dårlig kosthold. Det blir ikke muskler/fett på kroppen av å spise én skive til frokost, potetgull og litt middag.

Vet ikke hva du trener, men er det styrke må du spise mye proteiner, fett og karbohydrater.

Jeg er 59/60 kg og 174 høy og trener styrke.

I går trente jeg og dette spiste jeg:

Frokost: En middels porsjon havregrøt blandet med hirseflak, 1ss gresskarkjerner, 1ss chiafrø, 1 ss linfrø kokes.

Toppet med blåbær, banan, 1 stor ss peanøttsmør og kanel.

Etter trening: Yt proteinshake, 2 spelt lomper med røkt ørret og avokado/salat+1 banan.

Middag:

380 g stekt kyllingfilet blandet med wokede grønsaker.

Lørdagsgodt:

1 pose popkorn, 1 pk smurte lefser, 1 rull smil sjokolade.

Kveldsmat:

2 skiver grovt speltbrød med peanøttsmør og skinke/hvitost+agurk.

Anonymkode: ac077...422

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde et tøft samlivsbrudd hvor jeg forlot en voldelig mann, bare for å bli terrorisert av han i tiden etter. Jeg mistet helt matlysten å gikk ned fra 69 kg til 52 kg på noen mnd. Etter den store vektnedgangen begynte jeg og trene for å få andre ting å tenke på, har alltid trent lett men så at jeg tapte vekt under trening, vet jo at muskler veier mer så hadde håpet å gå litt opp. Nå går bare vekten ned, veide meg for noen dager siden å var 49 kg, har di to siste ukene prøvd å spise mer for å gå opp, men vekta går bare ned. 
spiser en skive til frokost, baguett eller pølse i brød til lunsj, til middag spiser jeg en porsjon med mat, potetgull på ettermiddagen og 2 skiver med smør og ost på kvelden, noen gang spiser jeg mellom potetgullet og kveldsmat.

er ellers i god form, har god arbeidskapasitet og har fin energi etter jobb, men legger ikke på meg, er redd for å gå mer ned i vekt nå

Anonymkode: fe7ce...22b

Så bra du ble kvitt ham ❤️

Jeg har vært i samme situasjon, voldelig mann, 49 kg, 165 cm.

Årsaken var at ingenting usunt fristet, jeg spiste sunt og trente. Når jeg ikke var deppa lenger gikk jeg opp til normal vekt igjen. 

Noen lyspunkter fins det ia alle situasjoner, jeg var i det minste fin og ganske omsvermet🤣

Anonymkode: 4b4e9...099

AnonymBruker
Skrevet

Du er innenfor BMI. Jeg er 162 og veier 50 kg. Gjort hele mitt voksne liv. Men har hatt perioder jeg vil gå litt opp i vekt, men jeg får det rett og slett ikke til. Så har gitt opp. 

Anonymkode: f0aa1...49d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På 50 kg er du innenfor normalen på BMI, den 1 kg klassifiserer deg som undervektig i BMI, så altså ville jeg ikke tatt det så tungt. En kg til eller fra liksom. Hvis du trives der du er. Men du kan med fordel spise bedre, fokuser på nok proteiner og sunne fettkilder også pga treningen. 
Jeg har samme BMI som deg av samme grunn more or less, så jeg skjønner deg, jeg trener mye, og går fortsatt ned, prøver å fokusere på proteiner, sunne fettkilder og slikt, for å holde vekten oppe. Men det er ikke så lett nei. 

Anonymkode: 95599...c2e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 167 og har veid 49 kg etter at jeg begynte å løpe. Da var jeg veldig tynn.  

Anonymkode: 1aa74...37a

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke legger på deg så er jo svaret at du spiser for lite. Ville prøvd å legge til litt fett og nøtter, da er det fort gjort å få i seg mye energi uten å streve så mye.

Anonymkode: 783ed...820

AnonymBruker
Skrevet
Taluno skrev (18 timer siden):

Prøv drikk proteinshaker i tillegg.

☝️

– og i tillegg, ta creatin monohydrate. 😇

Anonymkode: ed9a0...220

AnonymBruker
Skrevet

Du spiser bare alt for lite mat. Særlig i forhold til at du trener. Bare juster opp maten til du ser på badevekten at det gir litt vektoppgang i løpet av en uke. F.eks ta opp frokost til 2 skiver, lunsj til 2-3 skiver, pass på at middagsporsjon er av god størrelse, behold kvelds og potetgullet ditt og legg gjerne inn noen mer snacks som frukt.

Anonymkode: 22df9...0cb

AnonymBruker
Skrevet

Hva du har på de skivene, er jo også av betydning. Ville som flere skriver her, fokusert på proteinkilder og gode fettkilder. Egg, avokado, fet fisk, nøtter/nøttepålegg osv. Næringsdrikker med høyt kalori- og proteininnhold kan være et supplement i en fase. 

Anonymkode: ebb25...e5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...