AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #1 Skrevet 12. mai 2024 Jeg dater en fyr, tidligere skrev han til meg gjennom hele dagen, nå svarer han kun om jeg skriver. Lar jeg vær å skrive så går det timer før jeg får en melding om det går bra. Orker ikke holde samtalen gående med kun svar på det jeg skriver. Har forsøkt si til han at jeg ikke kan være den som skriver hele tiden men da mener han livet skjer og han er opptatt. Han tar alltid inniativ til møter og kommer til meg hver mulighet han har, men jeg trenger mer enn 1 til 2 meldinger for dag frem til vi møtes fredager, hvordan få han til å forstå? Har forsøkt sagt det uten hell, og skriver sjeldent nå for at han skal våkne å gjøre noe, men er snart lei Anonymkode: 3381c...91c
kaiturid Skrevet 12. mai 2024 #2 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg dater en fyr, tidligere skrev han til meg gjennom hele dagen, nå svarer han kun om jeg skriver. Lar jeg vær å skrive så går det timer før jeg får en melding om det går bra. Orker ikke holde samtalen gående med kun svar på det jeg skriver. Har forsøkt si til han at jeg ikke kan være den som skriver hele tiden men da mener han livet skjer og han er opptatt. Han tar alltid inniativ til møter og kommer til meg hver mulighet han har, men jeg trenger mer enn 1 til 2 meldinger for dag frem til vi møtes fredager, hvordan få han til å forstå? Har forsøkt sagt det uten hell, og skriver sjeldent nå for at han skal våkne å gjøre noe, men er snart lei Anonymkode: 3381c...91c Spille kostbar syndromet.. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #3 Skrevet 12. mai 2024 14-åringer i puberteten sender meldinger hele tiden. Voksne mennesker har et mer avslappet forhold til dette. Anonymkode: 9cebc...5b7 5 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #4 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 14-åringer i puberteten sender meldinger hele tiden. Voksne mennesker har et mer avslappet forhold til dette. Anonymkode: 9cebc...5b7 Enig, nå bor vi 5 timer fra hverandre. Så meldinger er det vi har på hverdageb Anonymkode: 3381c...91c
Norja Skrevet 12. mai 2024 #5 Skrevet 12. mai 2024 Hvordan ser det ideelt sett ut for deg, da? Går det an å kanskje heller ringes 15-30 minutter på ettermiddagen eller kvelden, på vei hjem fra jobb eller før man legger seg? 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #6 Skrevet 12. mai 2024 Norja skrev (5 minutter siden): Hvordan ser det ideelt sett ut for deg, da? Går det an å kanskje heller ringes 15-30 minutter på ettermiddagen eller kvelden, på vei hjem fra jobb eller før man legger seg? Vi facetimer hver kveld når vi har lagt oss, men trenger nok mer enn det, er man sammen så ønsker man også å bruke tid sammen Anonymkode: 3381c...91c
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #7 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg dater en fyr, tidligere skrev han til meg gjennom hele dagen, nå svarer han kun om jeg skriver. Lar jeg vær å skrive så går det timer før jeg får en melding om det går bra. Orker ikke holde samtalen gående med kun svar på det jeg skriver. Har forsøkt si til han at jeg ikke kan være den som skriver hele tiden men da mener han livet skjer og han er opptatt. Han tar alltid inniativ til møter og kommer til meg hver mulighet han har, men jeg trenger mer enn 1 til 2 meldinger for dag frem til vi møtes fredager, hvordan få han til å forstå? Har forsøkt sagt det uten hell, og skriver sjeldent nå for at han skal våkne å gjøre noe, men er snart lei Anonymkode: 3381c...91c Voksne menn flest liker ikke å skrive, og gjør det mer av nødvendighet. Du får melding hver dag + facetime samtale. Anonymkode: 47071...b8e 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #8 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi facetimer hver kveld når vi har lagt oss, men trenger nok mer enn det, er man sammen så ønsker man også å bruke tid sammen Anonymkode: 3381c...91c Jeg tenker du heller bør fokusere på å fange opp skiftet her, at en fyr som var veldig på, nå har kun gått til den "takk det samme" delen, altså han svarer bare på det du sier eller initierer og det kommer ikke noe eget fra den kanten. Stopp opp og se hva som skjer her, det kan nemlig hende det ikke blir bedre og du bør være obs nå. At du VIL tekste gjennom dagen og ha mer kontakt kan du ikke tvinge frem når han er av. Hvis han er en av/på fyr så vil du bli kvitt dette fort. Hektende slitsomme psykiske forhold. Anonymkode: 836fa...88f
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #9 Skrevet 12. mai 2024 Langdistanse forhold er vanskelig. Men å tekste kontinuerlig gjennom dagen hver dag er intenst og egentlig litt umodent. Man kan ikke basere en relasjon på tekstmeldinger. Det er bare en variant av skjermavhengighet og en distraksjon. Å være avhengig av å høre "pip" på telefonen er ikke å ha et forhold. Det er å ha en dopaminavhengighet til trlefonen. Relasjoner må bygges personlig. Som minimum gjennom telefonsamtaler eller facetime. Sett deg ned og tenk på hva et forhold egentlig skal være. Jeg tror uansett at daten din enten blir sliten og lei av all støyen fra telefonen, eller at han egentlig er lei hele greia. Jeg vil tro de fleste vil foretrekke kvalitet i konsentrerte porsjoner heller enn en kontinerlig during fra telefonen med fjasete tekster. Anonymkode: a3b5a...d69 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #10 Skrevet 12. mai 2024 Flytt sammen, lev et normalt liv med berøring og samtaler daglig . Meldinger er et unødvendig onde. Anonymkode: b3d8b...62c 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #11 Skrevet 12. mai 2024 Høres utrolig slitsomt ut å skulle melde med noen dagen lang. Jeg hadde tidligere et avstandsforhold, vi hadde kontakt gjennom hele dagen i starten fordi vi var forelsket, men det roet seg naturlig etter en liten stund. Jeg ble sliten av så mye kontakt over telefon. Vi gikk over til å snakket stort sett en halvtime-time hver kveld, som jeg syntes var mye bedre. Ble slutt av helt andre grunner enn lite/mye kontakt. Anonymkode: a9941...f22 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå