Gå til innhold

Jeg ble kun invitert til konfirmasjonsselskapet ikke til kirken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen til min kjæreste/særboer skal konfirmeres neste helg, og jeg er kun invitert til selskapet og ikke til kirken.

Først tenkte jeg at det var fordi det ikke er plass til alle gjestene, og at hver konfirmant kun får ha med seg 3-4 stykker, men alle gjestene er invitert til kirken utenom meg, har jeg fått vite.

Jeg og faren har vært sammen i 6 år og jeg er med faren og gutten hver uke gutten er der, og vi har et fint forhold.

Moren er ikke så glad i meg fordi jeg er farens første kjæreste etter at han gikk fra henne for 7 år siden, men vi ble sammen nesten 1 år etter at det ble slutt mellom de.

Det er moren som har sendt ut invitasjoner, og har kun spurt faren hvem som bør komme fra guttens familie.

Gutten sier han ikke har peiling på hvem som kommer, og sier at det er mamma og pappa som bestemmer.

Kjæresten var ikke klar over dette før jeg oppdaget det, og han spurte moren hvorfor jeg ikke var invitert i kirken, og da sa hun at kirken var full 🤨

Litt mistenkelig at det er tilfeldigvis meg av alle gjestene som ikke får komme i kirken. 

Til og med konfirmantens tremenning som gutten nesten aldri har møtt, er invitert i kirkeminister

Hva gjør jeg?

Har lyst å boikotte hele greia nå, og kjæresten ble helt fra seg da jeg sa det og han snakket med moren igjen, men hun mener helt bestemt at kirken er full og at det ikke er plass til meg

Føler meg lite verdsatt 😕

Anonymkode: dafcb...a81

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har villa lagt mine følelser til side og gått i selskapet for gutten sin del. Blir for dumt hvis du dropper det og lager styr ut av dette. For da går moren viljen sin. Hun ønsker sikkert å ikke ha deg der. 

Anonymkode: ffe05...46d

Det er jo flaut og trist å være den eneste som kun er invitert til selskapet.

Glemte å skrive at kjæresten hennes som hun har vært med i 2-3 år og ikke bor sammen, er invitert +hans barn og hans foreldre.

Ts

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri opplevd å bli invitert til kirken i en konfirmasjon, kun selskap. I kirken kan hvem som helst dra.

Anonymkode: 6b4a1...438

Alle kan gjøre gå i kirken da det ofte ikke er plass.

Når mine to nevøer ble konfirmert var det kun plass til 3 stk fra hver konfirmant sin familie, så det var kun min søster og mannen +barn som kunne være til stede.

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo flaut og trist å være den eneste som kun er invitert til selskapet.

Glemte å skrive at kjæresten hennes som hun har vært med i 2-3 år og ikke bor sammen, er invitert +hans barn og hans foreldre.

Ts

Da får typen din ringe kirken å høre bare på pur f. I kirken kan alle gå også du. Mannen din er tross alt ene forelderen å skal ha noe å si. Tenker det er hun som dummer seg ut ikke du

Anonymkode: c9c97...a3e

• Liker 11
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare gått i kirken jeg. Høres veldig spesielt ut.

Anonymkode: 36013...e18

• Liker 21
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Sønnen til min kjæreste/særboer skal konfirmeres neste helg, og jeg er kun invitert til selskapet og ikke til kirken.

Først tenkte jeg at det var fordi det ikke er plass til alle gjestene, og at hver konfirmant kun får ha med seg 3-4 stykker, men alle gjestene er invitert til kirken utenom meg, har jeg fått vite.

Jeg og faren har vært sammen i 6 år og jeg er med faren og gutten hver uke gutten er der, og vi har et fint forhold.

Moren er ikke så glad i meg fordi jeg er farens første kjæreste etter at han gikk fra henne for 7 år siden, men vi ble sammen nesten 1 år etter at det ble slutt mellom de.

Det er moren som har sendt ut invitasjoner, og har kun spurt faren hvem som bør komme fra guttens familie.

Gutten sier han ikke har peiling på hvem som kommer, og sier at det er mamma og pappa som bestemmer.

Kjæresten var ikke klar over dette før jeg oppdaget det, og han spurte moren hvorfor jeg ikke var invitert i kirken, og da sa hun at kirken var full 🤨

Litt mistenkelig at det er tilfeldigvis meg av alle gjestene som ikke får komme i kirken. 

Til og med konfirmantens tremenning som gutten nesten aldri har møtt, er invitert i kirkeminister

Hva gjør jeg?

Har lyst å boikotte hele greia nå, og kjæresten ble helt fra seg da jeg sa det og han snakket med moren igjen, men hun mener helt bestemt at kirken er full og at det ikke er plass til meg

Jeg ble ikke en gang invitert til Konfirmasjon i heletatt jeg.. og jeg er mor. Har et godt forhold med gutten min

Anonymkode: 9ed7e...734

• Hjerte 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva gjør jeg?

Dette må du jo tåle.

Anonymkode: a1758...ed3

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ble ikke en gang invitert til Konfirmasjon i heletatt jeg.. og jeg er mor. Har et godt forhold med gutten min

Hvis du er moren til konfirmanten trenger du jo ikke invitasjon?

Ts

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette må du jo tåle.

Anonymkode: a1758...ed3

Hvorfor skal jeg tåle dette?

Hun skal la meg lide fordi hun sikkert har fått for seg at jeg tok hennes mann eller noe i den duren, ikke vet jeg.

Ts

• Liker 6
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Kan ikke kjæresten din ringe kirken selv? 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært overlykkelig for å slippe kirka. 

Anonymkode: 8e4f2...f44

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor trenger du en invitasjon? Dere får møte opp før kirken fylles opp.

Jeg har også vært med på at det har vært begrenset plass, og hver konfirmant har gått 2-4 billetter, men det er tydeligvis ikke saken her.

Anonymkode: f8360...e91

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvis du er moren til konfirmanten trenger du jo ikke invitasjon?

Ts

Jo når ungdommen bor et annet sted så. Jeg var hvertfall ikke invitert. Så vi skal ha våres egen markering senere.  Men den store dagen gikk jeg glipp av

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Her setter du konfirmanten først og dropper å lage drama. Meget spesielt å ikke invitere deg, men jeg hadde tålt veldig mye for at konfirmanten skal få ha sin store dag fri for voksnes sårede følelser og uoverensstemmelser. Bare svelg kamelen. 

Anonymkode: a75c5...744

• Liker 18
  • Hjerte 4
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Her er bare en riktig løsning og det er mannen din sin oppgave å ordne det. Hvorfor er mor alene om å sende ut invitasjoner og i posisjon til å herse med deg? Far må på banen. Han får eventuelt ringe rett til kirken og høre hva plassbegrensingen er.

Anonymkode: 011a0...3b9

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner og svar til det. 

_popcorn_, adm

Skrevet

Pleier man å bli invitert til kirken? Det er jo en vanlig gudstjeneste, men med konfirmanter. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er begrenset plass!

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...