Gå til innhold

«Du ser utrolig bra ut i dag»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan hadde du reagert hvis kjæresten/samboeren din hadde sagt til en person av det motsatte kjønn at «du ser utrolig bra ut i dag». Det var flere i rommet, så flere som fikk det med seg. Men kjæresten var ikke i rommet da det skjedde. 

Jeg var den personen som fikk denne kommentaren, og ble litt satt ut.. Det kom helt ut av det blå. Synes nesten det var litt ubehagelig, for jeg tenkte på kjæresten og hvordan h*n ville følt det. Det kunne ikke falt meg inn å si det hvis jeg hadde hatt kjæreste. Men mulig jeg overreagerer. Folk er forskjellig, men interessant å høre andres meninger.

Anonymkode: 29e74...ef9

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde blitt rasende, men det er kun fordi han aldri gir komplimenter til meg😂

Anonymkode: 54d80...5da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt unødig. Men kommer litt an på tonefall og kontekst. 

Anonymkode: 2006d...343

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan hadde du reagert hvis kjæresten/samboeren din hadde sagt til en person av det motsatte kjønn at «du ser utrolig bra ut i dag». Det var flere i rommet, så flere som fikk det med seg. Men kjæresten var ikke i rommet da det skjedde. 

Jeg var den personen som fikk denne kommentaren, og ble litt satt ut.. Det kom helt ut av det blå. Synes nesten det var litt ubehagelig, for jeg tenkte på kjæresten og hvordan h*n ville følt det. Det kunne ikke falt meg inn å si det hvis jeg hadde hatt kjæreste. Men mulig jeg overreagerer. Folk er forskjellig, men interessant å høre andres meninger.

Anonymkode: 29e74...ef9

For meg hadde kommet veldig an på tonefall, kroppsspråk og konteksten det ble sagt i. Setningen i seg selv er ikke noe jeg tenker er et problem, men jeg føler meg ikke usikker på meg selv sånn sett.

Men klart er du feks sammen med en mann som aldri sier noe fint til deg til tross for at du er dama hans, så kommer dette ut av det blå til en annen dame.

Det hadde jeg ikke likt nei....Så det er litt situasjonsbetinget for min del. Hadde han derimot vært en oppmerksom mann som er god på å gi komplimenter til deg, og andre så hadde jeg bare tenkt at han er raus og hyggelig....

Ser du forskjellen? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg å har fått kompliment fra andre menn. Som jeg vet er gift. Jeg sier bare takk og tenker ikke noe om det. Jeg legger hvert fall ikke noe mer med det. 

Anonymkode: c4df4...ff1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare synd det var hyggelig av han 😊

Anonymkode: d2406...0e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier ofte til min kvinne hvor fin hun ser ut.
Men har også en del venninner der jeg sier at de ser bra ut, uten at det handler om sexuelle greier. Synst kvinner generellt er ofte fine å se på. Uten å ville pule. Jeg lever av et visuelt yrke, så kan hende min proffession i dette gjør at det er slik.

Anonymkode: 8be33...aa5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg si til både menn og kvinner🤷🏻‍♀️ Å gi et kompliment er jo bare hyggelig. Hadde kjæresten min sagt det til en annen kvinne hadde ikke jeg reagert engang. 
 

Han har reservert du er så vakker, nydelig, sexy etc til meg🤗

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Min mann sier dette til andre damer hele tiden!!😂 Kunne ikke falle meg inn å bli irritert. Heia komplimenter i hverdagen 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kanskje blitt litt satt ut selv (- ser jeg fæl ut andre dager?) men kan nok finne på å si noe liknende selv, litt mindre sterkt, til både menn og kvinner. 

Anonymkode: cea33...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanja2345 skrev (5 timer siden):

Min mann sier dette til andre damer hele tiden!!😂 Kunne ikke falle meg inn å bli irritert. Heia komplimenter i hverdagen 

Helt enig! Og endelig et kompliment som ikke har en seksuell undertone. 

Kan si det til mange jeg, først og fremst fordi det "redder dagen" til de jeg møter, enten det er kunder, kolleger eller venner. 

Har de en ny sveis, et nytt klesplagg, eller jeg ser de har gjort litt ekstra før de gikk ut av døra hjemme, prøver jeg alltid å si noe hyggelig i en lett og leken tone :)  Unngår ord som går direkte på kropp og utseende, og "du ser utrolig bra ut i dag" er et sånt kompliment. 

Anonymkode: e10dd...e32

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanja2345 skrev (7 timer siden):

Min mann sier dette til andre damer hele tiden!!😂 Kunne ikke falle meg inn å bli irritert. Heia komplimenter i hverdagen 

Får du komplimenter av han da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ofte høre dette fra både menn og kvinner. Tror ikke de mener at jeg er så veldig råflott akkurat, men heller at jeg ser ut til å være i noenlunde ok form? Jeg er nemlig alvorlig kreftsyk, og da forventes det vel at jeg ser sånn ut også. 🤷‍♀️

Anonymkode: 6fee5...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer helt an på konteksten. Sier han til noen som trenger en oppmuntring, er det fint. Hvis det er ment som førting, er det jo bare creepy og turnoff.

Anonymkode: 58728...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til neste kapittel i "kvinner tolker menn på verst mulig måte". Han hadde vel fått pepper om han kom med null komplimenter 

Anonymkode: 79d31...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det!! Da starter man samværet med godt humør!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Adrenalina1 skrev (15 timer siden):

Får du komplimenter av han da? 

Ja, han er faktisk veldig god til det. Får masse komplimenter, han er bare en sånn fyr. Mye annet han ikke er så god på😅🫣 Men akkurat det skal han ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...