Gå til innhold

Hvordan gå frem overfor min arbeidsgiver i forbindelse med evt ny jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har jobbet for samme arbeidsgiver i over 20 år. Jobben jeg har i dag har sine fordeler og ulemper. Jeg har stor grad av frihet og styrer det meste av dagen selv. Men den er ensom, sitter for det meste alene på et kontor og ledelsen er lite lydhør overfor innspill fra sine ansatte. Lønna de siste årene har steget svært langsomt og hvis man ikke spør, eller maser er vel rette ord, økes ikke lønna fra år til år som er normalt. Medarbeidersamtaler skjer nærmest aldri og problemer som tas opp blir som regel ikke tatt seriøst. I den seinere tid har de også signaler om at jeg må endre arbeidssted som kanskje fører til at jeg får flere mil til kontoret.

I den forbindelse søkte jeg tilfeldig på en annen jobb, ikke noe veldig spennende,  som produksjonsarbeider i et større teknologi firma. Men det ligger i nærheten av der jeg bor og lønna med tillegg vil tilsvare ca det jeg har i dagens jobb. Ble raskt kalt inn til første-intervju hos rekruteringsbyrået som dette tek-firmaet brukte. Noen får dager etter kontaktet firmaet meg og vil ha meg på intervju.

Det jeg lurer på er hva bør jeg gjøre hvis dette firmaet nå tilbyr meg en jobb. Hvis ledelsen hos det firmaet jeg jobber hos i dag kan gi meg bedre lønn og garantere at mitt arbeidssted fremdeles blir i nærheten av der jeg jobber i dag vi jeg helst fortsette i dagens jobb. Hvordan bør jeg legge dette frem for dem? Skal jeg si til dem at jeg har fått tilbud om en ny jobb, men si at jeg helst vil fortsette å jobbe for dem hvis de er villig til å gjøre endringer?

Som nevnt er ikke jobben jeg søkte på veldig spennende og dette tek-firmaet opp-bemanner ofte kraftig i perioder med store ordrer, men kan også raskt nedbemanne hvis de har lite å gjøre. Jeg ser derfor usikker på om dette er en sikker arbeidsplass på lang sikt. Er en voksen mann som har ca 20 år igjen i arbeidslivet. 

Anonymkode: e6735...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ingen som kan garantere noe i arbeidslivet. Økonomi som bestemmer. 

Bytte jobb pga du må mase om høyere lønn og ledelsen er lite lydhør hadde jeg ikke giddet, problemer som stort sett gjengs overalt. Regner med de øker noe hver høst ? 

Anonymkode: e58f0...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...