AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #1 Skrevet 11. mai 2024 Når jeg forlot min ex brukte han mye tid på å være slem med meg. Han fortalte meg stadig om nye damer han datet, kalte meg stygge ting og brukte store deler av dagen til å sende meg meldinger og ringe for så å kjefte å brøle til meg. Det ble så ille at jeg måtte blokke han overalt og fikk besøksforbud. Etter at jeg fikk ny kjæreste begynte han å bruke tid på å finne informasjon om min nye kjæreste, for så komme med små antydninger at han ikke var en bra mann, han følger stadig med på hva jeg gjør og hvor jeg er. Han kan finne på å ringe for å si at han har mange saker som er mine, å at jeg må komme å hente det, når jeg kommer er det tullting han mener jeg må ta med meg, å gjerne ting som bør være kastet. sist gang jeg traff han sier han at han aldri skal date igjen, for han vil aldri finne det samme som vi hadde, dette gjorde meg så engstelig, skal jeg aldri kunne bli fri fra han, kan ikke kutte kontakten helt heller da vi har felles barn. Har prøvd å sagt at jeg enda er sint på han for han har vært så slem med meg di siste årene, men for meg virker det som han tror vi er på tur å finne tilbake igjen. Har så lyst å fikse han dame så han kanskje kan la meg være i fred, samtidig så vet jeg at han ikke er snill, så vil jo ikke utsette andre for væremåten han er på. Er det noen måter jeg kan få han til å la meg være i fred? Jeg har kuttet all kontakt foruten om spørsmål ang barna som er relevante, jeg kan ikke søke nytt besøksforbud for da bruker han barna som mellomledd, er så rådvill og lei, å det skremte meg når han sa han ikke ville prøve å finne noen nye Anonymkode: 94ee5...b64
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #2 Skrevet 12. mai 2024 Han kommer nok dessverre til å finne ei ny dame å plage. Hvor gamle er barna? Anonymkode: e37ff...01b
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #3 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han kommer nok dessverre til å finne ei ny dame å plage. Hvor gamle er barna? Anonymkode: e37ff...01b 5-7 og 9 så vi har mange år sammen enda😔 Anonymkode: 94ee5...b64
Irak Skrevet 12. mai 2024 #4 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Når jeg forlot min ex brukte han mye tid på å være slem med meg. Han fortalte meg stadig om nye damer han datet, kalte meg stygge ting og brukte store deler av dagen til å sende meg meldinger og ringe for så å kjefte å brøle til meg. Det ble så ille at jeg måtte blokke han overalt og fikk besøksforbud. Etter at jeg fikk ny kjæreste begynte han å bruke tid på å finne informasjon om min nye kjæreste, for så komme med små antydninger at han ikke var en bra mann, han følger stadig med på hva jeg gjør og hvor jeg er. Han kan finne på å ringe for å si at han har mange saker som er mine, å at jeg må komme å hente det, når jeg kommer er det tullting han mener jeg må ta med meg, å gjerne ting som bør være kastet. sist gang jeg traff han sier han at han aldri skal date igjen, for han vil aldri finne det samme som vi hadde, dette gjorde meg så engstelig, skal jeg aldri kunne bli fri fra han, kan ikke kutte kontakten helt heller da vi har felles barn. Har prøvd å sagt at jeg enda er sint på han for han har vært så slem med meg di siste årene, men for meg virker det som han tror vi er på tur å finne tilbake igjen. Har så lyst å fikse han dame så han kanskje kan la meg være i fred, samtidig så vet jeg at han ikke er snill, så vil jo ikke utsette andre for væremåten han er på. Er det noen måter jeg kan få han til å la meg være i fred? Jeg har kuttet all kontakt foruten om spørsmål ang barna som er relevante, jeg kan ikke søke nytt besøksforbud for da bruker han barna som mellomledd, er så rådvill og lei, å det skremte meg når han sa han ikke ville prøve å finne noen nye Anonymkode: 94ee5...b64 Huffa meg. Er jo psykisk terror han holder på med her. Det er jo overhodet ikke greit. Hadde skrudd ned kontakten til et minimum. Altså kun mail. Ikke snakke på tlf, ingen mld, ikke møtes eller treffes. Ihverfall til han viser tegn til å roe seg ned. Så hadde jeg gitt uttrykk for det til han. Hvis han har ting hos deg som du vil ha, så tenker jeg at du bare må få tilbake alt, eller så kan du jo bare si at han kan kaste det? Barna blir dessverre ofte brukt som mellomledd. Det får du ikke gjort så mye med, annet enn å evt involvere familievernkontoret for å ta 'praten' der. Da er det begrenset hvordan han kan oppføre seg mot deg med en tredjeperson tilstede. Her jeg bor er det kommet et nytt program i deres regi som heter 'Ressurssterke barn i to hjem' tror jeg det heter. Da kan barn og foreldre få støtte og veiledning til hvordan håndtere utfordringene med brutt samliv. Vi fikk tilbud om det siden konflikten har vedvart i mer enn to år siden bruddet....Bare et tips med tanke på barna deres hvis det ikke bedrer seg, for da er det bare å stålsette seg. 1
Gjest ZarahSweet Skrevet 12. mai 2024 #5 Skrevet 12. mai 2024 Du må bare være kald. Ikke ha noen form for kontakt utenom ting relatert til barn og samvær. Ikke la han få den makten over deg. Ikke snakk på tlf om ting. Send sms om det er noe om barna og andre avtaler mht ferier og samvær. Ignorer alt annet.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #6 Skrevet 12. mai 2024 Du skulle dessverre latt HAN forlate deg, ikke omvendt. Nå har du såret stoltheten hans. I tillegg forteller du han at han er slem, og det vil han ikke ha på seg at han er. Men gjort er gjort. Han kommer aldri til å innse at han har vært slem, så slutt å fortelle han det. Nå må du bare gjøre deg mest mulig kjedelig. Svar nøytralt på alle spørsmål. Ikke reagere på ting han gjør. Overse barnslig oppførsel og velg dine kamper. Minst mulig bensin på bålet. Selv om han fortjener at du brøler til han alt det slemme han har gjort. Les om grey rock Han går lei før eller senere. Klart han har tenkt å date igjen. Dette er jo bare løgner for å lure deg. Vær kjedelig! Legg gjerne på deg 40 kg. Få ny baby. Ha tålmodighet. Ha klare avtaler ang barna, slik at dere slipper å avtale ting støtt og stadig. Er det vanskelig å avtale ferie? Ha faste uker som dere bytter annethvert år. Anonymkode: 4fa9d...02f 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #7 Skrevet 12. mai 2024 Du må rett og slett ignorere alt han sier som ikke handler om barna. Ingen respons, ikke noe. Eller svar med at det bryr du deg ikke om. Anonymkode: e5087...3f5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå