Gå til innhold

Plutselig småblødninger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hatt spiral siste 13 årene, vært uten mensen disse årene. Er på 4. året med nåværende Mirena. Fine celleprøver hos gyn for ett år siden, og ingen påvist HPV.

Fikk en liten blødning for 14 dager siden. Den har avtatt, men vedvarer ennå. Brun/svart  spotting, men nok med bruk av truseinnlegg. Er det grunn til bekymring? Hvor lenge er det innenfor å vente med en legetime?

Anonymkode: 1ab3d...0ce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hatt spiral siste 13 årene, vært uten mensen disse årene. Er på 4. året med nåværende Mirena. Fine celleprøver hos gyn for ett år siden, og ingen påvist HPV.

Fikk en liten blødning for 14 dager siden. Den har avtatt, men vedvarer ennå. Brun/svart  spotting, men nok med bruk av truseinnlegg. Er det grunn til bekymring? Hvor lenge er det innenfor å vente med en legetime?

Anonymkode: 1ab3d...0ce

Jeg ville bestilt time med en gang. Men, nå er jeg litt stresset av meg. Jeg opplevde akkurat det samme for 3 mnd siden. Hadde ikke spiral men, p-stav. Hadde heller ikke hatt noen blødninger etter at jeg begynte på den før det skjedde. Jeg bestilte time til privat gynekolog etter 2 dager med blødninger bare. Rett og slett fordi jeg vil oppdage det så tidlig som mulig hvis det skulle vært kreft. Celleprøve er etter min mening en falsk trygghet når de ber oss ta de hvert 5 år, mye kan skje på 5 år og de kan jo bli feiltolket også. På timen tok de ny celleprøve, hormonprøve og hpv prøve. I tillegg tar de ultralyd av livmor, eggstokker og blære. Sykdommer herfra kan ikke sees på celleprøve hos vanlig lege, bare hvis det er noe i selve livmorhalsen. Hos meg viste det seg at det bare var noe hormonelt og ufarlig. I de aller fleste tilfeller er det ufarlig. 

Anonymkode: 76d4b...4fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...