Gå til innhold

Kjøpe sko på nettet

Gjest Gjest_Sensommerbrud_*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med å kjøpe brudesko på nettet?

Hvordan fungerer dette med valg av størrelser? Passer skoene når de kommer?

Hva med frakt og toll og andre lignende "ekstrautgifter"?

Håper på gode svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet

Har ikke erfaring med det, men ville ikke selv tatt meg det bryet. Man vet jo aldri om størrelsen virkelig passer, eller hvordan skoen sitter på foten. Det finnes jo så mange fine sko å få kjøpt være seg i brudesalonger eller i vanlige skobutikker.

Men ellers skal det vel noe til at skoene er så dyre at du må betale toll for dem.

Skrevet

Hei! Jeg kjøpte mine sko i fra e-bay, de er nydelige og passer helt perfekt. Jeg fikk selgeren til å skrive at det var en presang fra henne til meg slik at jeg slapp å betale toll. Fikk også autentisert skoene og de er ekte designervare :)

Lykke til!

Skrevet

Har ikke funnet et eneste skopar jeg liker her hjemme ennå jeg....

Har funnet ett eneste par på nettet jeg virkelig likte, og lurer derfor på å bestille dem.

Hyggelig å høre at noen har gode erfaringer med dette. Presangtipset er et godt tips... Det må jeg huske.

Hvordan valgte du størrelse?

Kan nettbutikker kanskje hjelpe med størrelsen, hvis de får målene på foten?

Flere erfaringer?

Skrevet

Det kan de helt sikkert! Jeg hadde også samme problem som deg, fant ikke et eneste par som falt i min smakskategori. Jeg kjøpte mine 1/2 str. større siden de er spisse, det blir vondt å gå med spisse, høyhelte sko en hel dag hvis de er akkurat passelige siden føttene hovner opp etterhvert. Dersom du ska kjøpe sandaler, kan du mest sannsynlig kjøpe et str. som er eksakt. Spør forhandleren om skoene er store/ små i str. Hvis du skal kjøpe gjennom en internettforhandler utenom e-bay, må du sikkert betale toll, de er lite villige til å merke pakken som presang. Lykke til!

Skrevet

Jeg har kjøpt på nett, de passet akkurat og var myyye billigere enn i Norge. Kjempefine!

De fleste nettbutikker har vel størrelseguide..?

Skrevet (endret)
Er det noen som har erfaring med å kjøpe brudesko på nettet?

Hvordan fungerer dette med valg av størrelser? Passer skoene når de kommer?

Hva med frakt og toll og andre lignende "ekstrautgifter"?

Håper på gode svar!

Se innlegget mitt på "Brudesko- lave og fine" :)

Denne tabellen brukte jeg, og skoene passet perfekt!

Endret av kitekatt
Skrevet

Kitekatt.

Hvordan ordnet du bestilling og forsendelse av skoene?

Har lyst på andre sko, men de har dem i den butikken du viste til.

Tok det lang tid?

Betalte du mye i frakt og toll? Ser ut som fraktkostnaden er nesten dobbelt så mye som prisen på skone :forvirret:

Har veldig veldig lyst på dem, og lurer på å få dem ferdig farget i Ivory selv også. Vurderer å kjøpe med svart farge etterpå, og farge dem så de er brukbare til andre ting senere. (Veldig passende som selskapssko.)

Svart anbefales av produsenten når de er farget en gaqng før, så det skal ikke være noe problem.

Er veldig nysgjerrig nå!

Skrevet

Hei, jeg bestilte de til en venninne som bor i New York sin adresse jeg, også tok hun de med hit. Så akkurat den frakten vet jeg ikke. men skoene er jo veldig billige da, så om det kommer endel i frakt i tillegg blir det uansett ikke dyrt. vurderingssak ;)

Men hsk at hvis de koster over 200 nok, bør du spørre selgeren om han kan sende de som gave. de fleste gjør det. Lykke til!

Skrevet

Jeg vil også ha en venninne i USA jeg kan sende til! *sukk*

Bare frakten blir 100 dollar, og så kommer mest sannsynlig toll og annet tull på toppen.

Ser ut som sluttprisen på skoene kommer til å ende på ca 1500kr (Ferdig farget.)

Blir vel litt bedre hvis jeg får det tilsendt som gave, men det er jo ikke sikkert de gjør sånt.

Skrevet

Jeg kjöpte mine på www.bridalshoes.com . Ble ikke noe toll eller moms.

Skrevet
Jeg kjöpte mine på www.bridalshoes.com .  Ble ikke noe toll eller moms.

Hvordan ungikk du toll og moms?

Skrevet

Jeg kjøpte mine på dinbrudekjole.no, i Norge. (Orchid)

Kostet 800 (da jeg slapp portoen), og de var ferdig farget Ivory :)

Skrevet

Jeg mener ikke å være slem Sandnesbrud, men jeg må nok innrømme at for meg ser alle skoene de har hos dinbrudekjole.no ut som alle andre sko jeg finner rundt omkring i norske butikker.

Hadde liksom ikke vært så mye strev med dette vis jeg hadde likt sånne sko...

Problemet mitt er nok at jeg i utgangspunktet er kresen, men jeg ble så utrolig glad da jeg fant noe jeg faktisk likte, og så utrolig skuffa når jeg fant ut at jeg sansynligvis må kjøpe dem uprøvd. :forvirret:

Men, det er vel bare sånn det må være. Når kjole viste seg å være lett, må jo sko vise seg å være vanskelig. :(

Skrevet

Hadde vært hyggelig med flere erfaringer.

Ingen fler som har kjøpt eller vurderer å kjøpe sko på nett?

Skrevet

Her er mine sko som jeg kjøpte på e-bay :) Har fårr dem sjekket... Var veldig heldig, de var nydelige! Slapp toll :) Har også vært utrolig kresen ;)

My Webpage

Skrevet

Har egentlig hatt et skopar i kikkerten hele tida, men er bekymret for det å kjøpe sko på nett. Er redd for at de ikke har rett størrelse, eller at de ikke er gode å gå i, eller at jeg ikke får dem i det hele tatt. (Kanskje har de feil farge også?)

Er nok bare altfor kresen, og må nok bare ta sjansen til slutt... :forvirret:

Forstår ikke at dette skal være så vanskelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...