AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #1 Skrevet 11. mai 2024 Lurer på hva det vil koste å pusse opp bare gulvparti på badet, ca 4 kvm. somm riving, nytt sluk, membran, fliser, få riktig fall, beholde gulvstående toalett, og gjøre resten selv. Er ikke fliser på veggene utenom akkurat i dusj sonen. Kun gulvet er fliser på. Hva tror dere dette vil koste? kommer til å bo her i mange år, men ser ikke behovet for å pusse det helt opp grunnet når jeg selger i fremtiden vil badet igjen være så gammelt at det er behov for oppussing igjen. Anonymkode: 156a0...7e3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #2 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Lurer på hva det vil koste å pusse opp bare gulvparti på badet, ca 4 kvm. somm riving, nytt sluk, membran, fliser, få riktig fall, beholde gulvstående toalett, og gjøre resten selv. Er ikke fliser på veggene utenom akkurat i dusj sonen. Kun gulvet er fliser på. Hva tror dere dette vil koste? kommer til å bo her i mange år, men ser ikke behovet for å pusse det helt opp grunnet når jeg selger i fremtiden vil badet igjen være så gammelt at det er behov for oppussing igjen. Anonymkode: 156a0...7e3 Fliser er dyrt. Hvis du vil gjøre det rimelig, så hvorfor ikke vurdere belegg? Rimeligere og enklere. Du finner nok noen som kan dette og er sertifisert som gjør det til en ok pris. Anonymkode: 27c64...478
newman01 Skrevet 13. mai 2024 #3 Skrevet 13. mai 2024 13 hours ago, AnonymBruker said: Fliser er dyrt. Fliser er ikke spesielt dyrt. På Megaflis får man helt ok fliser til 99kr/m2, så det vil si under femhundrelappen for dette badet inkludert svinn pga. kapp. Selv med dyre fliser til 399kr/m2 vil koste under 2000kr for flisen. Flislegger, membran, sluk, elektriker, varmekabler, støp osv, der forsvinner pengene fort. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #4 Skrevet 13. mai 2024 newman01 skrev (2 minutter siden): Fliser er ikke spesielt dyrt. På Megaflis får man helt ok fliser til 99kr/m2, så det vil si under femhundrelappen for dette badet inkludert svinn pga. kapp. Selv med dyre fliser til 399kr/m2 vil koste under 2000kr for flisen. Flislegger, membran, sluk, elektriker, varmekabler, støp osv, der forsvinner pengene fort. Men vet du ca hva det vil koste og kun ta alt som har med gulvet å gjøre, istedenfor å ta hele badet? Veggene kan jeg ta selv. boligen er 22 år, men ser ikke ut som badet er så gammelt. Kan være selvfølgelig så derfor tenker jeg at det beste er å gjøre det litt skikkelig, tilfelle det skulle skje lekkasje eller noe. Anonymkode: 156a0...7e3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #5 Skrevet 13. mai 2024 Du kan ikke bytte kun gulv i dusjsonen, da bryter du membran som må gå oppover veggen der. Anonymkode: 58bfd...59b
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #6 Skrevet 18. mai 2024 Et bad på 4 m2 regnes som våtsone hele badet. Så om det kun er gulvet som er tettet er ikke dette noe jeg ville ha satset på i det lange løp. Du skriver lite om hva som er på veggene. Men iallefall skal det tettes fra gulv og opp bak det som er på veggene. Er det betong vegger så er det jo noe helt annet. Men feks om dere har baderomsplater må dere bytte alt Anonymkode: 4c21a...ae3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå