Gå til innhold

Stikker (litt) i brystet etter jeg har spist

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

(hvis du skal tipse meg om å gå til lege trenger du ikke kommentere, har allerede bestilt time men den er ikke før om 1 mnd og søker bare midlertidige svar/ andres erfaringer)

Som tittelen sier opplever jeg en svak stikking i hjertet etter jeg har spist, det stikker som oftest noen få ganger, kanskje i 10 sek, før det går over. Det er nok til at jeg merker det, men ikke så mye at det ‘hemmer’ meg på noe vis.

Noen andre som har erfaringer med dette?

Har lest det kan ha med refluks å gjøre, men jeg vet ikke, jeg har en tendens til å søke etter det aller mest alvorlige i alt, og klarer ikke helt roe meg før noen har enten bekreftet eller avkreftet mine mistanker. Etter noen hypoglykemiske anfall jeg opplevde for noen måneder siden etterfulgt av en kaliummangel som medførte midlertidige hjerterytmefortryrrelser (disse forsvant så snart kaliumnivået utbalanserte seg) har jeg vært utrolig paranoid til alt av symptomer/plager jeg kjenner i kroppen. Tror dere dette er alvorlig?

Er overvektig, men har de siste månedene virkelig endret hele livsstilen og gått ned 11kg (tok også langtid BS, ingen tegn på diabetes). Tenker at dersom det faktisk hadde vært en faktisk hjertesykdom burde jeg vel heller vært plaget før, når jeg ikke brydde meg, heller enn nå når jeg gjør alt ‘riktig’? Vet ikke jeg, hva tror dere?

K19

Anonymkode: 27ae6...0b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg tenker meg om fikk jeg også et kraftig slag mot brystet for en uke siden, jeg falt på bakken og flere falt over meg. Kanskje det også har noe med saken å gjøre? Jeg vet ikke?

TS

Anonymkode: 27ae6...0b7

Skrevet

Hvis det alltid kommer i forbindelse med måltider og ikke ellers, er det vel mer sannsynlig at det kommer fra spiserøret og ikke fra hjertet. De er jo omtrent samme sted.
Ville vært mer bekymret dersom det alltid oppsto i forbindelse med fysisk anstrengelse...

Hvis dette er noe som begynte etter fallet, er jo også ribbeinsbrudd/-brist en mulighet. Likevel rart om smertene har noe med spising å gjøre da, det måtte vel i så fall være om den fulle magesekken presser på bruddstedet eller noe.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...