Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Thyra skrev (På 11.5.2024 den 22.50):

Er det innafor? Festdraktcaper er jo mye billigere. Og det kan ofte bli kaldt uten yttertøy. Hva med festdraktskjorte i stedet for bunadsskjorter? Hva sier bunadspolitiet?

Ja. Bruk det du synes er fint. Bunadspolitiet og andre Olgaer bak gardina kan bare holde kjeft. Smålige mennesker 😄 

Jeg skal bruke tyllskjørt utenfor stakken min, bare så de skal få lov å sladre og snakke stygt om meg 😚 Elsker å provosere kjerringpolitiet. Åhh jeg blir litt lykkelig inni meg 😉 Får nesten orgasme bare jeg skriver det 😄

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Margit777 skrev (Akkurat nå):

Ja. Bruk det du synes er fint. Bunadspolitiet og andre Olgaer bak gardina kan bare holde kjeft. Smålige mennesker 😄 

Vi er ikke smålige men tradisjon betyr mye for oss og vår identitet og vi ville ikke at folk skal kødde til våre tradisjoner. Fint hvis vi kan få respekt for det som andre får respekt for SINE ting. 

Margit777 skrev (Akkurat nå):

Jeg skal bruke tyllskjørt utenfor stakken min, bare så de skal få lov å sladre og snakke stygt om meg 😚 Elsker å provosere kjerringpolitiet. Åhh jeg blir litt lykkelig inni meg 😉 Får nesten orgasme bare jeg skriver det 😄

Du er sånn ca 12 år? Hvertfall fremstår du slik. 

Anonymkode: 59ec0...cd8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er ikke riktig tilbehør til bunad med paraply og solbriller. Heller ikke veldig synlig sminke er bra sammen med bunad. 

Så hva gjør man om det pøsregner?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi er ikke smålige men tradisjon betyr mye for oss og vår identitet og vi ville ikke at folk skal kødde til våre tradisjoner. Fint hvis vi kan få respekt for det som andre får respekt for SINE ting. 

Det er ingen tradisjon, bare moderne 😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Bunadspoliti trenger du ikke kalle det. Men faktum er at man skal bruke riktig tilbehør til bunaden. Og å blande slik blir feil. Du bestemmer selv, men må regne med blikk og komentarer. Du vet om det! 

Blikk og kommentarer. I andre sammenhenger er blikk og kommentarer uhøflig. Man kan tenke sitt, men holder det for seg selv til man eventuelt blir spurt om hva man synes.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fordi det er bare så urolig artig hvor lite noen bryr seg med 😄 12 år, 65 år. Like artig.

• Liker 1
Skrevet

Min bunad er svart. Jakke til bunad kr 7500,-. Jeg kjøpte en sort cape fra Sparkjøp til bruk på kalde dager. Kosta ca 500,-. Hvert sitt valg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Margit777 skrev (9 minutter siden):

Det er ingen tradisjon, bare moderne 😄

Hæ? Hva mener du? 

AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (9 minutter siden):

Blikk og kommentarer. I andre sammenhenger er blikk og kommentarer uhøflig. Man kan tenke sitt, men holder det for seg selv til man eventuelt blir spurt om hva man synes.

Ikke når dere er " advart" og VET at dette med bunad er viktig for mange. Dere velger selv å trosse de og da blir det som det blir. 

AnonymBruker
Skrevet

Ensfarget blå eller svart som passer til bunaden, tenker jeg er helt uproblematisk å bruke! 
Og kjøp de skoene du har råd til, viktigst at de er gode å gå i for deg. 

Anonymkode: 13f4d...129

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt en lang ullkappe i en annen blåfarge enn bunaden som jeg skal bruke til bunaden om nødvendig (også for å spare bunaden for været). Og den kan jeg bruke gjennom vinteren også. Så jeg sier kjør på!

Anonymkode: 43acd...f7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...