Anonym-bruker Skrevet 11. mai 2024 #1 Del Skrevet 11. mai 2024 Skal i en begravelse neste uke. Det er til tanten til svigerfar. Vi skal på minnesamvær etterpå. Litt usikker på hva jeg skal ha på meg. Har en svart kjole med lange ermer, men det er spådd ganske varmt denne dagen. En svart litt fin bukse, og en mørk bluse til, kan det passe? Eller blir det for lite pyntet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #2 Del Skrevet 11. mai 2024 Du kan absolutt gå i svart fin bukse og mørk bluse. Nå til dags, føler jeg det er et fåtall som går i kjole i begravelser. Anonymkode: 5abdd...277 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #3 Del Skrevet 11. mai 2024 Må ikke ha kjole nei, jeg har gått i svart bukse og svart/mørk bluse flere ganger. Anonymkode: 78fe1...1c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 11. mai 2024 #4 Del Skrevet 11. mai 2024 Nei men pene mørke klær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 11. mai 2024 #5 Del Skrevet 11. mai 2024 Nei, men bruk mørk bukse og gjerne mørk kåpe og ikke bruk joggesko eller sneakers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #6 Del Skrevet 11. mai 2024 Aldri sett noen i kjole i begravelse jeg. Synes faktisk mange har hverdagslige klær, men i mørke farger. Anonymkode: 03617...ed8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #7 Del Skrevet 11. mai 2024 Jeg holder begravelser jeg. Og ser mye rart. Folk kommer i utvaskede joggebukser, dongeri og kjoler. Still opp i det du føler komfortabel i, men litt verdig i forhold til at du skal ta farvel med en som har dødd.. Anonymkode: ab5c6...ef8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #8 Del Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg holder begravelser jeg. Og ser mye rart. Folk kommer i utvaskede joggebukser, dongeri og kjoler. Still opp i det du føler komfortabel i, men litt verdig i forhold til at du skal ta farvel med en som har dødd.. Anonymkode: ab5c6...ef8 Ja...slik tenker jeg også......du skal ta farvel for siste gang. Da trenger man ikke stille i joggebukse og slitte sneakers. Man har som regel noe litt penere enn det i skapet! Anonymkode: 94dff...cd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #9 Del Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja...slik tenker jeg også......du skal ta farvel for siste gang. Da trenger man ikke stille i joggebukse og slitte sneakers. Man har som regel noe litt penere enn det i skapet! Anonymkode: 94dff...cd5 Jeg er enig, samtidig så er det ikke alle som har de samme forutsetningene som "alle andre". Hvis jeg ser noen i utvaska joggebukse i en begravelse tenker jeg at det kanskje "kostet" den personen litt ekstra å møte. At det var veldig viktig å delta selv om vedkommende ikke hadde "riktige" klær. Svært mange som bryter sosiale koder vet at de gjør det og skammer seg, men de har ikke ressurser til å gjøre det "riktige". Svarte penklær er innafor. Dersom svigers er svært konservative/religiøse ville jeg spurt svigermor hva som er forventet mtp kleskode. Anonymkode: 6a1ef...246 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #10 Del Skrevet 12. mai 2024 I studietiden min klarte tre eldre slektninger å gå bort slik at jeg dro rett fra eksamenslokalet og til kirken. Da hadde jeg svarte jeans på meg. Men er svart bukse og bluse mindre varmt enn svart kjole? Anonymkode: ae0a0...0d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #11 Del Skrevet 12. mai 2024 Jeg har brukt både kjole og bukse i begravelse. En gang brukte jeg sort bukse og blazer med hvit bluse inni. Var i begravelse i fjor sommer, da brukte jeg en knelang sort kjole med korte ermer. Hadde sort blazer utenpå inne i kirken. Anonymkode: 92786...eb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #12 Del Skrevet 13. mai 2024 Ja til kjole Anonymkode: 02329...a84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Keiko99 Skrevet 13. mai 2024 #13 Del Skrevet 13. mai 2024 nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #14 Del Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 12.32): I studietiden min klarte tre eldre slektninger å gå bort slik at jeg dro rett fra eksamenslokalet og til kirken. Da hadde jeg svarte jeans på meg. Men er svart bukse og bluse mindre varmt enn svart kjole? Anonymkode: ae0a0...0d8 hvis kjolen er i ull og blusen i silke, hvis kjolen er langermet og blusen kortermet, hvis kjolen er en vinterkjole og blusen er en sommerbluse. Anonymkode: 3fdc1...2c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #15 Del Skrevet 14. mai 2024 Jeg har alltid på meg svart bukse og svart/mørk topp i begravelse. Anonymkode: 38c4a...f13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 14. mai 2024 #16 Del Skrevet 14. mai 2024 Ingen tvang å bruke kjole. Veldig vanlig at også damer går i pen bukse og topp i begravelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #17 Del Skrevet 14. mai 2024 I dagens Norge er det vanlig å kle seg hverdagslig uansett hva. Dåp, konfirmasjon, 17.mai, bryllup, begravelse... Anonymkode: ecd68...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillarguri Skrevet 14. mai 2024 #18 Del Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I dagens Norge er det vanlig å kle seg hverdagslig uansett hva. Dåp, konfirmasjon, 17.mai, bryllup, begravelse... Anonymkode: ecd68...55f Nei, det er IKKE vanlig. De fleste pynter seg til alle store anledninger. Begravelse er muligens et unntak fordi da er man gjerne på jobb og skal tilbake til jobb etterpå. Da er vanlige klær i litt mørk farge helt fint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #19 Del Skrevet 14. mai 2024 Pillarguri skrev (Akkurat nå): Nei, det er IKKE vanlig. De fleste pynter seg til alle store anledninger. Begravelse er muligens et unntak fordi da er man gjerne på jobb og skal tilbake til jobb etterpå. Da er vanlige klær i litt mørk farge helt fint. tror den du siterte mente at i Norge er folk hverdagslige i stilen også når de "pynter" seg. Og det er jeg helt enig i. Anonymkode: 3fdc1...2c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #20 Del Skrevet 14. mai 2024 Bruker aldri kjole. Hverken til dåp, konfirmasjon, brullup eller begravelse. Jeg er ikke komfortabel i det i det hele tatt. Men jeg har investert i skikkelig pentøy, ikke noe rimelig og som blir skrukkete bare man ser på det. Anonymkode: f4556...575 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå