AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #1 Skrevet 11. mai 2024 Har klart å få mannen med til parterapi neste fredag. Aldri vært på slikt før og vet ikke så mye. Er det noe vi bør forberede oss på? Er det noe vi bør snakke om før vi kommer på timen? Hvordan pleier første time å være? Det er ulike terapeuter. Noen er psykologer, noen er gestaltterapeut, noen har familieveiledning osv. Hva er best? Vi har fremdeles mulighet til å skifte hvem vi ønsker å gå hos. Anonymkode: fe185...a1d
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #2 Skrevet 11. mai 2024 Vi forberedte oss ved å tenke litt sammen, og lutt hver for oss, om hva vi ønsket å snakke om, og hva vi ønske tå få ut av timen. Anonymkode: 0d625...aa8 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #3 Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Vi forberedte oss ved å tenke litt sammen, og lutt hver for oss, om hva vi ønsket å snakke om, og hva vi ønske tå få ut av timen. Anonymkode: 0d625...aa8 Ble dere enig om hva som skulle være tema første time da? Eller ble det mer snakket om dere generelt første timen slik terapeuten kunne danne seg et bilde av dere som par? Hvilken utdanning hadde deres terapeut? Har dere merket noe bedring i forholdet? Anonymkode: fe185...a1d
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #4 Skrevet 12. mai 2024 Hvem av dere er den som ikke vil ha sex? Anonymkode: 8b6fd...536
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #5 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvem av dere er den som ikke vil ha sex? Anonymkode: 8b6fd...536 Er du i feil tråd? Anonymkode: 38999...d25
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #6 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du i feil tråd? Anonymkode: 38999...d25 Nei, jeg er ikke i feil tråd. Jeg spør på fullt alvor. Hvem av de vil ikke ha sex og eller hvem har problemer med den andres sin seksualitet. Samlivsproblemer bunner i noe seksuelt oftere enn ikke. Så derfor spør jeg. Ingen par går i parterapi når begge parter er tilfreds med sexlivet - det er så enkelt. Anonymkode: 8b6fd...536 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #7 Skrevet 12. mai 2024 Vi går i parterapi. Før første time hadde vi begge tenkt litt gjennom hvordan vi ønsket å bruke tiden der, og hva vi ønsket å gjøre noe med. Feks sa jeg at jeg ønsket å lære å forstå han bedre og at vi fikk tydeligere kommunikasjon mellom oss. Jeg var veldig nervøs før første time, men psykologen tok mye ansvar, spurte mye, og timen gikk i å avklare forventninger til terapien, samt bakgrunnsinfo fra oss begge. Siden vi begge har noe bagasje ble det naturlig at det ble snakket litt om i første time. Så la vi en ‘plan’ for veien videre. Masse lykke til, det kommer nok til å gå fint! Anonymkode: 4689f...5c9
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #8 Skrevet 12. mai 2024 Jeg er familieterapeut og kognitiv terapeut. Hos meg er første time en bli-kjent time, der dere forteller om dere selv og forholdet deres, hva dere ønsker å jobbe med, avklare forventninger og litt om deres motivasjon til å gå i terapi. Så avtaler vi et par avtaler frem i tid, både sammen og minst én individualsamtale. Av og til inviterer jeg inn en co-terapeut om situasjonen tilsier at det kan være lurt. Målet mitt er at dere skal ha måloppnåelse, uansett hva det måtte være. Anonymkode: b9bfc...e9f
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #9 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nei, jeg er ikke i feil tråd. Jeg spør på fullt alvor. Hvem av de vil ikke ha sex og eller hvem har problemer med den andres sin seksualitet. Samlivsproblemer bunner i noe seksuelt oftere enn ikke. Så derfor spør jeg. Ingen par går i parterapi når begge parter er tilfreds med sexlivet - det er så enkelt. Anonymkode: 8b6fd...536 Jeg vil ikke ha sex. Eller jo, jeg vil, men får det ikke til. Har likevel sex da. Men det tærer på å mangle lyst. Vi ser nok på dette som ulikt problem. Han forstår nok ikke hvor frustrerende dette er for meg og syns ikke han tar hensyn. Mas gjør ikke ting bedre. Dette er et av flere andre utfordringer da. Anonymkode: fe185...a1d
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #10 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg vil ikke ha sex. Eller jo, jeg vil, men får det ikke til. Har likevel sex da. Men det tærer på å mangle lyst. Vi ser nok på dette som ulikt problem. Han forstår nok ikke hvor frustrerende dette er for meg og syns ikke han tar hensyn. Mas gjør ikke ting bedre. Dette er et av flere andre utfordringer da. Anonymkode: fe185...a1d 🤯 Anonymkode: 8b6fd...536
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå