AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #1 Skrevet 11. mai 2024 Hei! Jeg har hatt anoreksi/bulimi de siste 9 årene, men er tilnærmet friskmeldt (så frisk jeg kan bli) nå. Problemet er bare at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal vite at jeg spiser nok, når jeg fortsatt ikke har sult- og metthetsfølelse helt på plass? Jeg har vært totalt avhengig av å tracke, så vil på en måte ikke det heller - men kanskje det er best en periode, så kroppen får det den trenger? Anonymkode: 24c1e...916
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #2 Skrevet 11. mai 2024 Tenker det kan være fornuftig å få veiledning av en kostholdsrådgiver? Anonymkode: 03e75...626
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #3 Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tenker det kan være fornuftig å få veiledning av en kostholdsrådgiver? Anonymkode: 03e75...626 Har time hos klinisk ernæringsfysiolog først om en måned.. Anonymkode: 24c1e...916
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #4 Skrevet 11. mai 2024 Kan laste ned appen lifesum og telle kalorier for og få en ca oversikt på maten du spiser og om du burde spier mer/mindre Anonymkode: c82a0...887
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #5 Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan laste ned appen lifesum og telle kalorier for og få en ca oversikt på maten du spiser og om du burde spier mer/mindre Anonymkode: c82a0...887 Er neppe lurt å veie all mat og telle kalorier når man er utsatt for spiseforstyrrelse, dette ødelegger hodet til mange som ikke før heller har slitt med dette. Anonymkode: f8e4b...7ad 2
Mayer Skrevet 11. mai 2024 #6 Skrevet 11. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hei! Jeg har hatt anoreksi/bulimi de siste 9 årene, men er tilnærmet friskmeldt (så frisk jeg kan bli) nå. Problemet er bare at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal vite at jeg spiser nok, når jeg fortsatt ikke har sult- og metthetsfølelse helt på plass? Jeg har vært totalt avhengig av å tracke, så vil på en måte ikke det heller - men kanskje det er best en periode, så kroppen får det den trenger? Anonymkode: 24c1e...916 Anbefaler spaghetti med fullkornspasta og kjøttdeig, med dolmiosaus, det er lettspist og full av kalorier. Kjøttdeig kan ji brukes til mye annet også. Vil også anbefale nøtter og helmelk, det er sunne kalorier og lett å helle i seg. Ikke ta helt av med å telle kalorier, det er slitsomt og man blir fort lei. Endret 11. mai 2024 av Mayer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå