la Flaca Skrevet 2. mars 2006 #41 Skrevet 2. mars 2006 Hvorfor gir man barna smokk i det hele tatt til å begynne med? Er det ikke bedre å aldri begynne med det? ← Det hender de trenger å trene opp sugeteknikken, eller har et enormt sugebehov som går utover mammas stakkars pupper. Jenta vår fikk smokk av personalet på nyfødsintensiven siden hun var syk og ikke kunne sutte på meg. Siden har hun brukt smokk, men mindre og mindre og aldri i barnehagen. (hun er 1,5 nå.) Jeg syns det er helt greit, og det har avlastet meg mye. Mange venninner som ikke hadde smokkbarn måtte sitte med puppen i munnen på ungen til de sovnet... I tillegg slipper man tannregulering senere fordi den er såpass myk, fingrene former bittet. I tillegg går det an å kaste smokken, i motsetning til totten.
Hermula Skrevet 2. mars 2006 #42 Skrevet 2. mars 2006 For meg virker det mer slitsomt med smokk enn uten. Lillemor har aldri brukt smokk. Dermed slipper vi å våkne om natten å måtte dytte smokk. For meg ser det slitsomt ut å skulle styre med smokk som faller ut hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå