Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2006 #1 Skrevet 10. februar 2006 Jeg måtte være hjemme fra jobb i dag fordi jeg er syk. Har ikke egenmeldinger igjen. Tror jeg kommer til å være syk hvertfall mandag og tir også. Hvis jeg går til legen min på mandag, kan han skrive i sykemeldingen at jeg var syk fom fredag da?
Gjest baby-E Skrevet 10. februar 2006 #2 Skrevet 10. februar 2006 da ville jeg tatt meg en tur på legevakten, eller til en annen lege som har ledig time.. Det er nemmelig ikke alle leger som er villige til å tilbakedatere en sykemelding, for det er ikke lov..
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2006 #3 Skrevet 10. februar 2006 Siden jeg ikke har erfaring med det, og siden det er kjipt når du er i knipe pga egenmeldingene, så ville jeg ringt legekontoret. Kanskje de kan registrere at du har sagt du er syk ihvertfall? Jeg tror i utgangspunktet ikke leger kan tilbakedatere sykmeldinger. Mulig du må på legevakta ikveld i steden?
Pimbila Skrevet 10. februar 2006 #4 Skrevet 10. februar 2006 Forrige fredag var jeg syk. På mandag gikk jeg til lege og han skrev sykemelding f.o.m. fredag
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2006 #5 Skrevet 10. februar 2006 Ok, takk for svar alle sammen! Tror jeg gåt til lege på mandag så får jeg se hva han gjør. Er for dårlig form til å sitte på elgevakta i hele kvald hvertfall..
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2006 #6 Skrevet 10. februar 2006 Ok, takk for svar alle sammen! Tror jeg gåt til lege på mandag så får jeg se hva han gjør. Er for dårlig form til å sitte på elgevakta i hele kvald hvertfall..
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2006 #7 Skrevet 10. februar 2006 Legevakta mener jeg.. Ikke elgevakta
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2006 #8 Skrevet 10. februar 2006 Legen min tilbakedaterer kun fra den dagen jeg har tatt kontakt. Noe annet er ikke lov. Jeg ville ha tatt en telefon til legekontoret og bestilt time til mandag, ellers kan det hende det ikke ordner seg så greit!
Grooo Skrevet 10. februar 2006 #9 Skrevet 10. februar 2006 Nå er det jo sent da, for arbeidsdagen er over. Men hvis din lege er syk/ikke på jobb finnes det vel en mulighet til å legge igjen beskjed der om at du er syk og trenger sykmelding?
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2006 #10 Skrevet 10. februar 2006 Nå er det jo sent da, for arbeidsdagen er over. Men hvis din lege er syk/ikke på jobb finnes det vel en mulighet til å legge igjen beskjed der om at du er syk og trenger sykmelding? ← Fikk kun en tlfsvarer som sa det var åpent mandag til torsdag fra kl det og det. Gikk ikke å legge igjen en beskjed..
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2006 #11 Skrevet 10. februar 2006 Begynner enn ikke på ny egenmelding ved nyttår? Har du klart å brukt opp alle allerede?
Gjest Purple Skrevet 10. februar 2006 #12 Skrevet 10. februar 2006 Begynner enn ikke på ny egenmelding ved nyttår? Har du klart å brukt opp alle allerede? ← Egenmeldingene følger vel ikke kalenderåret. Hvis du tar en egenmelding 1.juni, så har du fire(?) fram til 1.juni neste år liksom. Dårlig forklaring men...
Gjest gjest1 Skrevet 10. februar 2006 #14 Skrevet 10. februar 2006 Egenmeldinger følger ikke kalenderår, men f.o.m ansettelse.
budei@ Skrevet 10. februar 2006 #15 Skrevet 10. februar 2006 I bedrifter som ikke er IA bedrift(inkluderende arbeidsliv) er egenmld pr kalenderår. I IA bedrifter gjelder det fra første egenmld blir brukt og 1 år fra den dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå